Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Amerikansk jagt morale
#21
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Jammen Asbjoern, saa nærmer vi os jo!
H



Indenfor rimelighedens grænser min ven.......[Wink][Smile]

Bor du i Canada som der står under din profil....[?]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#22
Ja sådanne skudchancer har jeg haft flere gange til vildsvin. Jeg har dog altid ventet til en trak ud til siden, eller bagud så der var frit skud. Og jo det har nogle gange betydet at hele styrken er stukket af fordi de har fået fært af mig. For mig er det dog en del af jagten.

Jeg bryder mig ikke om at man tager så store chancer på vildtets bekostninger. Men samtidigt er jeg med på at vi i mange situationer tager temmeligt stort chancer. Den største af slagsen som endda er almindeligt accepteret er skud til dyr i hurtig bevægelse. Det uanset om det er flyvende eller løbende vildt. Men det er vi jo vokset op med er helt ok...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#23
Ja, jeg er nu pensioneret skovfoged/gamewarden her.
H
Hogmeister
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Ja, jeg er nu pensioneret skovfoged/gamewarden her.
H


Spændende.... Vi er 3 stykker som planlægger noget sortbjørn i Canada indenfor de næste 2-3 år, og det ville være kanon hvis jeg måtte henvende mig til dig ang. referencer. Det er noget nemmere når man er bosiddende i landet fremfor at være pladseret på den anden side af atlanten.... Vi ønsker at bruge et dansk jagtrejseselskab, men de ved jo heller ikke altid det hele, og med din baggrund, ville det jo være oplagt at spørge om outfitterne har er godt omdømme.....[:I]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#25
Skal man rigtigt bekymre sig om dyremishandling, er jeg sikker pa at regioner/kontinenter som Asien, Afrika og sydamerika, ikke star bagerst i koen af handlinger og pafund.
Herudover skal man regne med at mange kulturer og fattige personer ikke ser dyr som en levende ting, men blot lette penge der lober, kravler, svommer eller flyver omkring dem.
Jeg er sikker pa, at selv hvis det sidste Nasehorn var til, ville nogle plaffe det ned omgaende, og salge hornet til Yemen, Kina eller Oman.
Mennesket er det varste dyr af alle, og godt sammenblandet med had, religion, kultur, pladsmangel og selvudslettende krige, er vi nok dem der har mindst ret til at vare pa kloden.
Uden vores riffel, ville vi sta meget lavt fodekaden, tag ikke fejl af dette blot et sekundt.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#26
"The worlds most effective, ruthless, agressive, insensitive, cunning, calculating and intelligent "top Apex predator" ......"

and now there's 7 billion of them on the planet.....

[:I]

And you want to teach them "moral" .... Good luck my friend...
You'll need lots of ammo....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#27
Dette kan nu heller ikke få mig til at rynke på næsen. Andet land andre regler.
Så burde vi måske også sidde herinde og pege finger af alle dem, som lader deres børn under 10 år
skyde til vildt på div. afrika ture.
ville da mene at risikoen for anskydninger er endnu større der.

moral er godt Dobbelt moral er endnu bedre
Svar
#28
Ja andre lande andre regler og normer.
Havde lige besog af en 31 arrig moder med sin 9 ar gamle datter, som var ude og jage her pa omradet. No problen in our neck of the woods.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#29
ja man kan sige meget. Vi som Dansker er forvent. Gør alting 200 % mere rigtig end alle andre når vi selv skal sige det Wink
En sjov ting er den brede misforståelse omkring foreks. Riffel skydning, Her skal vildtet helst stå lige foran mundingen på vores riffel
Og hører vi om en som har nedlagt et dyr på 250 - 300 meter er fanden løs. Denne afstand er jo om nogen nok noget af den mest brugte afstand hvis vi kigger på verdensplan
Når der skydes til vildtet. men for en Dansker som ikke vægter sin riffel skydning ret højt og praktisere skydningen ofte. Ja så er netop det at skyde og Nedlægge et dyr på 250 Meter Uhørt i manges ører.

Ja er stor del af jæger forbundet her hjemme, gør sig selv mere regelret og ret's skaffen end godt er og vi får en forkvaklet indstilling og overbevisning om at det vi gør er det Rigtige.
kigger vi på den længde skud til vildt "SOM" oftes bliver taget her hjemme ligger 90 % af nedskudt vildt med riffel under 100 meter.

Dette fænomen kommer der aldrig nogensinde en løsning på i lille Danmark. Her hjemme går folk mere op i at Vise deres riffel frem til 100,000 kr. end at lære at skyde med det på skydebanen.
jeg krummer tæer når jeg er på skydebanen og folk hverken kan indstille eller bruge deres eget udstyr optimalt. DOH!!! skal jeg dreje hj. eller venstre / op eller ned. hvor mange klik skal den have.

Så sidder de sgu med en R93 Lux og Ziess udstyr til over 100 kilo. Når man så spørger hvor ofte de går på skydebanen er svaret enkelt.

ØHHH det er nogen år siden.

Det er netop disse folk som sidder i dagens Danmark og peger finger af alle andre

Knæk og Bræk
Svar
#30
Og så glemte du det vigtigste, patroner til 1000kr pr. æske, for mindre kan jo ikke gøre det når mr. political correctness prædiker[xx(]

Når man nu skyder med disse fantastiske superinstrumenter og dertil hørende dyr ammo, hvad er der så galt i at gennemskyde 2 dyr i et skud??
Jeg mener, når man nu har overspenderet i en sådan grad så behøver man jo heller ikke at træne[Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by headhunt

Så sidder de sgu med en R93 Lux og Ziess udstyr til over 1 kilo.


Mener du ikke 100 kilo ???

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by headhunt

Så sidder de sgu med en R93 Lux og Ziess udstyr til over 1 kilo.


Mener du ikke 100 kilo ???

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



LOL jo Wink og er rettet ,)
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

I Australien er de også nogen steder lidt trætte af HOGS...

http://www.youtube.com/watch?v=dR4Y_GVqFmE
[Image: t3tactical.gif]



Ser nu ud til at være en fed oplevelse [Big Grin]
Svar
#34
Ja det odelagger vel jagt entusiasmen og generel interesse for vaben og udstyr, nar man bliver bombarderet med love og reglementer for alt.
Problemet med mange af disse love/reglementer er blot, at de er blevet til pga.traditioner og man ved pa forhand hvad bedst er for alle.
Istedet for at afprove nye emner pa forsogsbasis, og sa herefter undersoge om det voldte nogen problemer. Herved ser mange muligheder aldrig dagens lys, og gor hverdagen for jagere og vabenejere mere sur end den allerede er.
Hvis der f.eks. er for mange unodvendige regler pa genladningsomradet, valger folk bare at skyde fabriksammo, og oplever herved aldrig gladen og stoltheden, ved at lave endubedre ammo til sin riffel. Og kommer herved mindre pa skydebanen pga. hoje priser pa fabriksammo.
Og hvis de sa endeligt genlader, er der sa mange regler for traning pa skydebanen, at de ofte ikke gider og trane.
Her hvor jeg bor, kan man kobe genladningsudstyr uden regler, samt skyde allevegne hvor man selv finder det ansvarligt. Systemet virker fint, og jeg har aldrig hort om ulykker under vores regler.
Sommetider tror jeg mange regler laves blot for reglens skyld. Som regel af dem med mindst erfaring og aktivitet.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#35
Rules were made to be broken!
Her er det ligedan. Ingen ladekursus, og udstyret og komponenterne kan købes i de mængder man ønsker. Her skal man dog være uden for bygrænsen for at skyde, og selvfølgelig skal det gøres paa forsvarlig maner, saa er der ingen der bekymrer sig om det.
H
Hogmeister
Svar
#36
Been there done that !
Det sorgerlige er bare, hvad er det vard og leve i et udviklet og demokratisk samfund, hvis det retsskafne individ ikke har en medfodt ret til maksimal frihed under ansvar.
Storste arsag til jeg rykkede teltpalene op og drog vest pa.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Ja andre lande andre regler og normer.
Havde lige besog af en 31 arrig moder med sin 9 ar gamle datter, som var ude og jage her pa omradet. No problen in our neck of the woods.

Jess Christensen
Master Pistolsmith



Har lige handlet en Win 70 .222Rem riffel, til en knægt på 6 år som skal på rensdyrjagt næste år.

Tja, han begynder godt nok lidt sent, men han SKAL jo lære det.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#38
Skal hans lillesoster ogsa med.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)