Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
uforudsigeligt.
#1
Lørdag var jeg på den årlige familiejagt i Nordjylland (Hørby v. Sæby) Min svoger har en dejlig ejendom på 106 tdr. land i Sæby Ådal.
Ca. halvdelen dyrkes - resten er brak/eng/ådal, små remisser og en smule egentlig skov. 12 jægere deltog, for en del vedkommende som den eneste jagtdag om året[Big Grin].
Der blev set en masse vildt: 17 stk. råvildt, 4 snepper, masser af bekkasiner og ca. 30 fasaner. Udbyttet blev 3 kokke, 1 høne og 1 sneppe - en dejlig dag, mine 2 tyske langhår havde det aldeles pragtfuldt.

Min lille niece på 20 år deltog med lånt gevær - en S/S med dobbelt trigger, det bekom hende ikke særligt vel. Hun havde, for at sige det mildt, en hel del chancer - uden resultat. Blev der råbt "sneppe", skød hun slet ikke - hun skulle sgu ikke kysse noget i røven[Big Grin].
Lørdag aften blev der indkøbt "nyt" gevær til niecen.(Hendes mor mente godt nok ikke det var nødvendigt for én jagtdag om året[Wink]) Vi fandt en O/U Techni Mech. i fin stand i Frederikshavn og det meste af aftenen blev brugt på at afkorte/tilpasse geværet samt "tørtræne", så nu var hun klar.
Søndag tog vi ud en tur igen, mest for niecen´s skyld. Nu skulle hun have nogle rigtig gode chancer - vi vidste jo hvor vildtet var[:I]
Vi gik igennem de samme gode stykker som dagen inden, vejret var stort set det samme, tidspunktet på dagen var den samme og vi fandt:

NUL OG NIKS - dejlige uforusigelige natur.

Ps. der bliver stort set kun afholdt den ene jagt på ejendommen om året - evt. en smule riffeljagt (hvis jeg kan tage mig sammen og komme derop[B)])

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)