Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Winchester 70
#1
Så drenge og piger

Hvem har erfaring med Winchester 70 lås i long action?
Har winchester ikke den dårlige vane at stabilisere piben med et støtte punkt i forskæfter?
(mod forventning naturligvis, er der mon noget jeg ikke ved)

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#2
Hvad er det for en model?

Jeg har en Winchester M70 pre 64 i 3006 fra 1957 som nu ligger i et fiberskæfte. Den har (havde) en skrue under bagerste sigtemiddel som et tredje fæstningspunkt til skæftet og i dette tilfælde gjorde det ikke noget godt for præcisionen, tværtimod!

Da riflen skulle have nyt skæfte blev studsen med gevindet fjernet og hullet i skæftet blev fyldt ud og nu skyder den glimrende.

De nye er vist alle med et trykpunkt forrest i skæftet som nemt kan fjernes men skyd med den først da det ikke altid er af det onde.
Svar
#3
Jeg har en Win70 post-64 i 22-250.. Long action

Den havde et "trykpunkt" forrest i skæftet, det blev fjernet og piben fritlagt, det gav en mindre forbedring af præcisionen (3 cm spredning til 2 cm )

Bedding og "lapping" af låseknasterne gav ca. ½ cm mere, så nu skyder rimeligt af en "sporter-varmint"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Hvem har lappet låseknasterne?
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by rab

Hvem har lappet låseknasterne?


Det kunne også være interessant at vide hjem der har bedded dem[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

MVH
Mugge
[Image: leopard.jpg]
MVH
Mugge

Svar
#6
Beddede låseknaster - den ultimative (engangs) enkeltskudsriffel!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
æhhh-hydr-hydr... rend og hop drenge ... i ved godt hvad jeg mener[}Smile]

Lapping = tilpasning ved hjælp af slibning af emner, hvor emnerne selv bruges til at bære slibemidlet... Samme princip som ved polering af ventiler i bil.

Man fremstiller en "Lug-lapping- jig" af et oversavet hylster i den respektive kaliber, med en passende kraftig fjeder indeni!

PÅ med noget ventil-slibepasta på de rigtige steder på bundstykket!
KUN bag på låseknasterne....

Se gerne "once upon a time in the West" alternativt "de syv samuraier" medens man sidder og vipper bundstykke-håndtaget ca 5 -15 mm op og ned (ikke for langt op, så kommer man til at slibe på den del der er afrundet.
Efter ca 1 time kan man checkke hvor meget bedre kontakt låseknasterne har fået med, dette gøres med en kraftig sprittusch, efter at man har renset bundstykke og lås med sprit eller lignende affedter.
Man fortsætter til man har mere end 9/10 kontakt på begge flader

Dette VIL give en svag forøgelse af headspacingen, men det kan man være lidt ligeglad med hvis man er hjemmelader, man sætter bare sine dies op til det.

Den sidste rimeligt nemme "accurizing" er at få lavet et perfekt centreret hul til slagstiften, så den rammer nøjagtigt MIDT i gænghætten hver gang... Det er lidt mere bøvlet, men det giver meget!

Bedding: find det selv med "search" funktionen...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Tak de herre
Og i særdeleshed, mange tak Dravis, for den lille, men yderst interesant teknisk skovtur, guldkorn Dravis osv!
Det det drejer sig om er en ældre sag med med klo i plastik skæfte.
Jeg var egentlig godt klar over at der var behov for "fine tuning" af låsestolen og af skæfte/jern tilpasningen. Dertil vil så komme et ordenligt aftræk og måske et træskæfte. Den skal bruges som "back-up riffel", så total prisen begynder at gå op!
På den anden side fra 3 cm til 1,5 cm for lidt hygge arbejde. Jeg er gået i tænkebox.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#9
Jeg har gjort noget forfærdeligt: købet en 375 H&H m. pushfeed!
Det startede med en CG 2000 med løst magasin og pushfeed og det gik stejlt og stærkt nedad siden.

Winchester Model 70 fra 1976 (post -64, føj f. den lede)
Tyk pibe m. rekyleklods lige undet det bagerste sigtemiddel, det ser ud som klodsen er bedded fra fabrikken.
2 tværgående rekylebolte.
Monte Carlo skæfte m. hvidt indlæg i kolbekappe og pistolgreb (jeg græmmes, hjælp).
Løb er blankt/blåneret - låsen mat/blåneret!
Afstand mellem skruer i agter montagen er 8,3 mm eller 0.33"

Det gode er at jeg kender den forrige ejer (og eneste), som købte den i 197X i Odense m. kikkert/montage og 100 skud. Den har skudt det meste bla. den største Kudu jeg har set. Den har ikke skudt katte, ej heller elefant.

Er der nogen der kender til denne model og hvad hedder den? Jeg skal bruge model betegnelsen til at bestille baser efter. Der er pt. letmetal baser - jeg vil have stål evt. Leupold el. Warne.

Det er ikke en normal "long action" pga. de 0.330" mellem hullerne og den rekyleklods.

Mvh. Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#10
Den hedder muligvis "Alaskan"
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#11
Ikk' for noget Thorlak, men hvad var der egentligt galt med CG 2000'eren? Svenskerne plejer jo da nok at kunne lave våben!

Venlig hilsen Umimmak

En frygt over for skydevåben er tegn på en underudviklet seksuel og følelsesmæssig udvikling.

Sigmund Freud, psykoanalysens grundlægger
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#12
Der er intet galt med CG 2000 (tværtimod), men nu har jeg hele mit voksne liv rendt rundt og hævded og ævlet at: En riffel uden kontroleret fødning og fast magasin aldrig blev min egendom, eneste undtagelse dobbelt løbet.
Planen var oprindelig en 404 rimless/jeffery bygget på en 10.75x68 Mauser 98.

"Man har et standpunkt, indtil man bliver påtvunget et nyt"

Hav en god og rolig weekend

Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Jeg har gjort noget forfærdeligt: købet en 375 H&H m. pushfeed!
Det startede med en CG 2000 med løst magasin og pushfeed og det gik stejlt og stærkt nedad siden.

Winchester Model 70 fra 1976 (post -64, føj f. den lede)
Tyk pibe m. rekyleklods lige undet det bagerste sigtemiddel, det ser ud som klodsen er bedded fra fabrikken.
2 tværgående rekylebolte.
Monte Carlo skæfte m. hvidt indlæg i kolbekappe og pistolgreb (jeg græmmes, hjælp).
Løb er blankt/blåneret - låsen mat/blåneret!
Afstand mellem skruer i agter montagen er 8,3 mm eller 0.33"

Det gode er at jeg kender den forrige ejer (og eneste), som købte den i 197X i Odense m. kikkert/montage og 100 skud. Den har skudt det meste bla. den største Kudu jeg har set. Den har ikke skudt katte, ej heller elefant.

Er der nogen der kender til denne model og hvad hedder den? Jeg skal bruge model betegnelsen til at bestille baser efter. Der er pt. letmetal baser - jeg vil have stål evt. Leupold el. Warne.

Det er ikke en normal "long action" pga. de 0.330" mellem hullerne og den rekyleklods.

Mvh. Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Det er en M/70 Magnum. (G7037)
Patronkapacitet: 3 stk i magasinet.
Pibelængde: 61 cm.
Totallængde: 113 cm.
Kolbelængde: 34,3 cm.
Vægt: 3,9 kg.

JPL
JPL
Svar
#14
Thorlak skrev:
"Der er intet galt med CG 2000 (tværtimod), men nu har jeg hele mit voksne liv rendt rundt og hævded og ævlet at: En riffel uden kontroleret fødning og fast magasin aldrig blev min egendom, eneste undtagelse dobbelt løbet."

ØH ØH ØH

Mvh.
TAR

"Si vis pacem, para
bellum".
Mvh.
TAR

"Si vis pacem, para
bellum".
Svar
#15
TAR

Hvad er det du ikke forstår i relation til mig: kontroleret fødning el. voksen liv[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]?

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)