Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Post DK brilierer igen
#1
Kom hjen for to timer siden, tømte postkassen og gik op i lejligheden.
Nu er min kone kommet hjem tømmer postkassen og kommer op med en seddel om at de har forsøgt at aflevere en pakke[}Smile]
de tager 15 kr ekstra for at bringe ud, og så gider posten ikke engang at gå op på første og ringe på, men smider bare en seddel i postkassen. Det er satme for ringe.

Hader post Danmark.

Mvh. Loft
Svar
#2
Kræv som minimum pengene for udbringningen tilbage.!

Det var dog ikke det store problem i nordjylland, i den lille by jeg boede, da der altid var plads i postbilen til den smule der skulle køres ud - og de kendte mig på posthuset, så de vidste jeg sikkert var hjemme når de var i Tolne.
Men landpost... og storby-post kan næppe sammenlignes.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
Det er jo nok PestDanmarks nye "arbejdsregler" Postbudet må ikke gå op til lejligheder eller ind til din hoveddør (villa) postkassen skal sidde ude ved vejen, så postbudet kan undgå at stige ud af bilen!!!!
(Hvordan de klarer det hvor der er et bredt fortov, ved jeg så ikke... Vi har fået besked på at flyttte vores postkasse ca 1,5 meter ud og vende den så den kan nås (og køres ned..[Sad!]) fra vejen...

Herude har vi fået en fint "tilbud" om at vi kan modtage ikke rekommanderede pakker uden at vi er hjemme, ved at posten lægger pakkerne et aftalt sted.. udhus, carport o.s.v. "Tilbuddet" inkluderer den fine service at hvis man siger nej, så skal posten ikke aflevere pakken ved døren (det er jo nok for tidskrævende at banke på og se om nogen er hjemme....) men i stedet lægge en seddel, så man selv skal afhente pakken på postkontoret.

Fin service fra den "etat" [xx(]

Mon ikke også der kan være tale om et dovent postbud? Ruten er jo meget hurtigere klaret, hvis ingen er hjemme, og alle bare får en seddel...

Allerede for 11 år siden da jeg stadig boede i midtbyen, var standarden for postbudenes pligt-opfyldelse stærkt nedadgående...[V]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Jeg fik for 14 dage siden den skøre ide at trykke 10.000 julekataloger.
Da jeg ikke ville betale hvad Post Danmark skulle have for at dele dem ud, valgte jeg at bruge familie og venner som "weekend postbude".

Efter at have lavet det lille "stunt", så forstår jeg sørme godt Post Danmark kræver at postkasser skal ud til vejen.[Sad!]

Der burde der være en lov om at folk skulle huske at tømme deres postkasser for gamle reklamer.
Jeg har brugt utroligt meget tid på at ”klemme” en enkelt brochure ned i nogle af postkasser, der var proppet med andre brochurer og breve.[Sad!]
Derudover har mine ”postbud” meldt ud om at folk burde have en ordentlig postkasse, der ikke rev ens fingre til blods, når lågen var frosset fast.
Andre gange var det et mindre detektiv arbejde at finde postkassen.
Og den med hunden og postbuddet er IKKE en vittighed. Der var flere steder jeg ikke skulle ind, når, der stod en stor glubsk hund og gøede af en.

Hvis nogen er i tvivl om hvor hårdt arbejde det er så har jeg stadig ca. 2.500 kataloger, der mangler at blive delt ud [Smile]

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#5
Hvorfor sender du dem ikke bare som e-mail[Big Grin][Big Grin][Big Grin][}Smile]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Mon ikke også der kan være tale om et dovent postbud? Ruten er jo meget hurtigere klaret, hvis ingen er hjemme, og alle bare får en seddel...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Ikke for at forsvare Pesten, men et dovent postbud findes ikke.

De arbejder/knokler 8-12 timer om dagen med ialt 15 minutters pause.

De spiser deres madklemmer på turen mellem husene og det er ikke usædvanligt at have 400 postkasser...... PÅ EN LANDTUR!!! Hvis vi snakker byture har de typisk 1300 husstande!!!!

De bliver konstant kaldt ind på ekstra arbejde for at lappe over deres syge kollegaer. Især lørdage bliver folk kaldt ind.

De skal arbejde mindst halvdelen af alle årets lørdage.

Der bliver lavet længere og længere ture uden de har en real chance for at nå dagens tur. Planlagt/bevidst overbyrde året rundt.

Alt sammen til den superløn af 18000 brut.pr.mrd. hvis de altså har passet deres job som postbud i 3 år[Sad!][Sad!][Sad!]

Men Carina kontanthjælpsfattig med "kun" 15000,- netto har altså cirka 3000,- MERE om måneden end en pestDKomdeler......

Så meget kan man kalde postbudene men "dovne" er IKKE iblandt. De knokler om nogen for deres sure lorteløn!!!

Kilde til pris info: Hende jeg deler avis med´s lønsedler de sidste 6 år.

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
[Image: Mauser_m03_1-1.jpg]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Jeg fik for 14 dage siden den skøre ide at trykke 10.000 julekataloger.
Da jeg ikke ville betale hvad Post Danmark skulle have for at dele dem ud, valgte jeg at bruge familie og venner som "weekend postbude".

Efter at have lavet det lille "stunt", så forstår jeg sørme godt Post Danmark kræver at postkasser skal ud til vejen.[Sad!]

Der burde der være en lov om at folk skulle huske at tømme deres postkasser for gamle reklamer.
Jeg har brugt utroligt meget tid på at ”klemme” en enkelt brochure ned i nogle af postkasser, der var proppet med andre brochurer og breve.[Sad!]
Derudover har mine ”postbud” meldt ud om at folk burde have en ordentlig postkasse, der ikke rev ens fingre til blods, når lågen var frosset fast.
Andre gange var det et mindre detektiv arbejde at finde postkassen.
Og den med hunden og postbuddet er IKKE en vittighed. Der var flere steder jeg ikke skulle ind, når, der stod en stor glubsk hund og gøede af en.

Hvis nogen er i tvivl om hvor hårdt arbejde det er så har jeg stadig ca. 2.500 kataloger, der mangler at blive delt ud [Smile]

Mvh. Rex / Guns & Powder



Det kan være der er en løsning på nogle af brevene for det ser ud som at med det nye digitale danmark skal all kommunikation mellem kommune og indbygger være elektronisk fra 2015. og dem der ikke har PC/internet etc er nok nødsaget til selv at gå i borger service,bibliotek eller hvad det nu hedder til den tid :-)

________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)