Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Den store tur til USA. What to see ?
#1
Jeg og familien tager en måneds tid til USA en gang til næste år. Vi lejer en RV og kører fra nationalpark til nationalpark i midt-vesten. Min kone har foreslået, at vi på et tidspunkt besøger en shooting range og prøver nogle forskellige skydevåben. Det kan jeg vel godt lokkes med til når nu hun så gerne vil [:p]. Vi har tre drenge som på det tidspunkt vil være 5-7 og 9 år, så det bliver mere en familietur end en drengerøvstur.

Ruten bliver noget i retning af Las Vegas - (Hoover Dam)-Grand Canyon. Monument Valley i Utah, Durango i Colorado- Grand Junction- Rifle -Craig. Casper i Wyoming- Cody - Yellowstone. Efter et godt langt ophold i Yellowstone kører vi igen sydpå mod Jackson - Teton National forrest - salt Lake City i Utah - Bryce Canyon - Zion national park og endelig tilbage til Las Vegas i Nevada igen.

Har du nogle ting vi bare skal se ? Links eller adresser på gode overnatningssteder med camperen ? Museer, butikker med jagtgrej, skydebaner eller andet ? Det ville jo være ærgerligt at komme hjem og fortælle om turen, og så finde ud af, at vi kørte lige forbi en samling kampvogne fra WWII eller andet spændende [Big Grin]

Jeg har aldrig været overthere, så alle råd og oplysninger er velkomne.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#2
Der ligger et testområde for kampvogne/artilleri i Pennsylvania, men det er nok liiiiiiiiiige langt nok at køre.
Desuden er der ikke meget at se..

Men det lyder som en herlig tur i har planlagt dér. =o) Har selv gået i samme tanker, omend nok tage til Florida og køre nordpå til New York.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
Den tur er lige i øjet. Jeg har selv kort den, dog ikke paa een gang, men spredt over et par ture. Yellowstone, Teton og Monument Valley tager pippet fra dig. Hvad tid paa aaret vil det foregaa? Nord for Yellowstone er der en religiøs sekt der bl.a har en fuldt fungerende kampvogn til deres 'beskyttelse'
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
Det bliver en gang før sommerferien. Jeg vil helst ikke offentliggøre præcist hvornår mit hus og våbenskab står ubevogtet [Big Grin]. Jeg får ganske vist noget familie til at bebo huset, men de skulle jo nødig opleve indbrudstyve, bare fordi jeg har fortalt offentligt hvornår der er nem adgang [xx(].

Vi kommer ikke ret meget nord for Yellowstone. Den religiøse sekt lyder da sjov, men kampvognene nævnte jeg kun som eksempel. Det kunne jo også være en rattle snake farm, en satelitopsendelse, en guldgraverby eller andre ting vi skulle se.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Jeg har vel osse noget at have sagt - nu da jeg skal med i reservehjulet.
Jeg kan hele sommeren [:p][Smile]
Jeg finder nogen præriehunde byer. Så vil vi studere præriehundenes liv, og især død, gennem vores kikkertsigter [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Selvfølgelig M@x. Du pifter bare når vi skal holde, så du kan strække de små ben [Big Grin].

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Glem ikke Wild Bill museet i Cody, hvor de vist ogsa har verden storste Winchester samling. Foruden Monument Valley, bor du se Zion National park i det syd vestlige Utah. Her blev flere John Wayne film optaget.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#8
Sørg for at købe en gps(fx i Radioshack). Gab ikke over for meget, da afstandene er større end i DK.
Rent trafikalt må du gerne foretage højresving for rødt lys, HVIS der IKKE kommer trafik fra højre og
Husk at den, der kommer FØRST ind i ubelyst kryds har forkørselsret.
Glæd dig over en meget bedre trafikafvikling end i DK, da stort set alle overholder hastighedsbegrænsningen og få kører for langsomt.
Et fantastisk land med en meget imødekommende befolkning(måske fordi en stor del af deres lønninger er drikkepenge;-)
God tur
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by kka

Rent trafikalt må du gerne foretage højresving for rødt lys, HVIS der IKKE kommer trafik fra højre og



Jeg drejer nu kun til højre når der er fri bane fra venstre [Big Grin][Wink]


--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Vi kommer til at køre ca. 4.000km på en måned. Det er vist O.K. I sommer kørte vi næsten nøjagtigt 2.000 km på 14 dage i Sverige og Danmark, og det endda i en personbil. Det var ikke noget stort problem.

Vi regner med at købe en GPS den første dag i Las Vegas, men ellers har vi McNallys vejatlas med stort oversigtskort og detaljekort over hver enkelt delstat samt Canada.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Aaah, højresving paa rødt er kun tilladt efter fuldt stop, vil jeg lige gøre opmærksom paa.
H
Hogmeister
Svar
#12
Og højresving ved rødt, normalt kun tilladt hvor der er skiltet med det. (Lader til at Pennsylvania generelt ikke tillader det, men skilter de kryds hvor det bedømmes at være ok)

Husker ikke South Carolina.

Du kan normalt også leje en GPS af firmaet, og deres systemer (i hvert fald dem de fastinstallerer i HERTZ-bilerne) er knaldgode, samt kan stå og opdatere sig uden man aner det.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeg og familien tager en måneds tid til USA en gang til næste år. Vi lejer en RV og kører fra nationalpark til nationalpark i midt-vesten. Min kone har foreslået, at vi på et tidspunkt besøger en shooting range og prøver nogle forskellige skydevåben. Det kan jeg vel godt lokkes med til når nu hun så gerne vil [:p]. Vi har tre drenge som på det tidspunkt vil være 5-7 og 9 år, så det bliver mere en familietur end en drengerøvstur.

Ruten bliver noget i retning af Las Vegas - (Hoover Dam)-Grand Canyon. Monument Valley i Utah, Durango i Colorado- Grand Junction- Rifle -Craig. Casper i Wyoming- Cody - Yellowstone. Efter et godt langt ophold i Yellowstone kører vi igen sydpå mod Jackson - Teton National forrest - salt Lake City i Utah - Bryce Canyon - Zion national park og endelig tilbage til Las Vegas i Nevada igen.

Har du nogle ting vi bare skal se ? Links eller adresser på gode overnatningssteder med camperen ? Museer, butikker med jagtgrej, skydebaner eller andet ? Det ville jo være ærgerligt at komme hjem og fortælle om turen, og så finde ud af, at vi kørte lige forbi en samling kampvogne fra WWII eller andet spændende [Big Grin]

Jeg har aldrig været overthere, så alle råd og oplysninger er velkomnem

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]


En stop hos R-BAR i Martin,SD områden...fortælle dem...Max sendt du...[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#14
Inden jeg flyttede herover, rejste jeg pa ferie her mange gange. Istedet for leje, kan du evt. kobe istedet. Bedst og kobe pa vestkysten og salge ostpa, da vestlige biler har mindre rust. Man kan sommetider faktisk tjene lidt pa det.
Hvis du forsoger at fortolde evt. vaben du medbringer, er det ikke altid US tolderne gider at se dem overhovedet. Sikre dig at din dankse udforsels tilladelse ikke bliver vak, ellers er det ikke sikkert du kan tage dine vaben med hjem.
Tag kopier af alle personlige dokumenter, og hold dem adskilt fra de originale, hvis uheldet skulle ramme. Pas pa med at tage mere end $10K med uden specialtilladelse.
Mener man stadigvak ma have mere baggage med hjem. Der er andre vagtregler ved hjemrejsen. Det kan dog have andret sig.
Jeg rejste stort set med tom kuffert herover dengang. Og kobte en ekstra kuffert her, der blev fyldt med sko og toj som er langt billigere i USA.
Ja OK nu er reglerne for import af div. vabendele og udstyr sikkert blevet strammet med arerne, men alle de rejser jeg tog til USA tidligere, blev stort set financieret af sig selv. Jeg stovsugede simpelthen alle vabenforretninger for div. smating som jagere og sportsskytter altid mangler i DK. Kobte gerne brugtdele som skafter, sigtemidler, magasiner, fjedre, hylstre m.m.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#15
der ligger en dejlig jagt-grej butik i Durango-colorado.. midt i hovedgaden, det nogle raske dregne der bestyrre den, de arrangere ogs jagt i bjergene. men lad vær med at se på priserne, så bliver man ked af det. mvh rune
Svar
#16
Hey LasseScout,
Hvis turen ikke bliver sa sjov og spandende som planlagt, ma du sla vejen forbi her. Jeg har varet lidt af en dansker koloni de sidste 15 ar, hvor diverse vil opleve lidt spontant "lykkelighed" mht. til vaben og sjov skydning. Hmm...en slags "se jeg ma alt nu ferie" ha ha ha.
Alt er lovligt pa mit omrade sa lange det er forsvarligt og sikkert for alle deltagere.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#17
Yes, nu begynder det at ligne noget [Big Grin][Big Grin].

Jeg har ikke tænkt mig at købe regulære våbendele, men en Leupold eller to skal jeg vel have. Og selvfølgelig en masse jagttøj. og...og...og...

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)