Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Huskvarna 1900
#1
Hej alle.
Jeg er blevet lidt lun på en Huskvarna 1900 riffel, men kender ikke noget til riffel.
Er den magen til en Karl gustav 1900 som jeg mener der er en riffel der hedder, mener også der er lavet H&H 1900 rifler ? men er alle de rifler ens.

Var det Karl Gustav 3000 som er ens med Sauer 80

Det jeg gerne vil vide er kvaliteten på Huskvarna 1900 riflen og låsegangen.

På forhånd tak.
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Maubla

Hej alle.
Jeg er blevet lidt lun på en Huskvarna 1900 riffel, men kender ikke noget til riffel.
Er den magen til en Karl gustav 1900 som jeg mener der er en riffel der hedder, mener også der er lavet H&H 1900 rifler ? men er alle de rifler ens.

Var det Karl Gustav 3000 som er ens med Sauer 80

Det jeg gerne vil vide er kvaliteten på Huskvarna 1900 riflen og låsegangen.

På forhånd tak.



Carl Gustaf 3000 er identisk med en Sauer 80. Jeg har en stående i skabet, der skal skæftes.
Walnut
Svar
#3
har et par stykker: låsegang og aftræk fås ikke bedre !

magasinet virker godt. originalpiben er lidt tynd. skæftet er rart at holde på, men giver pga faconen en del rekyl.

AZ, viking og andre licenskopier er meget lig carl gustaf'n men kun næsten (+ mindre værdi i dk og sverige)

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Hej STROM
Det kaliber jeg er blevet lun på er en 270W, vil det have nogen betydning for at piben er tynd og hvilken betydning har det.

PS hvad ville det koste at ompibe den, hvis det skulle blive nødvendig.

Mvh Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#5
Hej Maubla

Der ligger en god gennemgang af Husquarna#s historie her.

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=10015

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#6
@ Ole
jagtmæssigt ikke det store: de fleste tynde piber samler rigeligt til jagt - der er lidt forskel på om vi snakker om 3 eller 5 skudsgrupper - men 25/40 mm går vel an.
ellers må du ryste op med ca 4500,- for at komme under tommen [Smile]

på praktisk jagt et det en hyggeligere riffel at trisse rundt med end varminten med 24 x forstørrelse

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Hej
Jeg syntes at 40mm er i overkanten til jagt, jeg er nok lidt skør, men på 200m er det 80mm og så med en skydestok på 200m som nemt giver 80mm mere, så er vi vel oppe på 160mm og det er nok rigelig.
Jeg ved godt man ikke kan stille det sådan op men 25-40mm på 100m er i overkanten, hvis det er det bedste som kan opnåes med den riffel.

Mvh Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#8
De sidste Huskvarna 1900 blev lavet på licens af Antoni Zoli i Italien og anses i Sverige for at være ringere end de svensk producerede. Hvordan man finder ud af hvor den er lavet, ved jeg ikke.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#9
Svenskerne har et blødt punkt for CG 1900/Hva 1900. Låsegangen anses for fremragende, mens aftrækket kan være svært at få helt perfekt ifølge VapenTidningen.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)