Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
afprøvning af riffel
#1
Hvis nu jeg har en kammerat der overvejer at tage jagttegn og som godt kunne tænke sig eks. at prøve min riffel og min haglbøsse på en skydebane, hvad skal der til for at han må det ?

Jeg går udfra at det skal være i forbindelse med en riffelinstruktør eller en flugtskydningsinstruktør da jeg nok ikke selv må ?

Remington SPS 700 Buckmaster cal. 300 winmag
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by barebow

Hvis nu jeg har en kammerat der overvejer at tage jagttegn og som godt kunne tænke sig eks. at prøve min riffel og min haglbøsse på en skydebane, hvad skal der til for at han må det ?

Jeg går udfra at det skal være i forbindelse med en riffelinstruktør eller en flugtskydningsinstruktør da jeg nok ikke selv må ?
Remington SPS 700 Buckmaster cal. 300 winmag



Ja - du gav selv svaret [Wink]
mvh
Svar
#3
Utroligt!!!
H
Hogmeister
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Utroligt!!!
H


Men sandt !!!
mvh
Svar
#5
Arrrrh altså.

Der findes jo absolutte regler, indstiftet ved guddommeligt forsyn, og så findes der relative menneskeskabte vejledningsbestemmelser.

Den med, at to voksne forstandige mennesker ikke kan gå på skydebanen og prøve hinandens værktøj hører vel til i den sidste kategori [Wink].

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
" Prøve hinandens værktøj "[:0][:0][:0]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#7
Skal såmænd nok finde en riffelinstruktør til formålet hvis det er et issue

Remington SPS 700 Buckmaster cal. 300 winmag
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#8
Lidt sund fornuft, og lidt lav profil,- så går det nok det hele.

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#9
Men når man nu ved, der skal være en intruktør til stede, så hører det vist til det med lav profil, at man ikke lufter sit forehavende på et offentligt tilgængeligt internet forum... ;-)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Hej barebov.

Sagen er lidt mere kompliceret.

For at riffelinstruktører må overlade jagtrifler i uddannelsesøjemed er der desværre flere ting der alle skal være i opfyldt.

1. Skydningen skal foregå i DJ regi.
2. Skydningen skal foregå på en godkendt skydebane.
3. Der skal være en riffelinstruktør til stede.

Det er naturligvis træls, men der er ikke noget at gøre ved det, men det er betingelserne hvis DJ' ansvarsforsikring skal dække hvis der sker en ulykke.

Venlig hilsen
3785ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)