Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
valg af skæfte og kaliber
#1
Hej forum
Jeg har brug for lidt hjælp og input. Jeg er blevet lidt varm på et GRS skæfte, men er normalt til syntetiske, findes der syntetiske skæfter med lige så mange indstillingsmuligheder ? kom gerne med bud, billeder, priser og links.
Riffelen skal bruges til at skyde ræv og rådyr i Danmark, samt krondyr, grise og elg i Tyskland, Skotland og Sverige. Hvis i skulle vælge to kaliber, hvilke to ville i så vælge og hvorfor.? Skyder med 308 i dag.
På forhånd tak for hjælpen
MVH. JS74
Svar
#2
ja næsten ... http://www.mcmfamily.com/

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
Brug din 308W.
Eller snup en 30.06. 150 grain til de små. Bonded 180 grain til elg og gris.
F.eks. Interbond.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#4
Tak for jeres svar

Hatting har du mcmfamily skæfter man kan komme og se?
Svar
#5
Fortsæt du roligt med din 308,

der findes ingen god grund til at udskifte den til en 3006. Og jo, måske for teoretikere[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by GT

Fortsæt du roligt med din 308,

der findes ingen god grund til at udskifte den til en 3006. Og jo, måske for teoretikere[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Og put en 165 grains i til det hele.

Som alternativ skæfte ville jeg overveje et McMillan M40 med justerbar kolberyg enten ingreret eller som saddelmodel.

Så er den stadig praktisk brugbar.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#7
Hej igen
Min tanke var ikke at skifte min 308 til en 30.06. jeg vil sælge min 308 for at få et GRS skæfte eller lignende i syntetisk. Og så evt. købe en med vekselpibe system f.eks. i 243 og 30.06 eller 6,5x55 of 9.3 x 62 eller ????? byd gerne ind.
Evt. 2 rifler hvor den ene som sikkert vil blive brugt 90 % af tiden (ræv, bukkejagt, krondyr) kommer i et GRS/Syntetisk skæfte og den anden ”bare” kan være en standart riffel til elg og drivjagt.

Har julestemningen taget pippet fra mig eller giver det mening.?

MVH. JS74
Svar
#8
Ud fra hvad du selv angiver er der ingen fornuftsbegrundelse for kaliberskift.
Er det for at eksperimentere/lege er "behovet" selvfølgelig heller ikke opstået af nødvendighed[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
GT - du skal da bakke op. Manden vil gerne have en grund til at købe nyt udstyr. [Wink]

Det er december, så må vi da være kreative og hjælpe ham med et par gode grunde.

knæk og bræk
Lars
Svar
#10
Hej.
I bund og grund tror jeg vi to vil have det samme. Jeg vil dog ikke have vekselpibesystem men derimod beholde min 6,5x55 med en Oryx, og investere i en riffel der passer i GRS skæfte i en høj kaliber (eventuelt 300WSM). 6,5x55 vil blive brugt til råvildt og ræv herhjemme, men samtidig kan den fint vælte en krondyr også. Derudover kommer den med til sverige i august efter råvildt og der kan jeg også sende en gris til de evige jagtmarker om nødvendigt. Så den nye riffel skulle med til Sverige når elgjagten og grisejagten (anstand) trækker i mig.

Meeeen - jeg venter lige lidt med at gøre noget. Det er ikke fordi det er billigt, og det kunne være jeg fandt ud ag noget andet i stedet for [Wink]

Jeg ved blot at GRS er et lækkert skæfte, så forstår ikke hvorforduxgerne vil have syntetisk "bare fordi det er detfuxer vant til".
Tag da og køb en S&L med vekselpibesystem. Du kunne tage 243 og 9,3x62 eller 223 og 308. Du kan vel selv vælge. I man kan vel godt købe 3 piber [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#11
@Boldsen

S&L laver ikke .223 piber til deres eget system [8)]
Svar
#12
Åhh... Hvad ved jeg???

Jamen så en anden oplagt bukke/ræve kaliber. [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)