Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Til min dejlige hustru"
#1
Efter at have argumenteret, plaget, smigret, min bedre halvdel om nødvendigheden af en ekstra riffel, (hvem kan ikke altid bruge en ekstra[8D]), har hun endelig givet sig.[Big Grin]
Jeg har i forvejen lidt forskelligt i våbenskabet f.eks. Mauser, Carl G. , Sauer..., men som supplement til arsenalet har jeg tænkt lidt på Remington 700 i varmint-udgaven. Overkommandantinden stiller det ene krav, at det skal være i en kaliber, som passer til hendes små yndige og til tider blå skuldre( 7mm.Rem.Mag´en er hun ikke helt venner med endnu[B)])
For at imødekomme min iøvrigt "skudstærke" hustrus eneste krav har jeg overvejet .22-250, .243 eller .223. Sværmer selv mest til .223.
Hvad er Jeres erfaringer vedr. disse kalibre samt Remington 700 Varmint? Dvs. præcision, kuglevalg, ideel riffelstigning osv. Jeg bør nok tilføje, at jeg også er "hjemmeruller" Ud over baneskydning skal riflen også kunne bruges til lidt råvildt.
Med venlig hilsen MS

"Man skal ikke sælge skindet før børnene er skudt"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#2
Hej MS!

Jeg ville da ubetinget vælge en .223, og med en Remington Varmint går du da ikke helt galt i byen.

Jeg ville dog checkke og sørge for at få en riffel hvor piben har en tilpas høj stigning ( gerne 1-9" eller 1-7") så kan du nemlig lade den med tungere kugler til Råvildtjagten (F.eks. Speers 70 grains SP) eller Swift Scirocco som er en bondet kugle.

Sådan en riffel vil også skyde dejligt præcist med lidt lettere Varmint-type kugler til f.eks rævejagt og andet skadevildt.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)