Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Øv, at den er så farlig!
#1
[Image: blueringedoctopus-size.jpg]

Lige siden jeg var lillebitte har jeg interesseret mig meget for dyr af enhver slags. Denne interesse sørgede for, at jeg, for længe siden, lærte at læse på rekordtid. En lille irriterende skid, der frejdigt proklamerede, bramfrit, op i ansigtet på gammeljomfruen af en bibliotekar, at jeg havde læst alle dyrebøgerne og nu blot ventede på, at man skulle købe nye ind [Big Grin]Igennem alle årene frem til nu har det været naturligt altid at være på kig efter nyt og interessant fra dyreverdenen. Der har så været langt mellem nyhederne. Forleden zappede jeg over på et naturprogram fra Australien og mødte den lille fyr på billedet ovenover!
Fanmer godt, at jeg ramte dette program, inden jeg går tur på en koralstrand i Australien! I filmen ledte man efter den i tidevandssøerne blandt opskyllede koralsten. Den har en krop som en golfkugle og har ofte en længde på 12cm. Jeg er ret vild med blæksprutter og ville med det samme have samlet den op og have undersøgt den. Formentlig med fatal udgang [:0] Den hører til et af de absolut giftigste dyr på kloden! Bider og sprøjter dødbringende gift i såret! Man dør bare!
Vil du vide mere, kan du google på blåringet blæksprutte.
Walnut
Svar
#2
Du glemte at skrive hvilken kaliber der er optimal til jagt på de blå ringe

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Du glemte at skrive hvilken kaliber der er optimal til jagt på de blå ringe

Mvh.

Yeti



[?]

Nej. Spøg til side. Der er selvfølgelig tale om den samme kaliber, som du nedlægger en sommer rutsjebane med.

Walnut
Svar
#4
Altså en 40 hestes

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Walnut
Fanmer godt, at jeg ramte dette program, inden jeg går tur på en koralstrand i Australien! I filmen ledte man efter den i tidevandssøerne blandt opskyllede koralsten. Den har en krop som en golfkugle og har ofte en længde på 12cm. Jeg er ret vild med blæksprutter og ville med det samme have samlet den op og have undersøgt den.



Ligesom da jeg på en strand på Cuba samlede en "Portugisisk Orlogsmand" op for at kigge nærmere på den sjove vandmand. Fandeme dumt [Big Grin]

Heldigvis slap jeg for nærmere tiltale. Formentligt fordi den var sandet godt godt til og en ansat på hotellet (som burde have fået gode drikkepenge) med det samme brølede "Noooooo sir" og løb mod mig fagter der tydeligt bekendtgjorde, at jeg burde smide den vandmand fra mig ASAP. [Big Grin]

Br.
Anders
Svar
#6
Min første tanke var at holde et par stykker i et stort saltvandsakvarie. Jeg har for år tilbage holdt afrikanske cichlider på pænt højt akvarieniveau. Der har faktisk flere gange været optræk til at skifte til det vanskeligere saltvandsmiljø.
Desværre blev den lille blæksprutte i udsendelsen hurtig for problematisk at holde i fangenskab. Jeg gider ikke holde dem, hvis man ikke må røre dem.
Walnut
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ahsv
Ligesom da jeg på en strand på Cuba samlede en "Portugisisk Orlogsmand" op for at kigge nærmere på den sjove vandmand. Fandeme dumt [Big Grin]


Hehe, minder mig om engang vi var på stranden, og en skolekammerat var lidt doven.... en anden skolekammerat samlede en vandmand op på stranden med én hånd. Gik over bag ham, prikkede ham på skulderen....

.... og lige da han vendte sig om..... SLORSSSKKKK... lige i fjæset af den dovne skolekammerat.

Og lad mig sige.... at SÅ var der aktivitet igen. [Big Grin]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Nyder ogsa meget programmer pa TV om dyr. Her har vi bla.2 forskellige med titlen "I got bitten" og "Most dangerous". De viste bla. en konkylie som skylles op pa stranden. Den har en lang nal der stikker med nervegift. Der findes ingen modgift, og de flest dor indenfor ca.20 min af hjertestop.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#9
Hej Walnut

Der er flere ting man skal holde nallerne fra.

Keglesnegle for eksempel smukt men absolut dødeligt.Den findes i forskellige udgaver i henhold til farve og størrelse.

[Image: 8868499gea.jpg]
Når man som nordlændig kommer til Australien er bestemt ikke en dum ide at lige informerer sig hvad der kravler og kryber.Specielt når man ferdes med en god portion nysgerrighed og natur interesse i maven.

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#10
Hold nu op....

Har selv ret mange dyk i logbogen (som dive master) og der er pænt mange havdyr i troperne der er ekstremt giftige. Det er dog yderst sjælendt jeg har hørt om ulykker i den forbindelse. Lige nu kan jeg faktisk ikke komme i tanke om en eneste fatal hændelse (bortset fra ham der absolut skulle have et free ride med en manta ray og fik en giftig pig direkte i hjertet til gengæld). De fleste havdyr er mere bange for dig end du for dem og f.eks. havslangerne (som er ret så giftige) har så lille en mund, at man skal mere end almindelig uheldig hvis de får tænderne plantet i et menneske (kan kun ske i f.eks. øreflippen eller i den tynde hud mellem fingrene).
´
mvh
hjemmeladeren

PS: og selvfølgelig skal man ikke samle levende dyr op eller forsøge at røre dem..
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

Hold nu op....

Har selv ret mange dyk i logbogen (som dive master) og der er pænt mange havdyr i troperne der er ekstremt giftige. Det er dog yderst sjælendt jeg har hørt om ulykker i den forbindelse. Lige nu kan jeg faktisk ikke komme i tanke om en eneste fatal hændelse (bortset fra ham der absolut skulle have et free ride med en manta ray og fik en giftig pig direkte i hjertet til gengæld). De fleste havdyr er mere bange for dig end du for dem og f.eks. havslangerne (som er ret så giftige) har så lille en mund, at man skal mere end almindelig uheldig hvis de får tænderne plantet i et menneske (kan kun ske i f.eks. øreflippen eller i den tynde hud mellem fingrene).
´
mvh
hjemmeladeren

PS: og selvfølgelig skal man ikke samle levende dyr op eller forsøge at røre dem..



Ja de er da god du fik de sidste med.
men som jeg kender Walle så kigger han med fingerne han piller jo ustandselig ved et eller andet.Han kunne da sagtens finde på hvis han finder sådan den slags snegle at bygge en bedrer bolig for/til den stakkels snegle i walnødræ til den[Big Grin]

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Lille

Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

Hold nu op....

Har selv ret mange dyk i logbogen (som dive master) og der er pænt mange havdyr i troperne der er ekstremt giftige. Det er dog yderst sjælendt jeg har hørt om ulykker i den forbindelse. Lige nu kan jeg faktisk ikke komme i tanke om en eneste fatal hændelse (bortset fra ham der absolut skulle have et free ride med en manta ray og fik en giftig pig direkte i hjertet til gengæld). De fleste havdyr er mere bange for dig end du for dem og f.eks. havslangerne (som er ret så giftige) har så lille en mund, at man skal mere end almindelig uheldig hvis de får tænderne plantet i et menneske (kan kun ske i f.eks. øreflippen eller i den tynde hud mellem fingrene).
´
mvh
hjemmeladeren

PS: og selvfølgelig skal man ikke samle levende dyr op eller forsøge at røre dem..



Ja de er da god du fik de sidste med.
men som jeg kender Walle så kigger han med fingerne han piller jo ustandselig ved et eller andet.Han kunne da sagtens finde på hvis han finder sådan den slags snegle at bygge en bedrer bolig for/til den stakkels snegle i walnødræ til den[Big Grin]

Lille

Hilsen Lille



[Big Grin] Det var farligt for min mor at gå i mine lommer, da jeg var lille!

Walnut
Svar
#13
Det var nu en stingray der fik Steve Irvin men han var godt nok også belastende at høre på i mere end 2 minutter

Mauser M98 6.5x55 til de små
Ruger #1 cal. 458 Win Mag til de større
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#14
Citat:quote:

Det var nu en stingray


Ja! naturligvis. Ved ikke helt hvorfor jeg kom til at skrive Manta Ray og kom selv i tanke om det efterfølgende. Jeg kunne jo have rettet det, men tænkte, at den fejltagelse er der nok ingen der opdager [:I] Der tog jeg selvfølgelig fejl igen.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)