Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor kan man købe?
#1
Hvor kan man købe stopskruer (pinolskruer) med indvendig sekskant (1/8") og tap (tappen helst i messing eller plastik) med TOMMEGEVIND. Det skal være den størrelse som er næsten 6 mm - jeg ved ikke hvilken tommestørrelse det er. Jeg skal bruge et par forskellige længder.
[Image: stopskrue.jpg]

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar
#2
Næsten 6 mm er sikkert 3/16". Ved sq ikke hvor man kan finde dem i dag hvis det ikke lige er ved en ældre smedebiks hvor du kan finde dem i en kasse med "blandet".

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#3
Måske, ID skulle henvende sig til et firma, så "normalt" henvender sig til erhvervsdrivende

F.eks har vi et Esbjerg et firma, som hedder RØDGAARD ( http://www.roedgaards.dk/ ) som kan fremskaffe mange ting

Lign. firma findes nok også andre steder i Kongeriget [Wink]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#4
Tror RS Components har dem.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
1/4"??

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by blackbird

1/4"??

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...


Det var godt du dukkede op min skat [Image: 01.gif] - du kan garanteret også fortælle mig hvor jeg kan få dem.
Jeg tror ikke at det er 1/4" - så ville en 6 mm bolt kunne gå ned i hullet.
Jeg har faktisk et sted hvor jeg kan få fat i dem (Canada), men han insisterer på at jeg ikke skal betale for dem og nu har jeg fået nogen en gang før og så vil jeg altså ikke "platte" ham mere.

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar
#7
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men jeg er blevet nysgerrig i at vide hvad du skal bruge dem til ? :-)

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#8
Puhaa.. Id [Wink]
Du kommer nok til at måle lidt først. Er det stadig til noget "bueværk"[?][?]

Du finder nok ikke nogen med plastspids, men du kan måske bare smide en plastkugle i hullet først, eller bore den i enden og sætte en lille messingprop i [?]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#9
Ja, det er de pinol-/stopskruer som bl.a. bruges til at sikre hovedbolte til benene nederst til højre i billedet.
[Image: bigweights-1.jpg]
Jeg prøver at ringe til Arvid Nilsson i dag ellers må jeg bide i det sure æble og få dem fra Canada.

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar
#10
Aha, på den måde.

@BB det var da en glimrende ide at bruge alm. pinolskruer og så smide feks. en af de der hardball plastik kugler i hullet først.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#11
En 1/4" bolt er ca. 6,35 mm, men det er jo udvendigt mål. Boret til 1/4" er 5 mm, så en 6 mm. bolt kan ikke gå i et 1/4" gevindhul.
Tror også som BB skriver en kugle i hullet og så en alm. pinolskrue.
Evt. kan brdr. Klee levere.
Kunne du ikke "fuske lidt" og skære gevindet om til 6mm?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#12
Jeg er ret overbevist om at de her vil kunne hjælpe dig:

http://www.herningindustrilager.dk/

Prøv at ringe til dem....[Smile]

//Bo
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

En 1/4" bolt er ca. 6,35 mm, men det er jo udvendigt mål. Boret til 1/4" er 5 mm, så en 6 mm. bolt kan ikke gå i et 1/4" gevindhul.
Tror også som BB skriver en kugle i hullet og så en alm. pinolskrue.
Evt. kan brdr. Klee levere.
Kunne du ikke "fuske lidt" og skære gevindet om til 6mm?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Lige præcis sådan noget gør jeg af princip ikke, denne håndtagssektion er fremstillet i 100 eksemplarer (85 højre og 15 venstre)og bliver ikke lavet mere. Den koster ca. Dkr. 12.000,- hvis man er heldig at kunne få fat i en brugt.Der findes denne i Danmark og 2 stk. i Tyskland, resten er i USA (hvor den blev lavet i 2005 - fabrikanten gik konkurs). Men i har sikkert ret i at det er 1/4" - however, jeg har nu mailet til Canada og får ham gutten til at sende mig nogen (han er samler og har omkring 20 stk. af disse DAS Kinetic buer).
Mange tak for hjælpen......som et sidste skud i bøssen vil jeg dog prøve Herning Industrilager.

Opfølgning:
Herning Industri Lager A/S er ikke afvisende, de vender tilbage.
I mellemtiden har jeg fået besked fra US, gevindet hedder 1/4"-20 NC

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar
#14
Jeg har ofte oplevet at Herning Industrilager har kunnet levere diverse småting...

Jeg tror på at det kan lykkes via dem....

Pøj-pøj med projektet.

//Bo
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#15
De er åbenbart ikke til at få herhjemme, men så må jeg købe dem hos The Lexington Company i New York.

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)