Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Speed lock Slagstift.
#21
Jeg kan afsløre at en trådløs trackpad nok ikke er det optimale værktøj til denne test. Alternativt skal det vist forbydes at køre efter indtagelse af en cola...

604...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#22
gennemsnit 240 ms .....[:I] hurtigste 215 ms ...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#23
reaktionstid
..bevidst er normalt i området nogle 1/10s..dvs når hjernen kobles imellem direkte (tankevirksomhed).
..ubevist kan normalt komme ned i området nogle 1/100s .. dvs når hjernen er 'koblet fra' og man reagere via rygmarven

den ubeviste reaktion opbygger man som refleks ved gentagen og gentagen og gentagen træning, træning, træning.. jo mere 'finmekanisk' et øvelsesmønster man træner (fx jo finere trigger indstilling/ kvalitet) desto finere 'graduering' i reaktionen opnåes (tænk fx reel trigger uløsning med snelle, eller hvor 'knæk'/'bræk' punktet er på en trigger der udløser 'som glas').. en meget øvet skytte med meget (gentagelses)nøjagtigt udstyr i en meget repeterbar situation (som fx på nogen skydedispliner) vil teoretisk få størrelses ordner 1/10dele af samlet reaktiontid ned ved at spare nogle ms (=1/1000dele s) på locktime/udløsning. Betyder det noget? tja?

/wolf_skate

PS læg mærke til der yderligere forskel på biomekanisk forsinkelse i én 'mikro belægelse' (som de sidste 1/100mm vandring på trigger) iforhold til en eller flere 'mellem distance bevægelser' som at trykke på taster på et tastatur (dvs sin egen mekaniske forsinkelse som kan overskygge det reelle ubevidst 'igangsættelses response')

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#24
Jeg har det lidt sådan med lock time, cryogenbehandling, forskellen på hamrede og skårne piber etc., at jeg tror på det, hvis det kan eftervises i praksis. Kan det ikke eftervises, så er forbedringerne i bedste fald marginale og helt uden praktisk betydning.

@ n a: Reaktionstiden täller lige så meget som "lock time" i forhold til hvor meget "man når at flytte riflen fra den retning den havde" - da sigtebilledet var linet op til skudafgivelse. Når först hjerne har sagt go, så kan det ikke träkkes tilbage - stopuret täller - og al bevägelse af riflen frem til projektilet slipper mundingen er bare ärgeligt. At der kan väre forskel på hvor mange svingninger en tung kontra en let slagstift skaber under affyringen er en anden sag.

@Wolf skate: Unge mennesker, der spiller mange krigsspil på computeren, har en väsentligt bedre reaktionstid end sådan nogle afdankede typer som os. På samme testside regisreres der hele tiden reaktionstider i närheden af 150 mS baseret på et gennemsnit af 10 klik eller mere... Alligevel udgör lock time i bedste fald kun nogle få procent af tiden hvor skudafgivelsen er uden for kontrol. Jeg tror det er svärt af opnå vösentlig bedre "rygmarvstider" på jagt end det, som kan opnås med musetesten. Bl.a. fordi jagtsituationer aldrig er ens og derfor kräver en bevidst beslutning om skudafgivelse. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis tendensen er at reaktionstiden faktisk bliver lidt längere...

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#25
På jagt har det sikkert ikke den store betydning, men på banen har jeg på fornemmelsen at det er lock time der er forskellen på min gamle Husq 1600 og min T3, det er som om at 1600 når at flytte sig en smule før skuddet går.
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Når först hjerne har sagt go, så kan det ikke träkkes tilbage.



I dag havde jeg en diskussion af dette med en jagtkammerart i en nogen anden forbindelse nemlig i forbindelse med en diskussion af elgen der er blevet skudt for at være en gris. Min jagtkammerart havde fået beskrevet en jagtform hvor to mand sidder i en vakkoja med laserlamper monterede på deres rifler. De har aftalt at når de hørte grise på foderpladsen ville de tænde på tre og så skyde. Dvs. skyde under tidspres og med en bestemt forventning til hvad der skal ske inden for få sekunder.

Vores diskussion gik på om man her kan nå at beslutte sig til ikke at skyde (elgen) i denne situation?

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#27
Det kan du faktisk teste på den samme hjemmeside som den med reaktionstesten...

Prøv at teste din reaktions tid et par gange og så vente på nr 3 og så se hvad du gør med din finger.....kan du lade være med at trykke?
hver gang...

Personligt synes jeg det er en rigtig dårlig måde at skyde på efter vildsvin....om natten ...man er jo helt "spændt op" og SER måske faktisk en gris... selvom der står en elg... læg dertil at du allerede er i gang med at tælle....
Det var bedre at tænde lampen med aftrækker-fingeren, så har du tid til at flytte fingeren bevidst, og dermed også tid til at lade være...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#28
Det tidspunkt, jeg refererer til som "point of no return", er når hjernen sender nerveimpulsen til fingeren - en impuls der altså for mit eget vedkommende er godt 200 mS om at nå frem. Systemet er desværre ensrettet - ordrerne er ikke annullerbare... Så hvis man (i teorien) ombestemmer sig efter 100 mS, så kan man godt give fingeren besked, men den udfører den første ordre først.....

@ B.C: Hvis din HVA flytter sig før skuddet går, så sker 99% af denne bevægelse i tidsrummet, hvor din finger afventer affyringsordren. Den forskel du bemærker imellem de to rifler skal med garanti søges i skæfteergonomi,i aftrækket og i din skydeteknik - ikke i lock time.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)