Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Goddag, det er politiet ..
#1
-sagde en betjent, da han præsenterede sig for eksfruen.

Han var kommet for at inddrage de rifler hun havde tilladelse til, men som han mente ikke var gyldige, da hun ikke havde indløst jagttegn.

Hun havde af økonomiske årsager valgt ikke at indløse jagttegnet og havde inden spurgt naturstyrelsen om det var i orden.

Da hun oplyste at hun ikke havde våben længere, fik hun at vide, at hun stadig var jagttegnsberettiget i 10 år, og at det var helt ok.

Ved bodelingen, fik jeg alle våbnene og så var den potte ude, troede hun.

Nu mente han at hun stod til en bøde og ville inddrage grejet. Det mente hun nok at jeg ville blive temmelig sur over, men at de nu stod i mit våbenskab, registreret på min nye adresse.

Han tog tilladelserne med og ville kontakte naturstyrelsen i morgen.

Jeg har gransket mine tilladelser, der står i pkt. 6 at de skal tilbagesendes hvis man ikke bruger dem, men de er samtidig betinget af et gyldigt jagttegn jfr. pkt 1.

Gad vide hvordan den tolkes. Hun har ikke opbevaret noget ulovligt, men har ikke sendt dem retur. har handlet i god tro udfra naturstyrelsen oplysninger (som gælder for glatløbede våben, men det blev ikke nævnt), men hun har ikke læst det med småt ...

Hvad mener I, er der nogen der kender til fortilfælde?

K&B Clax[Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#2
Skal det forståes sådan, at du alene nu har våbentilladelserne til våbnene? Eller er der en flerbrugertilladelse til våbnene??

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#3
Der er flerbrugertilladelser ...

K&B Clax[Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
Hmmmm.... den svær... vil gerne høre hvad resultatet bliver...

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Hej Claxel.

du har pm.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#6
En update ...

Hun har i dag fået en bøde på 4500,- [Sad!]

Er det rimeligt [?]

K&B Clax[Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Nej, og den synes jeg skal ind over Jægerforbundets jurister.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Nej synes jeg bestemt ikke det er, du har jo våbene. Så det eneste hun har gjort forkert, er at glemme de papir. Det er sku groft med 4500 kr[B)]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#9
4.500 for at betjenten får en del unødigt arbejde. Jeg ved ikke hvad man skal sætte hans timeløn til, og bøden går desværre næppe til mere politiarbejde så skaden kunne gøres god igen. Nej jeg synes også at hun skal få den vendt med juristerne så retstilstanden kan klarlægges.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#10
Der er jo i forvejen ingen rimelighed i strafudmålingen for overtrædelser af våbenloven. Der er frit slag for de utroligste sanktioner mod helt almindelige mennesker.

Men havde fruen ikke fået en rykker der gjorde hende opmærksom på problemet? Jeg mener politiet plejer at skrive til de riffelejere der ikke indløser jagttegn, så de har en chance for at få tingene i orden ??

Jeg synes hun skal undlade at betale bøden, så skal sagen for en dommer, og når hun forklarer, at hun reelt ikke har haft rådighed over våbnene, kan hun godt have en chance for frifindelse eller nedsættelse af bøden. Det værste det kan gå er, at bøden fastholdes, så hun risikerer intet ved at prøve.

Hvis hun ikke har løst jagttegn er hun sikkert heller ikke medlem af Jægerforbundet ?? Så er jeg ikke sikker på de vil hjælpe, deres jurist er jo til for medlemmerne.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Man kan sagtens være medlem af Jægerforbundet uden at have jagttegn. De 2 ting har intet med hinanden at gøre.

Og Claxel er jo egentlig part i sagen. Han er sikkert medlem, nej han er 100% med lem [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Selvfølgelig M@x, jeg satte også spørgsmålstegn ved det. Claxel oplyste, at der var økonomiske årsager til, at fruen ikke løste jagttegn, så jeg gik bare ud fra, at hun af samme grund havde fravalgt DJ. Det er jo ikke helt billigt at være med.

Jeg ved ikke om Claxel kan anerkendes som sagspart. Han har jo intet galt gjort og har heller ikke fået nogen bøde. Men han skal helt sikkert indkaldes som vidne hvis sagen kommer for retten, han kan jo bidrage med de meget vigtige oplysninger om, hvem der har haft rådighed over våbnene.

Jeg har været vidne i flere sager, hvor den anklagede er mødt op uden en forsvarer. Det går som regel fint, dommeren er meget opmærksom på, at den anklagede i disse tilfælde bliver behandlet fair, og får lov at fremlægge alt det de mener taler til deres fordel. Så hvis jeg ikke havde råd til en forsvarer, ville jeg bare troppe op uden, det kan man sagtens.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#13
Hvis hun ikke har indløst jagttegn, og samtidig IKKE har afleveret sine våbentilladelser/flerbrugertilladelser/lånetilladelser, så har hun jo tilladelser, som hun ikke overholder betingelserne for.

Men jeg mener nu at hun skulle være blevet gjort opmærksom på problemet med en venlig henstilling. Det blev jeg, da jeg havde glemt at indløse jagttegn i et par år, og havde tilladelse til en salonriffel. Jeg fik bragt papirerne i orden, og slap for bøde. Men det er nu også mere end 10 år siden.

Det KAN jo være at din eks. har fået en reminder, som hun mente hun ikke skulle gøre noget ved, da våbnene står hos dig. Det er så et problem.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#14
Det lyder da helt forrykt at udstede en bøde i den størrelse på det grundlag. Skal etaten ikke bevise at hun rent faktisk har været i ulovlig våbenbesidelse? At man ikke har indleveret tilladelsen betyder jo ikke pr. automatik, at man har haft adgang til og brugt våbnene. Det vil krænke min retsfølelse hvis man ikke kan vinde den sag i retten.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#15
Jeg syntes eller at det har været vendt flere gange at folk får en rykker hvis de har glemt at betale jagttegn når de også har våbentilladelse. Ligesom når man har bil og glemmer at betale forsikring, så går der også 2 rykkere før de kommer og henter pladerne.
Personligt så kostede det mig 6000 i at glemme at indløse jagttegn i 2001. Fuldstændigt horribelt når alle andre kan modtage rykkere i et væk for alt muligt andet. Der dør jo trods alt flere for bilerne end riflerne herhjemme.
Svar
#16
Personligt synes jeg det er helt forrykt, at "etaten" ikke i dette tilfælde blot vælger at give eksfruen en kraftig advarsel.

Men, det er jo blot endnu et eksempel på at "sund fornuft" ikke længere er på pensummet i bureaukratiets skoling.

Det er ikke første gang og heller ikke anden gang jeg hører om repræsentanter for ordensmagten der ikke har fattet det med "flere tilladelser"

Nu ved vi jo desværre ikke om eksfruen har fået rykkere på sine våbentilladelser, men: selv hvis hun ikke har det, er det jo dobbelt beskæmmende for "etaten" at de rykker ud for at konfiskere våben der er lovligt ejet og opbevaret af en anden tilladelsesholder.
(Betjentens arbejde (timeforbrug) i den sag, er HELT på etatens egen regning, de har jo ikke undersøgt sagen ordentligt!!!!!)

Reglerne er jo, desværre for eksfruen, helt klare, det er tilladelserne det handler om, ikke våbnene (at betjenten ikke ved det er etatens fejl)
Hun skulle jo have fulgt reglerne for udstedelsen af tilladelserne, og sendt dem ind da hun vælger ikke at forny sit jagttegn, da tilladelserne er betinget af indløst jagttegn.

Desværre tror jeg at "etaten" af politikerne har fået den dagsorden at "der skal slås hårdt ned" på ALLE våben-relaterede "forseelser" og den efterlever de så uden i øvrigt at bruge meget tid og omtanke i den enkelte sag..
Det er jo blot endnu et populistisk tiltag der skal berolige "bedsteborgerne" i "trygheds-danmark"[xx(]

Vorherre til hest....[V]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#17
Sidste nyt ...

Jægerforbundets konsulent, Henrik Hertz har haft sagen og den har været vendt med juristerne.

Da sagen ikke kunne omstødes, eller frafaldes, var det eneste man kunne gå efter, en nedsættelse af bødens størrelse.

Da de i forbundet vurderede at sagen ville koste i omegnen af 20.000,- vagte de ikke at gå ind i den, ad rettens vej.

Så forventningen om at kunne spare nogle penge ved ikke at betale jagttegnet, blev i stedet til en eksraregning på 4500, mange penge for en enlig mor ...

Hendes eneste trøst er at bøden kom i 2011, for til næste år vil det blive dyrere at overtræde loven.

(Skulle hilse dem hun kender herinde)

K&B Clax[Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#18
æv !!
fatter ikke, at en forseelse i denne klasse (småting) ikke afregnes med en bøde i trafikklassen: ca 500,-

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#19
Når der ikke kunne gøres noget ved bødens størrelse, hvilket jeg finder helt urimeligt, så håber jeg at den enlige mor husker på at skiderikkerne, som her kalder sig politi, altid plejer at gå med til en ordning med små månedlige afdrag på bøden !!

Mvh Per
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by pern

Når der ikke kunne gøres noget ved bødens størrelse, hvilket jeg finder helt urimeligt, så håber jeg at den enlige mor husker på at skiderikkerne, som her kalder sig politi, altid plejer at gå med til en ordning med små månedlige afdrag på bøden !!

Mvh Per



.....eller hvis hun er eneforsøger, sige sit job op (hvis hun har et) skrotte sin a-kasse og lade sig forgylde af staten. Dét er nemt, hurtigt og langt det billigeste [Sad!][Sad!][Sad!]

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
[Image: Mauser_m03_1-1.jpg]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)