Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Spritbilister mister våbentilladelser
#1
Spritbilister mister våbentilladelser

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Ja så er der da i hvert fald et extra incitament til ikke at køre med alkohol i blodet. Hvis ikke det at miste kørekortet kan få dem til at stoppe så kan det jo være sådan noget her virker, selv om jeg umiddelbart syntes det virker søgt.

.22 knækluft, PCP .25, 22lr. 223rem, 308win, 7mmRM, 9mm, .357 mag, 9,3x62, 375 H&H
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Der kan da helt sikkert være tilfælde hvor det er fornuftigt, men en generel kobling synes jeg ikke om.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Der kan da helt sikkert være tilfælde hvor det er fornuftigt, men en generel kobling synes jeg ikke om.

Mvh.

Yeti



jeg er enig, for hvad bliver det næste, opsige alle boliglån etc , da man sikkert heller ikke er istand til overholde dem, når man jo drikker
eller sørge for at man trækker bøden over løn hos din arbejdsgiver, hvor der i hovedlinien står spirituskørsel etc etc
og hvorfor tager man ikke en voldsmands kørekort med det sammen, får han har jo en tendens og med en bil kan det jo blive en katastrofe.
Der vil være mange sammenhænge hvor man kunne efter den model retfærdiggøre at tage fra folk

mærkeligt samfund vi lever i nogle gange

________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
Svar
#5
Sådan har det da været længe.

Enkelte butikker i Grønland, køber våben fra svenske politiauktioner, hvor våbnene blandt andet er inddraget, fordi folk har været dømte som spritbillister.

Dette fik jeg forklaret i én af butikkerne, allerede i 2008.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
Gad vide om man tager golfkøllerne fra golfspillere også?
Svar
#7
I de fleste tysk talende lande er de på sammen måde.
Sprit dom ,skattesager hvor man er blevet dømt eller andre kriminelle forhold ja selv en konkurs eller lignende. Så forsvinder jagttegnet,våbentilladelse,våben e.
Zuverlässigkeits überprüfung følger automatisk med. Og så forsvinder de hele.

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#8
Og hvad gør jægere til værre spritbillister end ikke-jægere, hvorfor skal straffen ikke være ens?
Mvh.
Fair
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Lille

I de fleste tysk talende lande er de på sammen måde.
Sprit dom ,skattesager hvor man er blevet dømt eller andre kriminelle forhold ja selv en konkurs eller lignende. Så forsvinder jagttegnet,våbentilladelse,våben e.
Zuverlässigkeits überprüfung følger automatisk med. Og så forsvinder de hele.

Lille

Hilsen Lille



jeg kan forstå skattesager, hvor man ligesom vi ser det i DK, tager værdier fra personen til at betale for gælden, men papiret på at man må jage, forstår jeg ikke....

________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by imcses

Citat:quote:

Originally posted by Lille

I de fleste tysk talende lande er de på sammen måde.
Sprit dom ,skattesager hvor man er blevet dømt eller andre kriminelle forhold ja selv en konkurs eller lignende. Så forsvinder jagttegnet,våbentilladelse,våben e.
Zuverlässigkeits überprüfung følger automatisk med. Og så forsvinder de hele.

Lille

Hilsen Lille



jeg kan forstå skattesager, hvor man ligesom vi ser det i DK, tager værdier fra personen til at betale for gælden, men papiret på at man må jage, forstår jeg ikke....

________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?



Hej Ivan i Tyskland for eksempel skal du være tilforladelig pletfri i en hvert hensyn for at du må besidde, eje, beholde, jage med våben.Har du godkendelsen må du også eje kort våben.

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Lille

I de fleste tysk talende lande er de på sammen måde.
Sprit dom ,skattesager hvor man er blevet dømt eller andre kriminelle forhold ja selv en konkurs eller lignende. Så forsvinder jagttegnet,våbentilladelse,våben e.
Zuverlässigkeits überprüfung følger automatisk med. Og så forsvinder de hele.

Lille

Hilsen Lille


Hvis dette er korrekt, er det dette årti's største overgreb fra staten side mod borgerne. Det at man bliver dømt i en skattesag eller går konkurs ligger der nødvendigvis ikke noget forsætligt i; det kan både skyldes idiotisk indviklede skattelove og det kan skyldes statens manglende leven op til sine forpligtelser om at føre en fornuftig og holdbar økonomisk politik.

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by Lille

I de fleste tysk talende lande er de på sammen måde.
Sprit dom ,skattesager hvor man er blevet dømt eller andre kriminelle forhold ja selv en konkurs eller lignende. Så forsvinder jagttegnet,våbentilladelse,våben e.
Zuverlässigkeits überprüfung følger automatisk med. Og så forsvinder de hele.

Lille

Hilsen Lille


Hvis dette er korrekt, er det dette årti's største overgreb fra staten side mod borgerne. Det at man bliver dømt i en skattesag eller går konkurs ligger der nødvendigvis ikke noget forsætligt i; det kan både skyldes idiotisk indviklede skattelove og det kan skyldes statens manglende leven op til sine forpligtelser om at føre en fornuftig og holdbar økonomisk politik.

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]



AMEN!

med andre ord, 100% enig.

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by FAIR

Og hvad gør jægere til værre spritbillister end ikke-jægere, hvorfor skal straffen ikke være ens?



Hej Fair. Du kom til at vende den forkert.

Det du skal tænke igennem er følgende:
Er en spritter en dårligere våbenejer end en ædruelig person ?[:o)]
Svar
#14
@pern: Enig i at sprit, biler og våben er en skidt kombi, men for at en bliver taget med en promille på 1.0 i blodet for at køre hjem fra kroen fredag aften, gør ham sku da ikke til en dårligere våbenbesidder!!
Det vil være rimligt hvis han bliver taget på en jagt med promille på 1.0 hvor han har våben med, eller de ligger i bilen på vej hjem fra jagten med promillen i blodet!

Jeg har dog aldrig her i DK prøvet at stille op på en jagt uden at blive budt velkommen med en bitter eller lin. og det er ikke sådan at jeg takker nej til jagt!

Mvh
Mvh.
Fair
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by pern

Citat:quote:

Originally posted by FAIR

Og hvad gør jægere til værre spritbillister end ikke-jægere, hvorfor skal straffen ikke være ens?



Hej Fair. Du kom til at vende den forkert.

Det du skal tænke igennem er følgende:
Er en spritter en dårligere våbenejer end en ædruelig person ?[:o)]



Nu kan man vel ikke sætte lighedstegn imellem fjolset der bagstiv kører til bageren en time for tidligt morgenen efter julefrokosten og så en spritter.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#16
Hele "operationen" går ud på at gøre kørsel med spiritus i blodet til en "socialt HELT uacceptabel/utilgivelig handling"

De mange kampagner der siden 70'erne har kørt i DK, har bevirket en reel holdningsændring i befolkningen, og "spritkørsel" er blevet en handling der stigmatiserer enhver der ikke kan holde alkohol og bilkørsel adskildt.

Det er lidt det samme som er sket med rygning.

I "udkants-sverige" har de stadig mange problemer med spiritus-kørsel, og derfor tager de drastiske midler i brug for at få gennemført den samme holdningsændring, problemet er bare at de risikerer at det ikke virker!

I DK er holdningsændringen i følge "eksperterne" ikke kommet på grund af drastiske tiltag og straffe, men på grund af at man har appelleret til folks forståelse og fornuft...
De danske kampagner har typisk fokuseret på at "tage ansvar for hinanden" at "lade bilen stå" at "tage nøglerne fra ham/hende der tror de sagtens kan køre hjem..."

Jeg har personligt ikk hørt om nogen der har mistet jagttegnsretten fordi de har fået bøder for spiritus-kørsel, men får man en fængselsdom, så falder hammeren... Det kommer sig af at man ikke kan opretholde våbentilladelser med en plettet straffeattest... og da jagttegnet giver tilladelse til at erhverve riffel (våbentilladelse) og haglvåben, så ryger jagttegnet...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by Lille

I de fleste tysk talende lande er de på sammen måde.
Sprit dom ,skattesager hvor man er blevet dømt eller andre kriminelle forhold ja selv en konkurs eller lignende. Så forsvinder jagttegnet,våbentilladelse,våben e.
Zuverlässigkeits überprüfung følger automatisk med. Og så forsvinder de hele.

Lille

Hilsen Lille


Hvis dette er korrekt, er det dette årti's største overgreb fra staten side mod borgerne. Det at man bliver dømt i en skattesag eller går konkurs ligger der nødvendigvis ikke noget forsætligt i; det kan både skyldes idiotisk indviklede skattelove og det kan skyldes statens manglende leven op til sine forpligtelser om at føre en fornuftig og holdbar økonomisk politik.

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]



Ja selvfølig er dette korrekt hvorfor skulle jeg fortælle røver historier.
Jeg har taget jagttegn i tyskland og Danmark.
Jeg har ikke lavet den tyske lovgivning.Men sådan er de.
Jeg ved sku ikke hvor mage retssager der bliver kørt (de er en del) for at beholde retten til eje,jage med våben men de er en del og de fleste taber. De tyske retsmyndigheder er temmelig stramt hvad dette angå.

Bei im Zustand der Trunkenheit begangenen Straftaten ist zwar grundsätzlich eine zweimalige Verurteilung erforderlich (§ 5 Abs. 2 Nr. 1 c WaffG). Im Strassenverkehr reicht nach der Rechtsprechung jedoch bereits eine einmalige Verurteilung wegen Trunkenheit aus, da hier eine gemeingefährliche Straftat nach § 5 Abs. 2 Nr. 1 b WaffG angenommen wird (BVerwG, Urt. v. 13.12.1994 - 1 C 31.92 – RdL 1995, 177; HessVGH, Urt. v. 22.11.1994 – 11 UE 1428/93 – RdL 1995, 67). Demnach kann der wegen Trunkenheit im Verkehr erstmals verurteilte Jäger seinen Jagdschein zwar behalten, muss seine WBK jedoch zurückgeben.

Ebenso ist bei einer Verurteilung wegen Steuerhinterziehung die WBK wegen Verstosses gegen § 5 Abs. 2 Nr. 1 b WaffG zu versagen, zu widerrufen oder zurückzunemen, da eine Straftat gegen das Vermögen vorliegt (BVerwG, Urt. v. 04.09.1995 – 1 C 20.94 – und v. 16.10.1995 – 1 C 32.94).

Auch das Schiessen zu Sylvester mit Platzpatronen aus einer Jagdwaffe führt zur waffenrechtlichen Unzuverlässigkeit (VGH BaWü Urt. v. 13.11.1995 – 1 S 3139/94).

„Der Jagdschein ist zu versagen Personen, bei denen Tatsachen die Annahme rechtfertigen, dass sie die erforderliche Zuverlässigkeit oder körperliche Eignung nicht besitzen.“ „Die erforderliche Zuverlässigkeit besitzen Personen nicht, wenn Tatsachen die Annahme rechtfertigen, dass sie Waffen oder Munition missbräuchlich oder leichtfertig verwenden werden.“ § 17 Abs.1 Nr.2, Abs.3 Nr.1 BJG

Sind letztendlich Tatsachen bekannt, die Bedenken gegen die Zuverlässigkeit im Sinne des § 5 Abs. 2 Nr. 4 WaffG begründen, kann die zuständige Behörde verlangen, dass der Antragsteller ein amts- oder fachärztliches Zeugnis über seine geistige Eignung vorlegt (§ 5 Abs. 4 WaffG).

Dette er kun et par grunde hvorfor du nix mer bum,bum hvis du ikke var ordentlig i tyskland!!!!!
Der findes en hel del mere men jeg er for dovnt til finde dem alle sammen frem.

Selv sadan en "Junge dame sie haben einen strammen Hintern".Der er nok.Hvis du bliver anmelt og knallet for de.

Der findes masse vis af advokater som har dette emmne som hoved ervervet de laver intet andet.Og de lever bestemt ikke dårligt.


Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by FAIR

@pern: Enig i at sprit, biler og våben er en skidt kombi, men for at en bliver taget med en promille på 1.0 i blodet for at køre hjem fra kroen fredag aften, gør ham sku da ikke til en dårligere våbenbesidder!!
Det vil være rimligt hvis han bliver taget på en jagt med promille på 1.0 hvor han har våben med, eller de ligger i bilen på vej hjem fra jagten med promillen i blodet!

Jeg har dog aldrig her i DK prøvet at stille op på en jagt uden at blive budt velkommen med en bitter eller lin. og det er ikke sådan at jeg takker nej til jagt!

Mvh



Vi er faktisk helt enige Fair, og det var også ment som en lille provokation [Big Grin]
Men når det er sagt, så er der faktisk mange der er alkoholikere !
Og hvis man er alkoholiker, så er det faktisk efter min overbevisning meget rimeligt man indrager deres jagttegn !!
Der skal ikke megen fantasi til at forestille sig, hvad der kunne ske med en alkoholiker bag bøssen/riflen !!
Mvh Per
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Lille

Ja selvfølig er dette korrekt hvorfor skulle jeg fortælle røver historier.

Nu var det ikke som sådan for at drage dit udsagn i tvivl men blot fordi jeg ved af erfaring, at 10 forskellige personer udlægger den samme lovtekst på 10 forskellige måder.

Prøv lige at hjælp mig her......jeg løber lidt tør i det tyske....

Ebenso ist bei einer Verurteilung wegen Steuerhinterziehung die WBK wegen Verstosses gegen § 5 Abs. 2 Nr. 1 b WaffG zu versagen, zu widerrufen oder zurückzunemen, da eine Straftat gegen das Vermögen vorliegt (BVerwG, Urt. v. 04.09.1995 – 1 C 20.94 – und v. 16.10.1995 – 1 C 32.94).

Det samme gælder for en dom for skatteunddragelse, WBK (jeg ved ikke hvad det står for) for overtrædelse af § 5 stk 2 nr. 1 b i våbenloven ved at undlade at tilbagekalde eller tilbagetage... fordi det er en forbrydelse mod ejendom (Federal Administrative Court, dom af 1995/04/09 - 1 C 20,94 - 1995/10/16 og v. - 1 C 32,94).........I lost it!

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by Lille

Ja selvfølig er dette korrekt hvorfor skulle jeg fortælle røver historier.

Nu var det ikke som sådan for at drage dit udsagn i tvivl men blot fordi jeg ved af erfaring, at 10 forskellige personer udlægger den samme lovtekst på 10 forskellige måder.

Prøv lige at hjælp mig her......jeg løber lidt tør i det tyske....

Ebenso ist bei einer Verurteilung wegen Steuerhinterziehung die WBK wegen Verstosses gegen § 5 Abs. 2 Nr. 1 b WaffG zu versagen, zu widerrufen oder zurückzunemen, da eine Straftat gegen das Vermögen vorliegt (BVerwG, Urt. v. 04.09.1995 – 1 C 20.94 – und v. 16.10.1995 – 1 C 32.94).

Det samme gælder for en dom for skatteunddragelse, WBK (jeg ved ikke hvad det står for) for overtrædelse af § 5 stk 2 nr. 1 b i våbenloven ved at undlade at tilbagekalde eller tilbagetage... fordi det er en forbrydelse mod ejendom (Federal Administrative Court, dom af 1995/04/09 - 1 C 20,94 - 1995/10/16 og v. - 1 C 32,94).........I lost it!

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]



Sorry jeg ved da at du er da skrabt til tysk.[:I][Wink]

WBK = Waffe besitzt Karte (Våben tilladelse)har lov til at eje.Den bliver indraget af myndighederne. Uden den ingen Våben.


Ebenso ist bei einer Verurteilung wegen Steuerhinterziehung die WBK wegen Verstosses gegen § 5 Abs. 2 Nr. 1 b WaffG zu versagen, zu widerrufen oder zurückzunemen, da eine Straftat gegen das Vermögen vorliegt (BVerwG

Dømt for skatte undragelse/forselse efter paragraf..... at nægte.udlevere,tilbagekalde,erklære ugyldig.I sammen hæng til WBK.

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)