Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvis det nu er krybskytteri, hva' så?
#1
Efter denne tråd http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=24202 satte jeg et vildtkamera op. Jeg fik bl.a. følgende billedsekvens nedenfor fra onsdag d. 30. november. En person der går rundt med lommelygte fra kl 1848 til 1935 (solnedgang ca kl 1550) på engen hvor vi har 2 fodertønder, hvoraf den er på billederne nederst til venstre.

På jagten igår finder vi et lam ca 100m fra kameraet, som vi på stedet antager er faldvildt. Det er først da jeg tømmer kameraet derhjemme efter jagten at vi overvejer at lægge to og sammen og overvejer om der er tale om krybskytteri.

Min plan er at hente lammet imorgen og indsende til CVS http://www.vildtsundhed.dk/Doedfundet_vildt/Vejledning_ved_indsendelse_af_faldvildt.aspx for at få dødsårsagen at vide.

Hvad ville I gøre nu hvis I havde jagtretten i denne skov ?

Da lommelygtens lys sandsynligvis har trigget kameraet er manden ikke på de første billeder. Men han ses "tydeligt" sammen med lyskeglen på flere billeder.

Først et "referencefoto" i dagslys
[Image: HUNT0014.JPG]

[Image: HUNT0016.JPG]

[Image: HUNT0017.JPG]

[Image: HUNT0018.JPG]

[Image: HUNT0019.JPG]

[Image: HUNT0020.JPG]

[Image: HUNT0021.JPG]

[Image: HUNT0022.JPG]

[Image: HUNT0023.JPG]

[Image: HUNT0024.JPG]

[Image: HUNT0025.JPG]

[Image: HUNT0026.JPG]

[Image: HUNT0027.JPG]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#2
Har du overvejet at banke en fugle-redekasse sammen og placere kameraet deri.?

Så kunne du undgå så mange billeder af busken.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
Jeg syntes det virker lidt uhyggeligt!
Mvh.
Fair
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Har du overvejet at banke en fugle-redekasse sammen og placere kameraet deri.?

Så kunne du undgå så mange billeder af busken.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)



Du har helt ret. Men dette er det første kamera, og dette var allerførste test af vildtkamera på vores jagtstykke, og det skal lige på turnè ved de forskellige "hot-spots" før det får en fast plads evt i fuglekasse. Men skidego' ide der vil blive brugt[Wink]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#5
Det kan evt. også være en schweisshundefører på "arbejde".

Spørg evt. de omkringboende hundefører, om de har været i området for en eftersøgning.

mvh
Korthår
Svar
#6
Hmm - underligt, tvivler på en evt. krybskytte vil gå rundt på stedet i en lille time.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
Det kan være en, der har tabt noget, og er gået tilbage for at lede efter det. Er det lnagt væk fra sti?

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
@Ran: Der er ca 150m til grusvej.

Vil ringe til spejderne og hundeførere og forhøre om de har været i området.

Jeg var ude for at lokalisere det "lam", som mine medjægere mente de havde fundet. Det viste sig at være en and. Da jeg vendte det rim- og bladbelagte lig om her i formiddags, var det det fineste rævegebis der smilte til mig[:o)]

Men det seneste halvandet år har vi set meget lidt til råvildtet i skoven i forhold til tidligere år, derfor har vi antennerne lidt ude...

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#9
Nu kan man vel også opleve krybskytteri på ræv... eller du kender måske en anden forklaring på ræven[V].

Som Korthår skriver kan det være en schweisshundefører på "job" - men jeg kan bare ikke få øje på en hund på billederne?

God jul

D93
Svar
#10
Hej Peter. Fandt du ud af mere ?? Var der noget i lammet?

/Mini

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#11
Ja, nu var det lille kadaver jo en ræv, men hvis der har været tale om krybskytteri kan han vel osse have skudt efter ræven[?] - som nævnt af D93. Men det forbliver spekulation, vi har iøvrigt ikke selv anskudt ræven på nogen tidligere jagter.

Har ikke tid til at følge op med så mange kameraer som det egentligt kræver at få beviser nok. Det ville også blive halvdyrt.

Hvis nogen er villig til at tage risikoen, så er det egentligt svært at dæmme op for (få bevis for). Der har været flere tråde her det seneste år om ulovlig jagt.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)