Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kald af forskellige hjorte
#1
Hvilke hjorte kan kaldes og hvordan ? Kan man kalde:
  • Kronhjort
  • Dåhjort
  • Råbuk
  • Sika


Hvordan ser det ud med dåer, råer, hinder ?

Remington SPS 700 Buckmaster cal. 300 winmag
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#2
Jeg kender4 kun kaldet på sika og råbuk.Bukken skal blades og sika'en skal fløjtes/skriges.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#3
Kronhjorte kan kaldes med et kald, eller lokkes hvor man har 2 kastestænger man kan slå mod hinanden som 2 hjorte der kæmper
Svar
#4
Se på you Tube der er masser af bud på det
Svar
#5
Råbuk: Butollo osv.

Kronhjorte: kald der brøler i brunst, kastestænger osv

Sika: et elk kald kan bruges. De fløjtes i brunsttiden - hinder reagerer også på dette. Ellers et lille pib kan lokke sikahinder/kalve.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
Ok.

Nu har jeg flest dåvildt på mit areal så hvis der findes en måde at tiltrække dem på vil det være super. Jeg har googlet og kan ikke rigtigt finde noget.

Remington SPS 700 Buckmaster cal. 300 winmag
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#7
Prøv på engelsk.
Google er din ven.

Denne kom frem på søgningen "Fallow deer call"
http://www.shootingtimes.co.uk/sportinga..._deer.html

Han siger i artikelen at, han ikke kender til nogle fabrikerede kald til dåhjort, men at det nok er muligt at lokke en kapital hjort ud ved at grynte som en rivaliserende hjort.

Knæk og bræk!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#8
Nogle af de kald, der bruges på white tail kan muligvis bruges... det skal minde om en "ordentlig bøvs" - alternativt skal det være en våd whistlen... lidt afhængig af situationen og hvad du vil kalde. Gå en tur i dyrehaven i oktober... så skal du nok høre eksempler på whistlelyden...

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#9
Læste i "Jæger" en historie af N.H. Ellekilde (præsten fra Fyn) om en jagttur han havde været på i det Svenske. Han drak en cola og bøvsede alt hvad han kunne, det virkede fint som Dåhjorte kald.-)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
Dovviltet har ett kontakt läte motsvarande råviltets. Ensamma hindar och kalvar borde gå att locka in. Om du sitter och lyssnar på en flock dovvilt så hur du hu dom piper på varandra. Har själv lyckats få dom intresserade av buttlons kontakt läte. Går också att locka på brunst hjortar men det kräver att man har brunst platser på marken.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)