Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sabot Genladning.
#1
Jeg overvejer at ”neddrosle” min .300 WinMag til .224 vha. sabots. Jeg hører gerne fra medlemmer som har erfaring vedrørende emnet. Al erfaring har interesse - fra valg af kuglevægt til løbets stigning. På forhånd tak.
FrankP-DK
Svar
#2
Har ingen erfaringer med projektet, men prøv at løse denne tråd:

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=7304&SearchTerms=sabots

Eller brug søgefunktionen....[Wink]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#3
Hvad er dit krav til præcosion/skudgrupper?

Jeg havde engang nogen pakker "Accelerator" i 30.06 og jeg kunne ikke holde skuddene inden for et A3 ark på 100 meter [xx(][xx(]
Jeg tror ikke det bliver let at finde nogen komponenter der skyder godt nok, men prøv [8)]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
M@X Jeg havde det samme problem med min .30-06 Var ikke umagen værd.
H
Hogmeister
Svar
#5
Hej

Jeg købte en stak Remington sabots i 30.06 neddroslet til .224 - hele pladen fuld. jeg lod knægten (12år) skyde de sidste 10 af pga svage rekyle

Useless-Sad
Svar
#6
Der har været lavet mange eksperimenter med Sabots, men "Discarding Sabots" altså den plastikdims der falder af når kuglen og "sabot"- en forlader mundingen er ekstremt vanskelige at få til at skyde præcist, når der er tale om spin-stabiliserede projektiler.
Der er 3 hovedproblemer: nummer 1 er om plast-dimsen får ordentligt hold i riffelgangene, og nr 2 er om plasticdimsen holder så fast på projektilet at det faktisk roterer med sabot'en og bliver stabiliseret... 3. problem er at det er svært at undgå ustabilitet når Sabot'en skal slippe projektilet, helst uden at forstyrre det overhovedet.

Remingtons "Accelerator" fungerede ikke ....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Det er ellers imponerende pracision man kan opna. Jeg har en Remington 11-87 Special Purpose, som laver 10 cm. grupper pa 100m. med Winchester 1 1/4oz. slugs. Dette er med Aimpoint rodpunktsigte, og den riflede choke man skruer ind for enden af lobet.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#8
Men det er osse en haglbøsse, ikke en .30-06 riffel!
H
Hogmeister
Svar
#9
Sabot -ladning fungerer også glimrende med sortkrudt og forladere.

Der er tilsyneladende en direkte sammenhæng mellem hvor meget rotation der skal tilføres sabot og projektil, over en vis stigning virker det ikke ret godt.

Jeg lavede forsøg med 35 grains Hornady .224 Vmax , i sabots fra en 30-06 Accelerator, men monteret i et .30 US Carbine hylster og afskudt i en .30 M1. Den har 1:20 stigning og de tre skud jeg havde lavede en 5 cm gruppe på 60 meter, hvilket var lige så præcist som med almindelig .30Carbine ammo. Jeg fik desværre kun en V(0) måling på et enkelt af skuddene, og det viste 880 m/s[8D]

Ingen af de 3 skud viste tegne på at være væltet. (altså rotations-ustabile) selvom den stigning ikke helt burde være nok til projektilet.

Da den US -carbine jeg brugte var "konverteret til repeter"[xx(][V] kunne jeg ikke konstatere om den kunne genlade med det gastryk der var til stede.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
Måske til interesse for nogen.
http://vildsvin.se/visa_produkt.asp?t=Pl...06&lang=sv

mvh David
Svar
#11
Jeg har fået en pose hjem fra USA.
Jeg har mindre lyst end tid så hvis der er nogen der vil spilde penge på krudt/hætter og tid så er de gratis! Forudsat at vi alle får del i resultatet og øldåse skydning på 25m er ikke godt nok.

http://www.sabotreloadingpro.com/.308_winchester
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)