Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ræv med hagl
#1
så kan vi skrive om emnet her Smile
7.62 er vejen frem
Svar
#2
jeg vill tro en 2'er går længer ind i dyret men er 3'er bismut ikke også et godt valg??
7.62 er vejen frem
Svar
#3
Jo da, de skal også nok vælte mikkel[Wink]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#4
okay tak for hjælpen Smile skal nok smide nogle billder ind hvis vi har helet med os
7.62 er vejen frem
Svar
#5
hvorfor nøjes med mindre når du ved at det er ræv i går efter? Kunne forstå det hvis der var mulighed for andet, men når i præcist går efter ræv så smid nogle 1er hagl i. Jeg ved godt mindre kan gøre det men hvorfor bruge det? Ingen fordel kun ulemper i min optik

Virkeligheden er en illusion forårsaget af alkoholmangel:-)
Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Svar
#6
Og hvorfor Bismuth hvis du må bruge stål?
Stål 1'er eller 2'er med lidt godaw i will do the job.

/bundgaard
Svar
#7
Har skudt et par ræve med Bismuth - Da jeg strejfede den sidste fandt jeg en del hagl der var fragmenteret. Jeg ville klart vælge Stål med fart på eller Tungsten hvis det skal være dyrt...
Svar
#8
okay har kun set en ræv blive skudt med bismut og den var død i skralet, men jeg ver ikke med til at striffe den..[Smile]
7.62 er vejen frem
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by blaabjerg

okay har kun set en ræv blive skudt med bismut og den var død i skralet, men jeg ver ikke med til at striffe den..[Smile]



... straffe og strejfe men ikke striffe [Big Grin]
Walnut
Svar
#10
Hej

Skød en ræv for 2 uger siden med Remington Hevi Shot haglstørrelse 4.

Afstand ca. 25 meter, ræven døde i knaldet.

Vh.

cck
cck
Svar
#11
Da jeg er nyjæger (dvs. har været med på jagt i 20 år, men først selv fået jagttegn)... vil jeg da lige spørge hvorfor det næsten virker som en besættelse at gå på rævejagt ? Jeg tænker på at man spiser dem vel ikke og sender folk deres skind til garvning eller hvordan ? Skindet kan vel ikke bruges til alverden hvis det er gennemhullet af hagl ? Det skal lige siges at jeg har selv mistet en hel del kyllinger, høns samt en and til ræven, men føler alligevel ikke den store trang til nødvendigvis at skyde efter den.

Remington SPS 700 Buckmaster cal. 300 winmag
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#12
vil jeg da lige spørge hvorfor det næsten virker som en besættelse at gå på rævejagt ?
@ Barebow
jeg kan kun svare for mig selv:
1. jeg øger chancen for flere fugle og rålam på reviret.
2. jagten er væsentlig sværere end på andet vildt.
3. man skal ikke gå med tanken om hvor mange man bør nøjes med at skyde på reviret, der er rigeligt ( i lighed med krage/mågejagt )

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#13
Belønningen for at skyde en ræv er meget større.

Ræven er vort mest snu og årvågne stykke vildt og jeg føler virkelig at jeg har gjort mit arbejde godt når det lykkes at nedlægge en ræv.

Ræven lægges ofte på hæderspladsen ved en vildtparade. Det er for at vise at en ræv er noget særligt.

Desværre er der nogle jægere der har en anden opfattelse og lige skal sende en hilsen efter ham når de ser ham. Dem regner jeg ikke for at være jægere men det er en helt anden snak

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
@Barebow
Nu er det jo et par år siden, at vi holdt op med at gå på jagt primært for at skaffe kød og/eller skind. Max' betragtninger dækker meget fint, hvorfor ræven er så facinerende at jage. Samtidig er ræven det eneste jagtbare vildt i DK, der reelt kan yde "modstand" og ikke "bare stikker af". Det ved alle, der har drevet gravjagt. Det tror jeg, er medvirkende til den særlige "magi", rævejagten er omgæret af.
/bundgaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)