Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Flyve med ammunition
#1
Hej Alle

Nu hvor jeg er begyndt at lade selv bekymrer jeg mig lidt omkring denne formulering hos statens luftfartsvæsen, hvor det i parentes bemærkes at ammunition skal transporteres i original emballage!

http://www.slv.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=688&Itemid=537

Er der nogen der har oplevet ballade ved at forsøge at transportere deres ammunition i "ikke original emballage" som f.eks. En MTM boks eller lignende?

Sagen er, at vi står 4 mand og skal til Skotland og det vil være "nederen" at få afvist vores hjemmeladede ammunition med den begrundelse. Især fordi vi så skal skaffe ammo, skyde ind mm. I Skotland - det gider man jo ikke når man er kommet for at gå på jagt.

Inden jeg dykker ned i skydebanens skraldespand efter original emballage kunne det være rart at vide om det er et reelt problem eller jeg er paranoid [Big Grin]

Mvh.
Anders
Svar
#2
Spørg det luftfartsselskab du skal flyve med. Det er i sidste ende dem der bestemmer, hvordan de vil acceptere at Ammo er indpakket.
men har aldrig hørt om problemer, hvis det ligger i kasser, hvor hver patron har sit eget "rum"

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Andre har oplevet, at ammunition absolut skulle i en metalbox med lås. Lidt bøvlet når man står ved check in skranken.

Så det er et rigtig godt råd, at spørge flyselskabet præcist hvordan de vil have det, og helst få svaret på skrift.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Jeg har lige været afsted med SAS og Widerøe i Norge og havde min ammunition i en boks som ses i denne tråd.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=24235

Det jeg fik at vide i Kastrup af de nydelige unge security damer, var at de skulle ligge fast og helst separeret fra hinanden, så de ikke kunne slå imod hinanden, og så blev det kontrolleret dobbelt at låsen ikke sad i Riflen, og den også var pakket i kufferten og ikke i nærheden af riflen.

Jeg havde på forhånd vejet kassen med ammunition så jeg vidste hvor meget der var, og ellers bare stryge dem med hårene og smile og være glad, og ikke mindst lad være og stille spørgsmålstegn til noget. De har fat i den lange ende, og så valgte jeg bare og Please dem, Så gled det hele uden problemer for mit vedkommende.

Jeg havde en bette hængelås på min ammunitionkasse og det var de ganske tilfredse med, selvom den næsten kan åbnes med en neglesaks. Men den var låst.

God tur.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#5
I modsætning til hvad de andre siger om flyselskabet har jeg aldrig oplevet at flyselskabet har spurgt til hvordan ammunitionen opbevares. Det har altid været security personale i Københavns lufthavn der har interesseret sig for hvordan det opbevares. Jeg har fløjet til Aberdeen 4 gange fra kastrup med SAS/Cimber og 1 gang Portland i USA med et canadisk flyselskab. Hverken i portland eller Aberdeen har de spurgt til hvordan ammunition har været opbevaret når jeg skulle hjem, kun i kastrup på vej afsted. Til Aberdeen har jeg kun rejst med fabriksladet i original emballage. Til portland rejste jeg med hjemmerullet i en kasse der lignede dette http://www.gunsandpowder.dk/product/delu...0-rm-6436/ opbevaret i min hardcase rejse kuffert, som var låst med en TSA lås.

Jeg synes Stef_H ammokasse virker som overskill. Den jeg linker til eller ligne vil jeg bruge med fuldt sindsro. Ellers følger jeg samme metode som stef_h, dog aner jeg ikke ved min ammo vejer, og jeg har aldrig mødt nogen af dem der checker en ind der interessere sig særligt for det, udover de skal have et tal til en formular, som vist skal være under 5kg.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#6
hvilket selskab du rejser med og deres mening er ligegyldig !
det er lufthavnens security der er nåleøjet, og når der er tale om england/scotland skal du bruge aflåst metalbox til ammoen [B)]

den har været oppe at vende før, og vi er flere der har måttet aflevere patronerne (heldigvis på hjemvejen )
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Hej Strom

Det er lige netop det - det vigtigste er at få det med på udturen! Derfor spørgsmålet.

Det er god info at vide hvad der skal til for at få det med hjem. Jeg husker en pengekasse.

Men, er der nogen der har oplevet at kravet om "original indpakning" er blevet effektueret?

Mvh.
Anders
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Christensen
.

Jeg synes Stef_H ammokasse virker som overskill.

Mvh
Christensen



Eneste grund til at jeg havde den kuffert med var fordi at jeg havde den og fået den "sponsoreret".[Big Grin] Man må ikke gå ned på grej. [:p]
og så kan man lige så godt bruge det.
Jeg er HELT sikkert på at mindre kan gøre det.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by ahsv

Hej Strom

Det er lige netop det - det vigtigste er at få det med på udturen! Derfor spørgsmålet.

Det er god info at vide hvad der skal til for at få det med hjem. Jeg husker en pengekasse.

Men, er der nogen der har oplevet at kravet om "original indpakning" er blevet effektueret?

Mvh.
Anders


Nix.... har fløjet ud og hjem til Polen (7-8 gange), Ungarn (2 gange) og Sydafrika (1 gang), og der har aldrig været problemer med min MTM-deluxe til 50 bønner. De fleste gange har security faktisk ikke engang fysisk set boxen, men har set den på scanningen alene - ingen problemer. Det har aldrig bekymret mig ret meget, men som du kan læse så er Scotland åbenbart noget bøvlet.....[}Smile]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#10
Har fløjet til Skotland temmelig mange gange samt andre steder også.
Er næsten altid blevet spurgt om indpakningen af ammo´en.
Og NEJ det hjælper ikke en FUCK at spørge flyselskabet idet det er chefen for security i den enkelte lufthavn der har det sidste ord UANSET hvad et hvilket som helst flyselskab måtte sige.
Kan garantere dig 100% at hvis flyselskabet overruler reglerne fra Statens Luftsfarts Væsen(IATA regler eller hvad det nu er de hedder), ved f.eks at tillade en pap æske for at tage et eksempel, så når du lige præceis til security check in og ikke længere, hvis folkene i security ellers overholder reglerne de er underlagt.

Så derfor, lært af erfaring, tag en låsbar metalbox "sådan en 100kr pengekasse fra ALDI" og læg din MTM / whatever, box deri.
Nogle kræver faktisk en metalbox godkendt til flytransport[xx(]

Har diskuteret med en imbicil "neger" fra BMI i Edinburgh lufthavn.....
Resultatet var at jeg fyldte patronerne i STROM´s metalbox vel og mærke i løs vægt. Det var "negeren" så fint tilfreds med "Now everything is perfectly allright!" AAARRRRGGGHHHHHHH.

Så glem hvad de kontornussere ved flyselskaberne siger og ret dig efter SLV, for det er der security "kikker" når der skal træffes en afgørelse.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by GT
Har diskuteret med en imbicil "neger" fra BMI i Edinburgh lufthavn.....
Resultatet var at jeg fyldte patronerne i STROM´s metalbox vel og mærke i løs vægt. Det var "negeren" så fint tilfreds med "Now everything is perfectly allright!" AAARRRRGGGHHHHHHH.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Hehe.... man kan næsten fornemme blodtrykket stige.....[Big Grin]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)