Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
krybskytter igen
#1
hej med jer har brug for lidt hjælp

tror jeg har krybskytter på mit jord
har også en meget kraftig mistanke mistanke til hvem det er

men vil tage ham med håret i postkassen. men det er svært for tror han ved hvornår jeg er i udlandet.

hvad kan man gøre. for dette foregår i et meget stor område og tror det sker med lys fra bilen og en lyddæmper

kom med gode ider eller kan man skafe sig en gps tracker og gemme i lys af mørket i personens bil. skal lige sige jeg kun TROR han gør det ved mig .... VED han gør det ved andre
Svar
#2
Vildtkameraer ved indkørsler til området og ved "såterne". Vær obs. på lovgivning om overvågning af offentlige steder.

Gps tracker i en anden mands bil lyder på den anden side af loven ?

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#3
problemet er at det er et kæmpe område vi snakker tænker vi snakker 15000 hektar og personen bor i området så han færdes jo her med god grund.
Svar
#4
Måske man kan "fingere" et rygte om en kortere udlandsrejse? Og ad den vej se hvad sker?

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#5
Vi brugte GPS trackere/sendere som vi magnetisk fastgjorde til de mistænktes bil. Det krævede dog, at vi havde som regel to chase biler, og enkelte gange et fly med modtagere, saa vi kunne følge dem i 'real' time.
Jeg vil næsten tro at i lille Morten Koch Danmark er det ulovligt, med mindre det er Ordensmagten der udfører dette arbejde.
H
Hogmeister
Svar
#6
15000 hektar[?] Pænt stykke jagt[:0]
Vildtkamera med mms er en brugbar løsning, selfølgelig kan dit jagtteræn besværliggøre effektiv overvågning, men plantet GPS kommer vist aldrig til at holde[Sad]
Du skriver du ved han gør det hos andre, men det har du vel heller ikke beviser på endnu, eller?
Måske ku' du få andre med i overvågning/overtalelse[}Smile][?],meeen[B)]!

Vh.P
Svar
#7
15000 hektar ! Så er det vel ikke lige jagt i Danmark du hentyder til.
Så må du jo søge de regler der gælder i det land du har jagt og ikke spørge efter danske jagtregler
Svar
#8
jo er her i danmark er jo bare et cirka tal det er jo det område vi regner med han opperre i . det er ikke mit mit jagt er kun 100 hektar
Svar
#9
GPS- tracker er klart ulovligt - men må være effektivt i dette tilfælde, kan efterhånden købes for en god plovmand.

Go for it - bare min mening.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

GPS- tracker er klart ulovligt - men må være effektivt i dette tilfælde, kan efterhånden købes for en god plovmand.

Go for it - bare min mening.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



jeg tror helt bestemt også jeg prøver det . har fanget indbruds tyve med vildt cam der filmede offentlige steder. politiet svar på dette godt gået . de er mere end glade når der er gode beviser.

hvor finder man en god tracker og er ligeglad om den koster en plov eller 3
Svar
#11
Prøv http://www.max-nordic.com
hvis der ikke er noget derinde giv mig en PB så skal jeg skaffe info til dig.

Sidder på min tlf lige nu så kan ikke selv lige tjekke deres side. men kender dem der har firmaet.

Statistikker er som mini-skirts.
De giver dig gode ideer, men skjuler det vigtigste.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by SteF_H

Prøv http://www.max-nordic.com
hvis der ikke er noget derinde giv mig en PB så skal jeg skaffe info til dig.

Sidder på min tlf lige nu så kan ikke selv lige tjekke deres side. men kender dem der har firmaet.

Statistikker er som mini-skirts.
De giver dig gode ideer, men skjuler det vigtigste.



du har pb
Svar
#13
Stop en halv!

Du kan da ikke rende rundt og montere skjulte GPS trackere på andre folks biler, blot fordi du mistænker, at de ikke har rent mel i posen. Det er selvtægt langt uden for lovens rammer og der er ikke en dommer i kongeriget, som vil have den mindste forståelse for den slags metoder. Hvad ville du selv sige til at finde en skjult GPS tracker under bilen? Jeg ville blive rasende... lidt i stil med hvis jeg fandt aflytningsudstyr på min telefon eller i mit soveværelse. De "beviser" du evt. måtte indhente på denne måde er helt og holdent værdiløse og kan kun bruges til at stille DIG i et dårligt lys for selvtægt.

Hvad vil du gøre, hvis han viser sig at være uskyldig?

Hvad vil du gøre vis han viser sig at være skyldig, men uden for lovens rækkevidde, fordi politiet ikke kan bruge dine "beviser" mod ham og ikke kan tage ham på fersk gerning da han naturligvis stopper, når han bliver konfronteret med anklagerne?

Et vildtkamera på privat grund er en helt anden sag. Muligvis også i gråzonen men ikke et indbrud i en anden persons private sfære som en GPS tracker på hans bil.

Krybskytteri er en klam forbrydelse, men mistanken berettiger ikke selvtægt.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#14
Først og fremmest er jeg HELT enig med Høgh!
Dernæst - sdrjyden - hvilken rolle spiller det om du er hjemme eller ej, hvis du har mindre end 1% af arealet, kan de andre som råder over mere end 99% ikke godt håndtere det i dit fravær?

D93
Svar
#15
Blev de fiskere oppe i nordsjælland ikke dømt for ulovligt fiskeri på baggrund af GPS trackere som Greenpeace havde anbragt på dees kuttere?

Hvis man har en rimeligt begrundet mistanke til en person, eventuelt via praleri i visse kredse, så må man vel gå til ordensmagten og få dem til at gøre noget, f.eks. at overvåge den mistænktes bil via GPS? Der er jo tale om klare overtrædelser af loven, hvis vedkommende skyder vildt med lyddæmper, fra et køretøj..på anden mands mark.. hvad med en begrundet ransagning på et passende tidspunkt?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#16
Så vidt jeg husker, blev fiskerne dømt på baggrund af ulovligt indsamlede GPS data, men jeg ser et par forskelle på den sag og denne.

Fiskerne bevægede sig ind i et fiskeyngelbeskyttelsesområde, og blev derved en trussel af samfundsmæssig betydning. Utroligt forresten at de ikke kunne holde selvjustits, det var jo deres egen eksistens de truede.

En anden sag må være, at en fiskekutter er et erhvervsfartøj, hvorimod en bil (oftest) bruges privat. Så det er nok en værre invasion af privatlivet at blive ulovligt overvåget i en bil end i en kutter.

Jeg tror desværre ikke politiet prioriterer krybskytteri højt nok til at ville lave hemmelig overvågning.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#17
sdrjyden@ - kan du ikke lige slå din PM til eller sende mig en PM ?
Svar
#18
Jeg kunne sådan tænke mig en samlet "erfaringstråd" mht denne problematik evt. i members only.

Der er indenfor det seneste år taget en mand med lys og lyddæmper monteret på sit våben vistnok endda på sit eget stykke jagt nær Århus, og jeg kender til mindst en anden herinde som har haft det inde på livet[Sad!] og så er vi nok flere det går rundt med en spirende mistanke pga forskellige indikatorer på vores jagtstykker.

Er der ikke en relevant person (evt. med en god startup historie), der er så flink at starte den [?]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)