Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvorfra skaffer man træ?
#1
Jeg skal bruge mindre stykker af ask, eg og evt. kirsebær.
Er der nogen der ved hvor jeg kan skaffe det nær Roskilde uden at skulle købe en hel bordplade eller en rummeter brænde?
Svar
#2
Prøv at høre de lokale trælaster, køkkencentre og tømrere om de ikke har nogle rester du kan købe billigt.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Snedkerafdelingen på Roskilde Tekniske Skole har mange flinke undervisere ansat. De ligger bestemt inden med de pågældende træsorter og vil sikkert gerne være behjælpelige med et par småstykker, mod en passende betaling i form af f.eks. wienerbrød til lærerværelset[Big Grin].

Prøv dem, ellers kontakt mig og jeg skal formidle kontakten.

//Bo
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#4
Tak for tippet!
Dem vil jeg prøve at kontakte:-)
Svar
#5
TRÆ ????? Det køber man ude i skoven .

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by 260REM

TRÆ ????? Det køber man ude i skoven .

Michael

skovarbejder af guds nåde



Jeps og skæfter hentes hos McMillan [Wink]

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#7
Jebs, McMillan anvender kun skæftemateriale fra de allerbedste glasfibertræer [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Du kunne prøve Optimera, Sdr. Ringvej 27, 2605 Brøndby, det ligger tæt på Glostrup. Jeg har købt forskelligt hårdttræ der. De har et stort udvalg.

FN
FN
Svar
#9
Jeg bygger guitarer som hobby, men p.g.a. mine designs er jeg nødt til at have en hel del træ på lager. Det er mest Hard Rock Maple, curly Maple Nordamerikans ask, Am. Walnut, Curly Walnut m.m.
Jeg sælger en del af mit overskud til andre guitarbyggere, eller billard kø byggere i England.
Jeg har en masse curly walnut i 50mmx50mm stave som kan blive super flotte til bueskæfter eller knivskæfter.
Jeg kan muligvis også skaffe krøllet valnød til geværskæfter!
Hvis nogen skulle have interesse, kan jeg kontaktes på artist@artist-site.dk
Hjemmesiden er http://www.pp-guitars.dk
MVH
Peder
Svar
#10
Ellers er der jo den oplagte... Knivbyggerne..
http://thegoodstuffshop.dk/group.asp?group=208 f.eks..

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#11
Takker!
den prøver jeg lige....
MVH
Peder
Svar
#12
Hoolllyyy SHIT PP, var lige inde på din hjemme side - kan du se at få stoppet det guitarpjat og så komme igang med at lave riffelskæfter[Big Grin]Går du på jagt eller hvordan er du havnet herinde ? og helt sikkert: Velkommen til, tror det kunne blive et spændende bekendtskab, hvis du altså bliver[Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Hoolllyyy SHIT PP, var lige inde på din hjemme side - kan du se at få stoppet det guitarpjat og så komme igang med at lave riffelskæfter[Big Grin]Går du på jagt eller hvordan er du havnet herinde ? og helt sikkert: Velkommen til, tror det kunne blive et spændende bekendtskab, hvis du altså bliver[Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



OK med mig, at PP fortsætter med at lave flotte guitarer, hvis han blot sætter gang i noget import af kaukasisk valnød i høj grade, som er stort nok til våbenskæfter[:p]. Når en sølle nordmand kan finde ud af det, er det vel ikke udelukket [Big Grin]
Walnut
Svar
#14
er fagtisk på vej på forretningstur syd på ( køre fagtisk om 5min) men så ville jeg lige tjekke min pc og så slår det mig her at jeg skal ned og mødes med en mand som sælger violin træ over det meste af verden . vist nok noget af aller fineste kvalitet.
nu kommer mit problem hvad er en violin og hvordan ser den ud .
men for ikke at gøre dette til en musikkanal så tænk da lige over om sådan noget evt kunne bruges til skæfter . så tager jeg ( hvis muligt ) lige et par billeder og kunne sikkert sagtens arangere noget af det træ her hjem til .

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by 260REM

er fagtisk på vej på forretningstur syd på ( køre fagtisk om 5min) men så ville jeg lige tjekke min pc og så slår det mig her at jeg skal ned og mødes med en mand som sælger violin træ over det meste af verden . vist nok noget af aller fineste kvalitet.
nu kommer mit problem hvad er en violin og hvordan ser den ud .
men for ikke at gøre dette til en musikkanal så tænk da lige over om sådan noget evt kunne bruges til skæfter . så tager jeg ( hvis muligt ) lige et par billeder og kunne sikkert sagtens arangere noget af det træ her hjem til .

Michael

skovarbejder af guds nåde



Kør østpå mod Kaukasien!Fyld traileren [Big Grin] Så vidt jeg husker bygges violiner af gran, ahorn, pil og noget pynt som ibenholt!Ikke noget til skydere. Det kan da være, at din kontakt har andet interessant i gemmerne eller omgangskredsen.
Walnut
Svar
#16
hvorfor er jeg havnet her....
det var egenligt et svar på Andreas's forespørgsel....jeg har alt det på lager, og sælger gerne mindre stumper!
Jeg tænkte, at her måske var en mulighed for at ramme nogle buebyggere og knivmagere, men jeg er vist havnet på en skydebane i åbningstiden...
....fortvivl dog ikke der er muligheder....
Da det, stort set, er umuligt at vade ind på et stort hårdtræs-lager og pille en pind ud under 10 ton træ, er jeg kommet i kontakt med en "one man" importør af hårdttræ, der synes min hobby er så åndssvag, at han gerne vil hjælpe mig ved at smide et par sjove ting i containerne, når der er plads....han er til gengæld jæger op over begge ører, og er begyndt at interessere sig kraftigt for Curly Walnut til geværskæfter, efter jeg bad om noget til mine guitarer!
De første stykker er måske allerede ankommet
Han har vist også en del business østpå, så jeg skal lige chekke op på den der kaukasiske valnød...
Jeg kommer tilbage når info er i hus
MVHPP
Svar
#17
Så dukkede der 2 sæt valnødde skæfter op fra US. 7cm tykke. Billederne viser begge sider af samme stykke. De er behandlet med voks som beskyttelse (det hvide flimmer)
Prisen er kr. 1800; pr. sæt.
Originalbillederne ligger i højere opløsning, hvis der er nogen der er interesseret.
MVH
Peder
artist@artist-site.dk
www pp-guitars.dk
[Image: Skaeligftetraelig2_zps37b2700e.jpg]
[Image: Skaeligftetraelig1_zpsa6702ed0.jpg]
Svar
#18
Ny pris på sættene!
Svar
#19
En ide kunne måske være at lave en regulær annonce i underforaet "sælges" [8D]

Så er den nemlig til at finde igen [Smile]

Mvh Zeb
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)