Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vildt kamara
#1
Hvilken vildt kamara er bedst til prisen. Dden skal være med IR

Dø ved kølle

Flyttet af Kima
Dø ved kølle
Svar
#2
jeg har prøvet MANGE forskellige lige fra 999kr til 2400kr og alle er byttet pga de gik i stykker inden for garangtien eller bare ikke er tilfredsstillende. når man sammenligner med keep guard, schot guard eller boly guard som er samme cam . Der føler jeg virkeligt jeg får hvad jeg betaler for .
de koster mellem 1000 og 1600 kr og de virker hver gang og holder støm ca 3 gange så lang tid som alt andet jeg har prøvet . billed kvaliteten er ca det samme på dem jeg har prøvet .

fandt lige en på dangate http://dangate.dk/default.asp?Action=Details&Item=465
men mener jeg gav 1300 for mine andre steder . men kan ikke huske hvor

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#3
Jeg har to forskellige kameler, og et af dem skiller sig klart ud: http://www.reconyx.com/

Reconyx er dyre, men alle pengene værd. Mit nærmer sig nu 40.000 billeder. Det har en bred kameravinkel og en dito detektorzone. Mange andre har ikke disse to zoner synkroniserede.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Har i haft problemer med at vildet bliver skræmt af IR når der tages bilder om natten. Den jeg har ser ud til at skræmme dem?

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#5
Nej de ser ikke ud til at reagere på det. Jeg har både et med almindelig IR og et med covert (eller Black) IR, og jeg kan ikke se noget der tyder på reaktion.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Jeg kan tydeligt se på mit Spy Point at vildsvin ikke kommer frem mere end 1 gang med snuden. Så har de spottet IRen og bliver væk.

@Yeti

Det var da vildt mange billeder. Er der noget på dem allesammen.

Mit kamere tager på en aktiv nat mellem 5-20 billeder.
Den knipser kun når noget varmt bevæger sig og så lægger jeg pauser ind hvor den er passiv.
Så undgår jeg at få 200 billeder af samme dyr.

mvh
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by F-body

Jeg kan tydeligt se på mit Spy Point at vildsvin ikke kommer frem mere end 1 gang med snuden. Så har de spottet IRen og bliver væk.

@Yeti

Det var da vildt mange billeder. Er der noget på dem allesammen.

Mit kamere tager på en aktiv nat mellem 5-20 billeder.
Den knipser kun når noget varmt bevæger sig og så lægger jeg pauser ind hvor den er passiv.
Så undgår jeg at få 200 billeder af samme dyr.

mvh



Ja der er noget på stort set alle sammen. Mit reconyx er så hurtigt (opstart på 0,1 sekund) at det kan nå at 'opdage' og tage billede af en due i flugt. Jeg har sat det op så det tager 3 billeder med 1 sekunds mellemrum. Så hvis et dyr løber forbi kan det godt være at der ikke er noget på 3/3-billedet. Men tomme billeder er der ikke mange af. Jeg har indført en pause efter en 3-billedesserie på 5 min. Ellers havde jeg flere tusind billeder af grisene hvis de var nogle timer på foderpladsen. Jeg har ligefrem haft en gris som lagde sig ned og sov på foderpladsen, så den usynlige IR generer helt sikkert ikke.

Den hurtige opstartstid og så det at detektionszonen og optagezonen er matchede modvirker de mange tomme billeder.

I kan se en del af billederne her:

http://web.me.com/mikkelkroeyer/Helle_og...koven.html

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Hej.

Tror I ikke det kunne tænkes at det er lyd dyerne reagerer på?
Mine kameraer siger lidt når der tages billeder. Godt nok kun ganske lidt, men når man feks. lige lytter med elektroniske hørebøffer på, så er der "tydeligt" lyd på[xx(]

Vh.P
Svar
#9
Jeg tror ikke det er lyden for de foto der er taget om dagen er der ingen uro hos krondyrner men om natten er det noget andet.

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by river

Jeg tror ikke det er lyden for de foto der er taget om dagen er der ingen uro hos krondyrner men om natten er det noget andet.

Dø ved kølle



Hvad er det for et kamera du har ?

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#11
Bolyguard 570 fra dangate er ikke til en skid de mister strømmen inden for en uge
Svar
#12
Så vidt jeg ved køre de fleste IR vildtkameraer med en bølgelængde på 905NM (det er vist den samme bølgelængde som militæret bruger), og det kan svin og ræve se.
Min egen erfaring er at de reagere kraftigt når de bliver belyst med en 905MN lygte i forbindelse med natkikkert (det er som regl den bølgelængde der er i de indbyggede IR lygter).
Siden jeg er skiftet til 960NM lygte reagere vildtet overhovedet ikke når jeg lyser på dem, selv om den nye lygte er 3 gange kraftigere end den gamle.

Med hensyn til vildtkamera har jeg et scout guard, og det reagere vildtet tydeligvis på når det bruger IR, men de flygter ikke fra det.
Jeg er meget godt tilfreds med dette kamera, da det udløser ret hurtigt. De andre vildtkameraer jeg har prøvet, var slemme til først at tage billedet efter at vildt havde passeret, eller bare at tage billeder af bagben/enden.

Sonny
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)