Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkejagt i Surrey UK.....
#1
[Image: Him.jpg]

Al min udenlandsjagt er dette år blevet aflyst p.g.a. planlagt sygdom [Big Grin] Jeg er nu, næsten, planlagt rask. Starter på mandag efter 8 ugers fravær. Jeg har søgt den bevilgende myndighed på matriklen om tilladelse til at hærge i Det Sydlige England i foråret 2012! Ansøgningen gik glat igennem [Smile][8D]Jeg skal have 8 outings.Det bliver den nye, lille, sorte riffel, der skal forsøge sig på velvoksne engelske bukke [:p]
Walnut
Svar
#2
Hej Valnød

Tillykke med den "planlagte helbredelse" [Big Grin]
Glæder mig til at høre historier om bergeraen's gerninger i det engelske

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by fasan

Hej Valnød

Tillykke med den "planlagte helbredelse" [Big Grin]
Glæder mig til at høre historier om bergeraen's gerninger i det engelske

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman



Takker fasan [Big Grin]
Jeg ved godt, at denne tråd er en aflevering langt ude fra. Jeg er bare så højt oppe over at være igennem et sygdomsforløb og så have udsigten til bukkejagten i den smukke sydengelske natur.Jeg er igen topfit og led store kvaler over at måtte aflyse den årlige premierejagt på bukke i Sverige [B)]Elgjagten led samme skæbne. Det er alt sammen glemt nu. Jeg har sat 15.000,- af til den samlede trofæafgift, hvilket giver en pænt god plads til at nedlægge tungere trofæer. Det er ikke et krav at få guldmedaljebukke for. Det er heller ikke nemt at styre på den frie vildtbane. Det skal bare være stærke bukke og gerne noget metal af en eller anden slags. Selvfølgelig en forudsætning at jagtoplevelserne bliver i top. Jeg er kræsen [:I]
Alle, der har set den lille sorte Apex, er faldet pladask for den [Big Grin]
Walnut
Svar
#4
Walnut, England lyder jo dejligt. Ellers er det godt at høre at du er på benene igen[Big Grin]

Har løst problemet med for lav skæfte ryg på den lille Blaser (16/5.6x50R Mag) uden at ændre skæftet - skiftet Aimpointe, weaver skinne og einhak ud med en lille fiks Doctor i en EAW montage direkte på 14,5 mm skinnen. Det eneste minus bliver en max skud afstand 70-80 meter - det er jo kun et spørgsmål om mere jagt og mindre skydning[:o)]

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Walnut, England lyder jo dejligt. Ellers er det godt at høre at du er på benene igen[Big Grin]

Har løst problemet med for lav skæfte ryg på den lille Blaser (16/5.6x50R Mag) uden at ændre skæftet - skiftet Aimpointe, weaver skinne og einhak ud med en lille fiks Doctor i en EAW montage direkte på 14,5 mm skinnen. Det eneste minus bliver en max skud afstand 70-80 meter - det er jo kun et spørgsmål om mere jagt og mindre skydning[:o)]

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Dejligt for dig, at det kunne løses på en enkel og tilfredstillende måde.70-80m er en pænt stor cirkel at kunne operere i [8D] Smækker lille Blaser du har dig der [:p]
Walnut
Svar
#6
Jeg skal have 8 outings i Surrey og vil, i den sammenhæng, rykke ind på Wotton House. Er der en eller flere herfra, der har prøvet at bo og jage i området, der ligger lidt syd for London?
Walnut
Svar
#7
[Image: 1787507_10_b.jpg]

Her skal jeg bo under opholdet.

[Image: OmrdetvedWottonHouse.jpg]

Og mere interessant: Her skal jeg jage i 4 døgn. Dejligt, grønt og varieret [Smile]

Walnut
Svar
#8
Noget sølle jagthytte, den der.....[Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Noget sølle jagthytte, den der.....[Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



[Big Grin] Jeg hoppede også en gang, da jeg så den! Jeg har ikke selv valgt den ydmyge bolig [Big Grin]
Walnut
Svar
#10
Jeg vil gerne have jer med i planlægningen af denne tur, og jeg starter tidligt.......[Big Grin] i dette indlæg vil jeg samle op,hvilke forslag i supplerer med. Det er en "ska´ha´med liste".

Riffelkuffert/ transport (er fremskaffet)
Riffel: Bergara Apex Compact 6,5X57R/ Swarovski Z6i 3-18X50BT
Ammo: 40stk RWS 8,2g.127gr.
Patronpung
Metalkasse/ ammo
Lenspen
Rensegrej/ boresnake
Lille værktøjssæt

Decoy trebenet skydestok
Harris Bipod (siddende)
Snor
Knive
Lille rygsæk
Førstehjælpskit

Håndkikkert 10X42
Afstandsmåler
Håndlygte
Camera
Lille camerastativ
Mobiltlf.
Ladere
Thermokande
Lommelærke/glas

Hat med skygge
Ansigtsmaske
3D handsker
Pürschstøvler
Gaiters
Ørepropper

Smertestillende
Benadryl

Solbriller
Miniordbog Da./Eng

(fortsættes)
Svar
#11
Gummistøvler[^]
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Gummistøvler[^]



[V] Det kan du ikke være bekendt [Big Grin] Jeg bruger aldrig gummistøvler! Synes, at det er noget bæ at gå i! Der ryger muligvis en støvle mere med, men det bliver med sikkerhed ikke en gummistøvle.
Walnut
Svar
#13
metalkasse til ammo, kniv, myggespray m deet, snor til længere slæbeture, adapter med monteret tregangsstik.
til gengæld kan der jo spares på bipod, ansigtsmaske og 3D handsker [Big Grin] - du skulle jo nødig skræmme livet af din stalker[:I]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#14
Et sæt ørepropper. (Til kontrolskydningen).

'Det værste ved elefantjagt er, at det tager så lang tid at sætte lokkerne op...'
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Gummistøvler[^]



[V] Det kan du ikke være bekendt [Big Grin] Jeg bruger aldrig gummistøvler! Synes, at det er noget bæ at gå i! Der ryger muligvis en støvle mere med, men det bliver med sikkerhed ikke en gummistøvle.
Walnut



Jeg er bare opdraget med at det eneste rigtige at pürche i er et par gummisko eller gummistøvler, om morgenen foretrækker jeg gummistøvler - men nogle aftener kan man godt klare sig med sko uden at få våde sokker - men hellere våde sokker end støde en efterstræbt buk.

//Bo
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#16
Takker[Smile]Nogle af jeres forslag er skrevet ind.
Jeg bruger ikke myggespray. Jeg er trænet i at udholde timelange angreb uden at fortrække en mine [8D] Vil dog ikke acceptere stik på øjekanterne. Til gengæld medbringer jeg altid noget antihistaminlignende til at dæmpe den værste irritation/ kløe ved de mange stik.
3D udstyret er ikke til pürsch men til brug på anstand.
Walnut
Svar
#17
en lille rygsæk eller andet til en flaske vand/eller andet drikkeligt + en lille madpakke + lille første hjælps kit

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#18
Toiletpapir af god kvalitet hvis man nu under jagten skal træde af på naturens vegne!!! Wink

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#19
Skovskidere bør tørre deres røv i græs.

Det pynter ikke ligefrem at efterlade 3 dobbelt slutningspapir i naturen [xx(][Sad!][Sad][V]
Svar
#20
lommelærke med whisky og små glas, så stalkeren og den heldige jæger har noget at fejre det med ...

K&B Clax[Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)