Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Transport af riffel
#1
I forbindelse med en jagt jeg arrangerer, får jeg besøg af en kammerat som skal deltage på jagten.

Må han transportere sin riffel i korrekt emballage selvfølgelig samt med bundstykket ude og ammunition i anden taske ?

Han har ingen bil og vi har kigget på om han så kan tage toget, men kan intet finde om hvorvidt han må transportere en riffel med helt almindeligt dsb tog.

Remington SPS 700 Buckmaster cal. 300 winmag
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#2
Det må han gerne. Eneste krav er, at den er i lukket foderal og uden patroner i. Hvis han skal på toilettet mens han rejser, skal han tage riflen med derud = konstant opsyn.
Citat:quote:

§ 8. Våben og ammunition mv., der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1 og stk. 2, litra a-d, og i denne bekendtgørelses § 15, skal transporteres forsvarligt, f.eks. under konstant tilsyn eller tildækket i aflåst transportmiddel eller på tilsvarende betryggende måde.

Stk. 2. Skydevåben må kun i tilfælde af transport mellem opbevarings- og anvendelsessted og transport i forbindelse med køb, salg, reparation og andre lignende anerkendelsesværdige formål medbringes uden for det område, hvor de lovligt kan anvendes. Når skydevåben medbringes uden for det område, hvor de lovligt kan anvendes, skal skydevåbnene være indpakkede i lukket etui eller lignende. Skydevåben må ikke indeholde ammunition uden for disse områder. Skydevåben må ikke transporteres i side- eller skulderhylstre på kroppen.


M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Jeps. Har også googlet uden rigtigt at kunne finde noget, så har lige haft ringet til politiet og de siger også go for at man må transportere sin riffel i toget hvis bare de almindelige forholdsregler er overholdt [Smile]

Remington SPS 700 Buckmaster cal. 300 winmag
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#4
Knæk og bræk [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#5
Jo tak. Nu har jeg kigget efter det dåvildt på min eng i endda noget tid så håber da at der snart sker noget på trods af vejret. Ka godt være de putter sig fordi det blæser en pelikan, men nu ser vi [Big Grin]

Remington SPS 700 Buckmaster cal. 300 winmag
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#6
Find et sted med læ, hvis muligt. Så vil de sikkert være der [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#7
Dammit.

Der var et par stykker dåvildt her til morgen og alt var perfekt. Nogle fine dåer.... desværre 5 meter inde på den anden side af min jagt [Sad!]

Remington SPS 700 Buckmaster cal. 300 winmag
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#8
Du kan tage din håndbagage gratis med i alle tog. Den må dog ikke være til ulempe, gene eller fare for andre passagerer og ikke fylde mere, end den kan ligge over eller under sædet.
De maksimale mål er 100 x 60 x 30 cm. Vær opmærksom på, at hvis håndbagagen er større end disse mål, kan togpersonalet afvise den.

Hilsen Renegade
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)