Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige: Dansk jæger forvekslede elg med vildsvin
#1
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/a...668620.ece
Svar
#2
fjols !

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Han burde få pudset de briller.

Der er da en pæn højde forskel fra en gris til en elg... En meters penge måske?
Men der er da nogen der forstår og repræsentere danmark i vores nabo lande som nogle gode jægere... [xx(]

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#4
Ja man kan spørge sig selv om hvordan det er muligt når jagt efter vildsvin kræver så tilpas meget lys at man kan bestemme om grisen er en so med smågrise eller ej. I så meget lys ses forskellen på en elg og et svin ganske tydeligt.

For mig virker det som om mange driver vildsvinejagt både ulovligt ved brug af bevægeligt lys, laser eller natskkikkerter eller bare uforsvarligt. Det er ikke bare gæstejægere, men i hø grad også svenskere. En kedelig tildens for en jagtform je holder meget af.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#5
SUK!

Men jeg er netop ved at skrive en artikel om forskellen på reglerne i DK og Sverige, så det er da rart med et aktuelt eksempel på, at det svenske politi har betydeligt mindre "humoristisk sans" end det danske i jagtsager. Han får som minimum en massiv böde og våbnet tror jeg godt, at han kan glemme alt om.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
Kommer sådan en artikel til at beskrive konsekvenserne af "almindelige" overtrædelser som skydning af vildt udenfor jagttid, afskydning over kvoten, skydning med forkerte kalibre som klass 2 på klass 1 vildt herunder haglgevær på klass 1 vildt, brug af ulovligt lys under jagt og brug af natsigtekikkerter?

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

SUK!

Men jeg er netop ved at skrive en artikel om forskellen på reglerne i DK og Sverige, så det er da rart med et aktuelt eksempel på, at det svenske politi har betydeligt mindre "humoristisk sans" end det danske i jagtsager. Han får som minimum en massiv böde og våbnet tror jeg godt, at han kan glemme alt om.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Hvori består den store forskel?
Hvis en jæger 'kom til' at skyde en hjort om natten i Danmark, mon ikke også konsekvensen her ville være en stor bøde og konfiskation af våbnet?

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Svar
#8
Næppe mere end en moderat bøde

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#9
Det var træls..[V]
Men nu har vi da for helved hørt nok om den skide hvide møg elg, de nævner den hver gang der er noget om jagt.[xx(]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)