Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6,5x55 AI
#1
Hej!

Nogen der kender til kalibren og hvad den evt. yder i forhold til den almindelige 6,5x55???

Hvad er omkostningerne for at få lavet sit kammer om til AI?

J.
Svar
#2
Har prøvet af 2 omgange og overvejer igen.

Den kunne løfte min gamle Sako 75 med ikke alt for lang pibe op så der ikke var problemer med klasse krav med 140 grains A-frame omkring 880 meter blev det til med fin præcision og uden nogen tegn på overtryk(ikke videnskabeligt testet men åbnede let med runde fænghættekanter)

I en pibe med lidt mere længde vil jeg tro de 900 meter er indenfor rækkevidde.

Jeg skød dengang med diverse træningspatroner som blev fireformet og så necksized i en Hornady 6,5mm necksizer til ladning af jagtammo.

Jeg brugte ikke de fireformede mere end en gang, så jeg ved ikke hvordan de udvikler sig, men der er jo også rigeligt af 6,5x55 hylstre.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Hej Søren! Tak for svar - det var lige det jeg håbede på at høre. Det lyder som at den næsten kan matche en 6.5-06 og 6.5-284... Plus alle de fordele der følger med...[Smile]
Svar
#4
Er det en stor/risikabel/dyr operation, at ændre en 1 år gl S&L 6.5x55 jagtmatch pibe til en Victory til 6.5x55 AI[?]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Er det en stor/risikabel/dyr operation, at ændre en 1 år gl S&L 6.5x55 jagtmatch pibe til en Victory til 6.5x55 AI[?]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]



Nej

Jeg vil tro M@x(han har en rival) kan udføre det for dig til en meget rimelig penge og håndværksmæssigt forsvarligt.

Andre i andre dele af landet kan sikkert også gøre det.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#6
Hmmmm, er der ikke noget med, at det er betydeligt enklere på de rifler der låser bundstykket i låsestolen. Der kan du justere headspace ved at dreje lidt af pibens slutgevind, og så sætte rivalen lidt længere frem. En S&L Victory låser bundstykket i piben ligesom sauer 200 klonerne, så her har manden med rivalen kun ét forsøg.

Men frisk mod, det kan sikkert godt laves. GT kan sikkert svare fyldestgørende på det, men han har travlt ved drejebænken med min riffel for tiden, så forvent ikke noget svar fra ham [^].

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Når lukkeafstanden er defineret ved at der låses i piben kan det ikke laves fagligt korrekt UDEN at du bliver nødt til at anvende specielle fireforming ladninger.

Hvis arbejdet udføres uagtet dette vil der med ret stor sandsynlighed komme en del "klikkere"[B)][V]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)