Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grusom jæger skyder elgmor - sårer kalv
#1
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1651857.ece

Umuligt at sige hvad der er korrekt og hvad er "god historie journalistik fra en kreativ EB skribent", men summa sumarrum gir artikler som denne ikke jägere et godt ry.
Svar
#2
Tja der er nævnte situationer som jeg også ville korse mig over.

Derudover er jeg i tvivl om ha har været i to lande da han til sids siger der ikke er meget vildt i Litauen???

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#3
De jægere, som ikke har megen moral i udlandet - har de så meget moral, når de er på jagt i Danmark ?

Ofte, er folks indstillinger i hovedet ens, uanset hvor de befinder sig og hvad de har med at gøre.....

Læste også i sin tid på NVF, at en tumpe skød på dyr på ca. 550 m afstand [xx(][Sad!][V]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Nobody

De jægere, som ikke har megen moral i udlandet - har de så meget moral, når de er på jagt i Danmark ?

Ofte, er folks indstillinger i hovedet ens, uanset hvor de befinder sig og hvad de har med at gøre.....

Læste også i sin tid på NVF, at en tumpe skød på dyr på ca. 550 m afstand [xx(][Sad!][V]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.



Tja jeg kender "tumper" der skyder mere sikkert på 550 meters hold en rigtigt mange af dem der afgiver skud på drevjagter på måske 30 meters hold.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#5
For mig går det helt galt når man prøver at menneskelig gøre dyr ELGMOR

Mig bekendt er det en elgko.
Når jeg ser personens udtalelser, bliver jeg nødt til at sige at han er en stud, for nu at blive i terminilogien[^]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#6
Damn, der kan man sku´ ikke være med, så jeg vil gerne tilmelde mig tudekoret...

Har kendskab til andre der præsterer skud på noget over de 600m på jagt.
Det er vildt facinerende med forberedelserne og grejet. Et helt studie i sig selv.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Angående "danskeres moral i udlandet", så har jeg personligt oplevet flere helt bevidste forsøg på at korrumpere min jagt-moral, når jeg har været på jagt i udlandet...

Polen: Stor Keiler på marken, 2 jagtførere og jeg i en Pajero med soltag... polakkerne drøner ud over marken, lukker soltaget op og siger "schiessen- schiessen.. grosses keiler....[:I] og peger på soltaget...[:I]

Sverige: Jagtudlejer: Ser i Lossen, så skyd den og grav den ned...

---- [V]

Der er flere af "debattørerne" (kvindelige tilsyneladende[B)]) der henfalder til reelt at opfordre til mord... "send nogen ud for at skyde jægerne" [:0] Det er faktisk strafbart at opfordre til drab på andre!

Det giver jo et indtryk af høj moral og etik ....
[xx(]
Vorherre til hest....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)