Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Magna porte kan det laves i en eks. pibe.
#1
Hej.
Jeg vil gerne vide om man kan få lavet Magna porte i sin pibe, det er udelukkende for at den ikke skal hoppe i skud øjeblikket.

Jeg vil også gerne vide om Magna porte larmer mere som en mundingsbramse gør ?

Kan man gå til feltskydning med Magna porte ? mener at have hørt at man ikke må bruge mundingsbremse....

Jeg har set Remington er kommet med et trekantet løb, hvor der er fræset nogle riller i toppen ved mundingen, er det lavet for at tage rekyl eller er det for at riflen ikke skal hoppe. Syntes det ser voldsom ud.

Hvis der er nogle her inde, der kan lave magna porte, så må i gerne sende mig en PM

Mvh Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#2
Det kan M@X fortælle en del om, men det kan man, men det giver et øget lydtryk, og dermed større krav til beskyttelse af hørelsen.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Mag-Na-Port kan laves i enhver pibe, selv i haglbøsser. Deres fabrik ligger mindre end 75 km herfra lige nord for Detroit MI, og de laver et fantastisk flot arbejde.
Portene er skaaret med laser i en V formation paa oversiden af piben og formindsker at piben 'hopper' i skuddet, MEN det forøger ganske afgjort lyden. Personligt ville jeg ikke gøre det, netop derfor, og det er en ubehagelig oplevelse at staa ved siden af. Høreværn er absolut nødvendig paa det øre der er modsat kolben.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
Prøvede to forskellige Marlin 1895 GuideGuns i USA.
Begge .45/70 - og syntes ikke at lyden var så slem endda i dem.

Men for POKKER for et hvæs den portede GuideGun gav, da vi skød på bane fra under et halvtag.

Jøsses kinøjser for et brag.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Jeg vil klart anbefale at få lavet gevind istedet og købe en bremse. Så kan man nemlig tage den af i de situationer hvor den øgede støj er et problem.

.22 knækluft, PCP .25, 22lr. 223rem, 308win, 7mmRM, 9mm, .357 mag, 9,3x62, 375 H&H
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#6
Jeg har fået lavet en variant i mine piber.

Kun 2 porte, hver hælder 45° til siden og 30° fremad.

Jeg kan ikke høre forskel på støjen før og efter. På jagt bruger jeg for det meste ikke høreværn og jeg har aldrig haft piben for ørerne når jeg bruger min portede pibe.

Der skal vist elektronisk måleudstyr til at måle så lille en støjforøgelse, men der er jo osse kun 2 porte mod de 4 porte der er i en original Magna Port.

Jeg er aldrig blevet afvist til nogen feltskydning, men de 2 små porte sender heller ikke støj og skidt i hovedet på naboskytterne.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Hej
Max2 har du fået dem lavet eller var de i din pibe da du købte den, eller er det noget med at du kan lave det ?...
Du må gerne sende mig en PM, hvis du kan eller kender en der gør det.

På forhånd tak.

PS. Jeg har selv haft en 7mm RM i Blaser R93, hvor der var magna porte i, men jeg har aldrig brugt den pibe til jagt, derfor har jeg altid brugt øreluffer når jeg har skudt med den så jeg har ikke tænkt på om den larmer mere end andre, den pibe havde hvis 3 porte mener jeg, men var virkelig dejlig at skyde med.

Mvh Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#8
@Maubla

Det er noget jeg har fået lavet.

Hvis din Blaserpibe havde originale porte, så var/er der 4 porte i den.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)