Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hawke - Endurance 30
#1
Nogen der kender eller har prøvet den kikkert

Hawke - Endurance 30 2.5-10*56

god som dårlige ting ved den har selv hawken håndkikkert 10x50 natuer trak os den er god til prisen syndes jeg
Svar
#2
Jeg har den. Er sådan set ok tilfreds, i forhold til prisen, men randskarphed er så ABSOLUT ikke dens skarpe side... Du er velkommen til at kigge omkring hvis du vil studere den nærmere og med lidt god vilje kan vi vel også finde en bane hvor du kan teste den.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#3
haj morten hvor er det lige du bor nu ? jeg kun jo smide en invitasion på en gang jagt hvis det var ? Smileså kun vi jo godt smide et par skud der

Skal jo se det i forhold til hvad jeg har nu he he
Svar
#4
Jeg er rykket fra Brønderslev hvor du var forbi sidst og så til det sønderjyske (Omkring Toftlund). Hvis der er jagt i farvandet kan riffel og kikkert finde vej til hele Danmark og Tyskland uden problemer... ;-)

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#5
Det var jo lige det jeg hade i tankerne Wink...vi kun jo godt mødes på min jagt og så se om der vil kommer noget kronvildt for og så kigge på kikkert har en tasco 2,5-10x50 world class + på nu og der kommer jo ikke vildt med lys i den
Svar
#6
Jeg tror da også jeg har et par kikkerter du kan få lov at kigge i[Big Grin][Big Grin][Wink]

//Bo
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#7
@Boryx jow tak jeg har lavet en aftale medMcQuolle
Svar
#8
Du må også gerne kigge igennem min kikkert hvis du byder på en jagt [^
Eller skulle komme forbi Aarhus.]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#9
er det af samme model kikkert
Svar
#10
Det er fuldstændig den samme kikkert. Har lige fået rykket montagerne og sat kikkerten på af Hatting i dag. Købte min i Skotland da jeg var der.

Jeg kører til Horsens i morgen - der kan du prøve et par skud med den, hvis du gerne vil det.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#11
Blev da vist lige overhalet indenom af Boldsen!

Uden at ville ryge uklar med vores gode våben/grejhandlende medlemmer, så vil jeg nu også anbefale at kigge lidt over grænserne efter den. Jeg købte min i Tyskland en hel del billigere end den er i Danmark...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#12
Købte en Hawke Endurance 30IR 3-12x50 på tysk netbutik (Anderssehen.eu) til ca 2700DKK for godt et år siden. Hawkekikkerter er flere steder nedsat nu fx:

http://www.scopesdirect.co.uk/proddetail.asp?prod=HEN2%2E51056IR

2.5-10x56: 255£ (2250DKK)
3-12x50: 224£ (2000DKK)

Ingen træfpunktsændringer ved hhv 3 og 12 ganges forstørrelse og rødpunktet er ok til drivjagt.

Ingen problemer med rekylen fra 9.2x62.

Har skudt gris på 20m(3x; 9.3x62) og ræv på 180m(12x; 6.5x55), så alt i alt en hæderlig kikkert til prisen.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Købte en Hawke Endurance 30IR 3-12x50 på tysk netbutik (Anderssehen.eu) til ca 2700DKK for godt et år siden. Hawkekikkerter er flere steder nedsat nu fx:

http://www.scopesdirect.co.uk/proddetail.asp?prod=HEN2%2E51056IR

2.5-10x56: 255£ (2250DKK)
3-12x50: 224£ (2000DKK)

Ingen træfpunktsændringer ved hhv 3 og 12 ganges forstørrelse og rødpunktet er ok til drivjagt.

Ingen problemer med rekylen fra 9.2x62.

Har skudt gris på 20m(3x; 9.3x62) og ræv på 180m(12x; 6.5x55), så alt i alt en hæderlig kikkert til prisen.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]



Jeg tror ikke man får dem til at sende Hawke optikker til DK.
Hawkes danske distributør har klaget til Deben Group (dem, der står for Hawke) om problemet og Deben har meldt ud til alle UK forhandlere, at hvis de bliver taget i at eksportere Hawke optikker til andre lande, så mister de deres sammenarbejde med Hawke.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Købte en Hawke Endurance 30IR 3-12x50 på tysk netbutik (Anderssehen.eu) til ca 2700DKK for godt et år siden. Hawkekikkerter er flere steder nedsat nu fx:

http://www.scopesdirect.co.uk/proddetail.asp?prod=HEN2%2E51056IR

2.5-10x56: 255£ (2250DKK)
3-12x50: 224£ (2000DKK)

Ingen træfpunktsændringer ved hhv 3 og 12 ganges forstørrelse og rødpunktet er ok til drivjagt.

Ingen problemer med rekylen fra 9.2x62.

Har skudt gris på 20m(3x; 9.3x62) og ræv på 180m(12x; 6.5x55), så alt i alt en hæderlig kikkert til prisen.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]



Jeg tror ikke man får dem til at sende Hawke optikker til DK.
Hawkes danske distributør har klaget til Deben Group (dem, der står for Hawke) om problemet og Deben har meldt ud til alle UK forhandlere, at hvis de bliver taget i at eksportere Hawke optikker til andre lande, så mister de deres sammenarbejde med Hawke.

Mvh. Rex / Guns & Powder



Hvem der bare havde det brev... Det kunne der komme meget sjov ud af.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#15
Citat:quote:


Hvem der bare havde det brev... Det kunne der komme meget sjov ud af.

Mvh.

Yeti



Nu er det jo nok ikke sket pr. brev [Wink]
.. og sådan en "aftale" er ikke ualmindelig.
Leupold har gjort det samme.
Her er det dog ikke privat kunder, men virksomheder det gælder.
Det er årsagen til at jeg ikke kan sælge Leupold billigt mere [V]

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#16
Vi kan kun håbe at de bliver ramt af et dawn raid og efterfølgende af en af EUs kartelbøder. Det er i hvertfald noget som synes at have en effekt måske fordi det nærmest er en erhvervsversion af sharialov hvor man ikke bare får et rap over fingrene men får hugget armen af. Billedet er vist ikke det bedste da jeg er stor modstander af sharialov, men synes at det er helt fornuftigt at skalere bøder efter størrelsen på den der skal betale. På den måde får alle ikke den samme størrelse bøder, men kan mærke effekten af bøden på samme måde, og det er i min verden også lighed for loven.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Vi kan kun håbe at de bliver ramt af et dawn raid og efterfølgende af en af EUs kartelbøder. Det er i hvertfald noget som synes at have en effekt måske fordi det nærmest er en erhvervsversion af sharialov hvor man ikke bare får et rap over fingrene men får hugget armen af. Billedet er vist ikke det bedste da jeg er stor modstander af sharialov, men synes at det er helt fornuftigt at skalere bøder efter størrelsen på den der skal betale. På den måde får alle ikke den samme størrelse bøder, men kan mærke effekten af bøden på samme måde, og det er i min verden også lighed for loven.

Mvh.

Yeti



Du så nok lidt anderledes på det, hvis du stod på den anden side af disken og skulle leve af det.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Citat:quote:

Originally posted by yeti

Vi kan kun håbe at de bliver ramt af et dawn raid og efterfølgende af en af EUs kartelbøder. Det er i hvertfald noget som synes at have en effekt måske fordi det nærmest er en erhvervsversion af sharialov hvor man ikke bare får et rap over fingrene men får hugget armen af. Billedet er vist ikke det bedste da jeg er stor modstander af sharialov, men synes at det er helt fornuftigt at skalere bøder efter størrelsen på den der skal betale. På den måde får alle ikke den samme størrelse bøder, men kan mærke effekten af bøden på samme måde, og det er i min verden også lighed for loven.

Mvh.

Yeti



Du så nok lidt anderledes på det, hvis du stod på den anden side af disken og skulle leve af det.

Mvh. Rex / Guns & Powder



Når/hvis man er deltager i synspunktet om arbejdskraftens og varers frie bevægelighed indenfor EU, så må man jo også tage den slags med.[:o)]

Jeg kæmper selv, dagligt med dette indenfor transportbranchen.[Big Grin]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#19
Såfremt en producent, uanset om det er skriftligt eller mundtligt, forhindrer varens fri bevægelighed til forbrugeren fra detailledet, så synes jeg seriøst de skulle afklapses med en giga bøde. Er godt klar over det ikke er sjovt for dig Rex, når de andre lande via lavere moms, afgifter og omkostninger måske kan sælge den samme vare til det halve. Men det må jo være den fri konkurrence og handel som der nu er indenfor EU. Jeg handler primært i Danmark, hos fysiske forretninger, men køber da også ting over nettet fra både DK og udlandet.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#20
Ææææhydr..hydr...[Big Grin][Big Grin]

Det er jo finans-folket, handelsfolket og pengemændende der i sin tid selv fik EU op at stå, det var jo oprindeligt kun en traktat omkring intern europæisk "fri-handel"

Så reelt er de helt selv ude om det...[Big Grin]

Hvis man gider sætte en forretning op i et afgiftsplaget land som DK, så bør man vel være indædt modstander af enhver form for "kartel virksomhed og prisaftaler" Så man har muligheden for at importere de eftertragtede varer til en fornuftig pris og sælge dem med en rimelig fortjeneste. (apropos Leupold kikkerter[:I])

Så... jeg gider ganske enkelt ikke høre på danske handelsfolk der piver over internethandel og lavere afgifter i andre EU lande, der er næppe nogen af dem der hyler, der ikke stemte for EF/EU i sin tid...

Hvis man vil høste fordelene af en fri handel i EU, må man også lære at leve med "ulemperne" nemlig en lidt friere konkurrence.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)