Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvem Bruger UGb25xcel til jagt
#1
Sikke dog en lækker lille sag.

http://www.youtube.com/watch?v=hYZOevdCO...re=related
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by headhunt

Sikke dog en lækker lille sag.

http://www.youtube.com/watch?v=hYZOevdCO...re=related


For at være helt har jeg aldrig fattet ideen med en semiauto som skal knækkes.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#3
Det er da en fed ting. Så kan det være man slipper for alle de emsige jæger der ryster på hovedet af de folk som driver jagt med en ikke knæk bare semi.
For gud ved om de er kloge nok til at aflade de rigtige steder.

Ja de jæger som har den indstilling har vi nok alle mødt Wink
Svar
#4
Det er for at imødekomme de konservative båtnakker, som ikke vil fatte at en halvauto/pumpgun kan være fuldstændig lige så sikker som en "knækbøsse".

Større fællesjagter er der altid minimum 1-2 af den race, som NOK lige skal gøre sig bemærket om "motorbøssen".

Med sådan en, slipper man også for nogle jægeres tåbelige krav om at man skal stoppe en tom patron i - eller en klud i åbningen, for at signallere at den er afladt.
Nu ligger det sådan, at jeg har ikke megen lyst til at risikere min patron-udtrækker skal knække/bøje - fordi andre vil have jeg skal stoppe fremmedlegemer i mit haglgevær, fordi DE ikke vil indse at "åbent bundstykke = "knækket" våben = sikkert våben.!

Det værste jeg er blevet præsenteret, er dels det krav om kluden - en lektie om sikkerhed som jeg vidste en hel del mere om end ham der gav lektien, og forøvrigt altid har praktiseret, hvilket han også vidste.
Kun for senere på jagten at blive peget lige i fjæset med jagtlederens pumpgun, som lå VANDRET PÅ SKULDEREN, fordi jagtlederen syntes det var smart at bære den sådan mellem såterne.

Den slags burde ALLE jægere være med til at bekæmpe.!
Altså dels favoritisme hvor enkelte udpeges som "usikre" skytter, og skal have lektien - og andre end ikke får et skævt blik eller påtale for egen usikre våbenhåndtering.
Det skal lige siges, at jeg gjorde opmærksom på forholdet - hvorpå mine to kammerater (eller tre, husker det ikke) samt én ekstra bakkede mig op. Jagtlederen blev fornærmet og gav os valget at fortsætte, eller smutte.
Vi smuttede - hvilket igen gjorde at der ikke var nok til de næste såter, og jagten blev afbrudt af de tilbageværende jægere.

Har selv spekuleret på samme haglgevær, men mere fordi jeg syntes det er en anderledes ting - og man kan hurtigt give skydelederes på en skeetbane stress - hvis kan hele tiden skal holde øje med om bundstykket er åbent, når de 4 andre skyder.

Lidt hensyn kan man naturligvis godt vise - hvis man i forvejen syntes det er et fedt gevær, er der intet i vejen for en "knæk-halvauto". Og da slet ikke af Beretta.

Men vis gerne hensyn til "traditionelle motorbøsse"-skytter også - bare fordi man ikke selv kan se om våbnet er afladt, behøver man ikke fare i flint og tro at de er usikre skytter af den grund.

Har bare "kæmpet" mod sådanne båtnakker siden jeg var 16 - og efterhånden har de fundet ud af, at jeg ikke går på kompromis, samt de er blevet orienteret om sikkerheden i halvautos. Altså hvad de skal kigge efter, hvis de er i tvivl.

Og lad nu være med at kræve at folk skal stoppe lommetørklæde m.v. i deres halvauto/pump - det ER og BLIVER fremmedlegemer, og har intet at gøre i et våben.!
Og jo, jeg HAR set eksempler på forsvundne udtrækkere og bøjede udtrækkere, fordi folk er blevet afkrævet klud eller tom patron i åbningen. Bundstykket skulle lukkes ind på det tomme hylster, for at holde det.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
tja jeg har tit fået kommentarer fordi jeg har en pumpgun med på jagt men det er sq ofte de samme jægere der går med deres overunder/ss lukket over skulderen mellem såterne.
de par gange jeg har gået med hund har det altid været med åbent bundstykke i pumpgunnen hvilket jeg mener er mere sikkert end alverdens sikringer på diverse våben som sandsynligvis kun låser aftrækkeren alligevel.

Mvh Høker

Rigtige mænd ryster ikke pikken, når de har tisset - De tjatter lige til den med foden.

http://www.funpic.hu/swf/monitor_cleaner.swf
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Det er for at imødekomme de konservative båtnakker, som ikke vil fatte at en halvauto/pumpgun kan være fuldstændig lige så sikker som en "knækbøsse".

Større fællesjagter er der altid minimum 1-2 af den race, som NOK lige skal gøre sig bemærket om "motorbøssen".

Med sådan en, slipper man også for nogle jægeres tåbelige krav om at man skal stoppe en tom patron i - eller en klud i åbningen, for at signallere at den er afladt.
Nu ligger det sådan, at jeg har ikke megen lyst til at risikere min patron-udtrækker skal knække/bøje - fordi andre vil have jeg skal stoppe fremmedlegemer i mit haglgevær, fordi DE ikke vil indse at "åbent bundstykke = "knækket" våben = sikkert våben.!

Det værste jeg er blevet præsenteret, er dels det krav om kluden - en lektie om sikkerhed som jeg vidste en hel del mere om end ham der gav lektien, og forøvrigt altid har praktiseret, hvilket han også vidste.
Kun for senere på jagten at blive peget lige i fjæset med jagtlederens pumpgun, som lå VANDRET PÅ SKULDEREN, fordi jagtlederen syntes det var smart at bære den sådan mellem såterne.

Den slags burde ALLE jægere være med til at bekæmpe.!
Altså dels favoritisme hvor enkelte udpeges som "usikre" skytter, og skal have lektien - og andre end ikke får et skævt blik eller påtale for egen usikre våbenhåndtering.
Det skal lige siges, at jeg gjorde opmærksom på forholdet - hvorpå mine to kammerater (eller tre, husker det ikke) samt én ekstra bakkede mig op. Jagtlederen blev fornærmet og gav os valget at fortsætte, eller smutte.
Vi smuttede - hvilket igen gjorde at der ikke var nok til de næste såter, og jagten blev afbrudt af de tilbageværende jægere.

Har selv spekuleret på samme haglgevær, men mere fordi jeg syntes det er en anderledes ting - og man kan hurtigt give skydelederes på en skeetbane stress - hvis kan hele tiden skal holde øje med om bundstykket er åbent, når de 4 andre skyder.

Lidt hensyn kan man naturligvis godt vise - hvis man i forvejen syntes det er et fedt gevær, er der intet i vejen for en "knæk-halvauto". Og da slet ikke af Beretta.

Men vis gerne hensyn til "traditionelle motorbøsse"-skytter også - bare fordi man ikke selv kan se om våbnet er afladt, behøver man ikke fare i flint og tro at de er usikre skytter af den grund.

Har bare "kæmpet" mod sådanne båtnakker siden jeg var 16 - og efterhånden har de fundet ud af, at jeg ikke går på kompromis, samt de er blevet orienteret om sikkerheden i halvautos. Altså hvad de skal kigge efter, hvis de er i tvivl.

Og lad nu være med at kræve at folk skal stoppe lommetørklæde m.v. i deres halvauto/pump - det ER og BLIVER fremmedlegemer, og har intet at gøre i et våben.!
Og jo, jeg HAR set eksempler på forsvundne udtrækkere og bøjede udtrækkere, fordi folk er blevet afkrævet klud eller tom patron i åbningen. Bundstykket skulle lukkes ind på det tomme hylster, for at holde det.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)



SPot on [Big Grin]
Svar
#7
Hmm,jeg vil nok nærmere kalde den for et misfoster.... Men smag og behag er jo forskellig...[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#8
Ja heldigvis da. =o)

Jeg syntes selv at Bl..., og o/u er tudegrimme, samt drilling er noget af det argeste der nogensinde er skabt... =o) men der er et marked for alle sindstilstande. Hehe.

Syntes det er en spændende ide, om at "magasinet" er bøjlen på siden af geværet, som muliggør at man forholdsvis hurtigt lader til 2 skud igen.

Men nok bedst af alt, er at udkasterporten er nedenud, hvilket godt kunne blive et plus ved eks havjagt. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#9
Jeg har bare lidt svært ved at tro, at den er designet er lavet pga nogle menneskers mærkelige holdninger til autoér på fællesjagt. Det virker mest som noget skulle forestille et sportsgevær. Men det er nok bare mig. Personlig syntes jeg den er grim, og mærkelig. Men mest mærkelig er at selveste Beretta kan finde på at designe sådan en skraldebøsse.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#10
geværet er efter hvad jeg ved lavet til ol-trap hvor halvautomater
er forbudt til konkurrence, da de smider de tomme hylster over til nabo skytten,den er så lavet til og smide hylsterne neden ud, jeg tror den er lavet så den kan knækkes, så der ikke er nogle tvivl om den er afladet, når man går fra stand nr.5 til vente standen, bag stand nr.1
den er hvis siden blevet lavet i en sporting udgave.
Svar
#11
Det er da helt sikkert et sportsgevær. Remmington lavede/laver jo også en der kaster det afskudte hylster nedenud. C5 eller sådant noget hedder den så vidt jeg husker. Halvautomat er det fedeste at skyde med. Er vist kun her i Europa at folk har en underlig holdning til sådant et våben. Har ladet mig fortælle at Remmington 1100 er verdens mest solgte haglgevær gennem tiderne. Det må der jo da være en grund til ;-)
Svar
#12
Ifølgle nogle våbenhandlere, er ugb25éren noget af det værste lort som nogensinde er lavet. Der var en Beretta show i vores forening, og der virkede denne mærkelige bøsse overhovedt ikke, den kunne ikke genlade, og kunne heller ikke åbnes[Sad!]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#13
UGB25 er kun lavet til flugtskydning.først OL Trap.Så man kunne gå mellem fliserne,med den knækket.nu også en sportingsmodel.
Har også været til Beretta show.Der virkede den fint.og mange ville selvfølgelig prøve den.
Den har meget svag rekyle.
Ang.halv aut.og pumps så ved de folk der går med dem.at de skal passe på med hvor de peger.og at der bliver kigget på dem.
Jeg er meget mere på vagt over for den alm.jæger med knækvåben.de tænker slet ikke over det.Det er min erfaring.

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)