Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny riffel
#21
Citat:quote:

Originally posted by mini

Jae der er mange og delte meninger. Jeg ville stadig koncetrere mig om Tikka, Remmington og Browning af de nævnte. Jeg har forresten en kollega som har en Browning A-bolt cal. 30-06 til salg. Fin riffel, men hans problem er at han er linksskytte, men har købt en rechts riffel - det ville jeg så ALDRIG gøre [Big Grin]

If you cant beat them - eat them!


Hvor henne i landet bor denne riffel?

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#22
Den bor i Salling [Big Grin] send mig en mail evt. med dit nummer så skal jeg sætte jer i forbíndelse.
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#23
Titan 6 jeg glad for min 308win den skyder ganske glimmende. Aftrækket kan i øvrigt stilles og justeres.Men de skal en bøssemager gør.Den kan justeres fra 800gram til 1500gram.Roesslern kan fås for 5500kr.Skifet løb kan købes brugt fra 1000kr.Nye fra 2200kr.jeg har prøvet løb af og på igen treffpunkt ændring ca.15mm på 100m efter etsætte skud.Man få meget riffel for pengene.
En ven har en i 30-06 og har de sammen oplevelser.

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#24
Hmmm !! [Wink]
Det er altid godt med en "kaliber tråd".[Big Grin]

Mit bud er en Tikka T3 - modellen er uvæsentlig.
Men det er en suveræn "lige ud af boksen" skyder.

Dens præcision er bedre end mange andre ( også dyrere modeller ).
Og nok så vigtigt! Dens aftræk kan stilles til lige omkring 1 kg i modsætning til f.eks browning.

Vælg en kaliber du har råd til at træne med. !!
Mit bud er en 6,5x55. Et godt skud med en 6,5'er og en god kugle
som f.eks norma oryx eller noslar partition, kan stoppe karrieren for selv store elge.

Knæk og bræk
Mvh
Morten
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by West

Citat:quote:

Originally posted by mini

Jae der er mange og delte meninger. Jeg ville stadig koncetrere mig om Tikka, Remmington og Browning af de nævnte. Jeg har forresten en kollega som har en Browning A-bolt cal. 30-06 til salg. Fin riffel, men hans problem er at han er linksskytte, men har købt en rechts riffel - det ville jeg så ALDRIG gøre [Big Grin]

If you cant beat them - eat them!


Hvor henne i landet bor denne riffel?

A. Westergaard


Hva så WEST skal du ha den Browning ?[Big Grin]

If you cant beat them - eat them!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by mini

Citat:quote:

Originally posted by West

Citat:quote:

Originally posted by mini

Jae der er mange og delte meninger. Jeg ville stadig koncetrere mig om Tikka, Remmington og Browning af de nævnte. Jeg har forresten en kollega som har en Browning A-bolt cal. 30-06 til salg. Fin riffel, men hans problem er at han er linksskytte, men har købt en rechts riffel - det ville jeg så ALDRIG gøre [Big Grin]

If you cant beat them - eat them!


Hvor henne i landet bor denne riffel?

A. Westergaard


Hva så WEST skal du ha den Browning ?[Big Grin]

If you cant beat them - eat them!


Ja nu er det jo min bror som mangler, han kan sku ikke rigtigt tage stilling til noget.[}Smile] Tror jeg hopper over du. Nej jeg har såmend kanoner nok i mit våbenskab.[Big Grin]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#27
Tikka T3 har plastikdele (uarkk!) og kun en låselængde! Remington 700 er plaget af rygter (her på forummet) om vådeskud, og lider desuden af den ulempe at den ikke altid formår at trække hylstrene ordentligt ud når den bliver varm (den ene gang jeg prøvede en skete netop det og jeg svor dengang aldrig at købe en Rem. 700 efter det).

S & L derimod lyder som gedigen kvalitet. Og så støtter du danske arbejdspladser og dansk økonomi ved samme lejlighed!

Ellers kan du overveje en Winchester 70 eller Ruger 77. De fås til omkring 6000 kr. stykket fra nye af og her er låsen betydeligt bedre end Remingtons (læs: Den vil aldrig give problemer idet den er af den klassiske mauserkonstruktion) og de laves begge uden plastik og i flere låselængder!

Endelig kan du spare penge ved at købe en brugt riffel! Jeg fandt bl.a. en Sako til 4000 kr. inkl. et rimeligt kikkertsigte i kal. 308 W. og det kan vel ikke siges at være nogen formue! Oven i købet var riflen næsten ubrugt og fuldskæftet. Uden kikkertsigtet skød jeg let 6 ud af 7 skud inden for en cirkel på 5 cm (en bedre skytte ville have kunnet gøre det langt bedre, men det er alt rigeligt til jagt).

Se evt. på http://www.lauritz.com under jagt og militaria !

Mht. kaliber så går du ALDRIG fejl af de tre klassikere 6,5 x 55, 308 W. og 30-06. De klarer alt i Europa og udvalget af patroner er stort og efter omstændighederne billigt!

Knæk og bræk med købet!

Man er vel fra et hjem med gevær ... .
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by Umimmak Torulleq

Ellers kan du overveje en Winchester 70 eller Ruger 77. De fås til omkring 600 kr. stykket fra nye af og her er låsen betydeligt bedre end Remingtons (læs: Den vil aldrig give problemer idet den er af den klassiske mauserkonstruktion) og de laves begge uden plastik og i flere låselængder!



Og hvor findes disse rifler til den pris[?][Smile] Så vil jeg fluks hente et par stykker.[:p]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by Santo

Citat:quote:

Originally posted by Umimmak Torulleq

Ellers kan du overveje en Winchester 70 eller Ruger 77. De fås til omkring 600 kr. stykket fra nye af og her er låsen betydeligt bedre end Remingtons (læs: Den vil aldrig give problemer idet den er af den klassiske mauserkonstruktion) og de laves begge uden plastik og i flere låselængder!



Og hvor findes disse rifler til den pris[?][Smile] Så vil jeg fluks hente et par stykker.[:p]

Mvh

Santo


Ja det må man sige er billigt hehe[Big Grin]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#30
Ja-ja, lad os nu ikke hænge os i småting! Nu står der altså 6000 kr. og som enhver jo nok kan regne ud var der smuttet et nul!

Man er vel fra et hjem med gevær ... .
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)