Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mand apporterer hund......
#1
Jeg er just hjemvendt fra årets sidste og koldeste andejagt.
Vi har ikke skudt meget og majsen forsvinder i store mængder, så jeg regnede med, at der ville komme pænt med ænder.

Det gjorde der osse - og alt gik galt....

Først skyder jeg en lovlig høj and, der går ned i nogle siv ca. 200 m fra hvor vi står. Jeg sender hunden afsted med det samme, men han har ikke set den, og søger rundt på må og få. Og så kommer der ænder. Jeg skyder én, der falder midt i søen. Hunden lader ikke til at tage færten af den første, så jeg må forlade min post og hjælpe ham i den rigtige retning - mens der plopper ænder ned både til højre og venstre. Jeg vil dog have fundet den anskudte mens der stadig er lidt lys inden, jeg skyder mere.

Hunden arbejder hårdt og søger pludselig ind i noget krat, der står langt ud i søen. Det er tydeligt, at anden ligger derinde og de plasker løs. Pludselig begynder hunden at hyle som en besat. Jeg er klar over, at han sidder fast, og forsøger at hidse ham op til at kæmpe sig fri. Skyder et skud i luften, kaster en pind mv. - men det hjælper ikke. Hans hylen bliver til gengæld lidt mere til boblen, og jeg er klar over, at jeg må i vandet.

Det var meget, meget koldt, men jeg fik ham da fri.

Til gengæld ville han sgu ikke i vandet igen[Sad!]. Mens jeg står og "diskuterer" med ham, kommer der en enlig and, som falder i den modsatte ende af søen - så vidt jeg kan se dødskudt. Men ikke om jeg kan få ham derud.

Så det er sgu med lidt bange anelser, at jeg må afsted igen i morgen tidlig og samle op.

To be continued......

/bundgaard
Svar
#2
Pyyhh - absolut ikke vandskræk [Wink][Big Grin]

Min hund kæmpede i godt en halv time i søen (32 kg. labrador fungerer glimrende som isbryder) og fandt til sidst en and i vandet/isen. Efterflg. én levende 3-400 m. fra søen og til slut fulgte han et spor ind over naboens majsstubbe; sandsynligvis til det sted, hvor ræven havde nuppet den tredie and.

Godt nytår!

/bundgaard
Svar
#3
Tak i lige måde.. godt hunden havde genfundet sin vante rolle... :-)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)