Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Scheppach vådsliber
#1
Hej alle,

jeg er en af de personer der absolut ikke kan fionde ud af at få sine knive skarpe på en alm. slibesten eller vha. af en af Lansky's løsninger og har hørt at en vådsliber kan gøre arbejdet for mig - hvorfor jeg er blevet interesseret i dette.

Jeg kan forstår at der er forskellige mærker, men det korte af det lange er at Tormek er den dyre og Scheppach er den billige.
Som alle andre gode jyder, så vil jeg gerne have så meget for så lidt som muligt, og har derfor påtænkt mig at køber Scheppach, men vil først høre om der er nogle af jer som har prøvet denm og ved om den kan bruges eller ej? - Jeg ved at Tormek løser mit behov og MEGET til, hvorfor det måske kan være at kyde gråspurve med kanoner hvis jeg kan klare mig med Scheppach - skal blot være sikke på at den virker.

Link: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?...=2102&n=10

Jeg skal bruge den til at slibe mine jagt og køkkenknive med og ikke så meget andet end det.

Håber der er nogen der har nogle førtehåndserfaringer de vil dele med mig.

Tak

Mvh
Lasse
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by lasse_n

Hej alle,

jeg er en af de personer der absolut ikke kan fionde ud af at få sine knive skarpe på en alm. slibesten eller vha. af en af Lansky's løsninger og har hørt at en vådsliber kan gøre arbejdet for mig - hvorfor jeg er blevet interesseret i dette.

Jeg kan forstår at der er forskellige mærker, men det korte af det lange er at Tormek er den dyre og Scheppach er den billige.
Som alle andre gode jyder, så vil jeg gerne have så meget for så lidt som muligt, og har derfor påtænkt mig at køber Scheppach, men vil først høre om der er nogle af jer som har prøvet denm og ved om den kan bruges eller ej? - Jeg ved at Tormek løser mit behov og MEGET til, hvorfor det måske kan være at kyde gråspurve med kanoner hvis jeg kan klare mig med Scheppach - skal blot være sikke på at den virker.

Link: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?...=2102&n=10

Jeg skal bruge den til at slibe mine jagt og køkkenknive med og ikke så meget andet end det.

Håber der er nogen der har nogle førtehåndserfaringer de vil dele med mig.

Tak

Mvh
Lasse



Hej Lasse.
Jeg er den lykkelige ejer af en stor Tormek, og som du selv skriver løser den alle opgaver. Jeg har været omkring alt, hvad der findes af slibesæt og har for længst smidt det meste andet ud, bl.a. Lansky sættet.
Jeg har nærstuderet Scheppach, og må sige, at den ser rigtig god ud i konstruktionen. Jeg har ikke kørt med den, men ville ikke være bange for at købe den.
Walnut
Svar
#3
Hej Lasse
Du kan sagtens klare det med Scheppach, jeg har en og den er ganske god.
Bruger den også til stemmejern og høvljern. Du kan også købe forskellige kornstr. af slibesten.
Mvh
Carlsen
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar
#4
Tormek SuperGrind 1206 er blevet klonet og hedder scheppach TiGer 2000 s.

Her er 2500 modellen
http://www.power-tool.dk/29/3/Scheppach_...2500/1/150
Svar
#5
Lasse_n

Jeg har den SCHEPPACH VÅDSLIBER fra harald nyborg.

Jeg bruger den til stemmejern, økser og høvljern, her er den perfekt. Det kræver lidt at få skæret vinkelret, men når det ført er indstillet går det som smurt. Knive, det gør jeg stadig i hånden - der går for meget "kniv" til hvis man bruger maskine hver gang. Til opretning og til små ændringer af skær er den perfekt.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)