Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lav selv våbenrum
#1
jeg skal til at bygge nyt hus så var det jeg tænkte om der er nogen som har erfaring i at fremstille et våbenrum som kan godkendes som sikringsrum til opbevaring af ens våben, ammo og genlade komponenter uden decideret et våbenskab

Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#2
Der er lavet en fine vejledning til det.

Se vejledning her: http://www.jaegerforbundet.dk/media/opbe...vaaben.pdf

Den her boks er godtnok i Skafor rød, men tror ikke det er ret meget dyrer end at lave det i skafor blå.

En boksdør kan du få hos f.eks. herning pengeskabsfabrik. Se her: http://herning-pengeskabsfabrik.dk/index...-rod-a-bla

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#3
Når du så skal til at bygge et helt rum, så byg det stort nok til at du også kan have alt dit genlade-grej + arbejdsbord derinde...

sørg for mindst 2,5 m til loftet...

Indret belysningen efter "stærkstrømsreglementets regler for sprængstofrum"

Så kan du bare lade det hele ligge på bordet når du lader eller renser våben, lukke Skafor blå døren og stadig overholde alle reglerne!!!

Inde i rummet kan du lade hylstre og krudt og gænghætter ligge på hylderne...

Du kan hænge dine våben op på væggene, og sætte en lænestol og en fladskærm i hjørnet + en lille hjemmebar .. ahhhh nu løb det lidt af med mig....[Big Grin][:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Nu er faren for atomkrig jo foreløbig drevet over, så jeg synes du skal vide, at mindre kan gøre det. Det er noget med at fastgøre 4 mm dekaperede stålplader indvendigt på de almindelige indervægge og i loftet, og så montere en forholdsvis pæn almindeligt udseende dør, som er godkendt i Skafor blå. Men du skal allerførst snakke med et sikringsfirma, som efter byggeriet kan attestere, at rummet overholder kravene til Skafor blå. Tal ikke med politiet om det, de ved for lidt.

Jeg kan da også fortælle hvad jeg selv gjorde, selvom det ikke var det du spurgte om. Jeg byggede hus sidste år, og da jeg ikke skal have så mange våben, var jeg mest optaget af at indrette rummet til laderum. Så jeg aftalte med entreprenøren, at jeg skulle have en BD-60 branddør i, og så to lag gipsplader i loftet istedet for brædder. Det forøgede husets pris med 3,500,- kr.så det var jo ikke så galt. Og så fik jeg lavet en niche på 50 X 75 cm. til et G15 skab fra Skyttebutikken. Så¨står skabet i nichen, istedet for at rage ud i lokalet, det er rigtig godt.

P.S. Husk at få en kodelås på, uanset hvad du gør, det er meget skønnere end at rende rundt med nøgler.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Du kan hænge dine våben op på væggene, og sætte en lænestol og en fladskærm i hjørnet + en lille hjemmebar .. ahhhh nu løb det lidt af med mig....[Big Grin][:I]


Hvor finder man lige en EX-godkendt fladskærm, hvis det skal bruges som laderum også.??

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
Ingen problem. Skærmen skal bare bygges i en ex-sikker kapsling. :-D

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#7
Tja, i Offshorebranchen hænger fladskærmene dælme alle vegne efterhånden og ligner helt almindelige skærme.

Lynge - glem et Blå skafo rum..............det bliver for lille [:o)]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)