Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Billigste kugle ,277
#1
Søger den billigste kugle over hovedt til ,277.
Købte 400 stk Norma sp 130 grains sidste år, til 1,17 kr pr stk.
De er brugt, så skal bruge nogle andre. Det er kun til pap skiver.
Nogen gode ider...?

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#2
her er de til ca. 1.3kr stk 150 grain, RN, ProHunter, Sierra Art.-Nr.: 1850
http://www.wiederladen-alzey.de/shop/Alz...rra-1.html
skal du til og bestille, så vil jeg gerne have nogle med fra tyskland.
Svar
#3
Det forstaar jeg altsaa ikke. Hvorfor skyde med noget billigt stads. Hvorfor ikke skyde med den bedste jagtpatron man kan finde baade til jagt og pap. Saa er der ingen justeringer af nogen art, man gaar blot ud og jager. Patronen/projektilet rammer hvor det gjorde paa banen.
Det andet er kun spild af tid og kan kun bruges til 'bang' effekten.
h
Hogmeister
Svar
#4
@Hogmeister.
Det har uden tvivl noget at gøre med at hvis man kan træne til 1.17 kr stk frem for måske 5-6 kr pr stk så gør vi alle nok det.
Der er et par tusinde at spare fra 1.17 til 6 kr.. v. 400 stk.
At i så har nogle andre priser på grej i canada så det nok ikke engang kan betale sig at genlade ka du jo kun glæde dig over. Jeg er ihvertfald MØG MISUNDELIG på de priser på ammo i holder jer.
Har lige været i staterne og de klagede over at de var oppe og give 30 dollar for en kasse jagt ammo til 270win. men det var kun til de fik priserne i DK.

Statistikker er som mini-skirts.
De giver dig gode ideer, men skjuler det vigtigste.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#5
30$ er da osse dyrt.

Mner jeg gav omkring 15$ for en kasse Remington Corelocked i .270 for 1½ år siden. Og der stod 12$ på den gamle kasse.......

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
For slet ikke at tale om priserne på krudt til genladning...[:0][xx(][V]

Hvad med dkr 1080,- for 4 kg VV N135 .... eller 550,- for 2,5 kg Reloder 22 ...

Hvorfor er det liiiige at VV krudt skal koste det dobbelte (mindst) her i DK???
Kan det have noget at gøre med hvem der er "eneimportør" måske, og som stort set "ikke lige kan skaffe det VV krudt man står og mangler"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
UHA, det kan sagtens betale sig at genlade her, det er helt afgjort. For mit eget tilfælde vil jeg dog sige at jeg træner og jager med den samme patron. jeg kunne ikke drømme om at skyde med noget andet. Jeg kan da nemt faa fat i nogle billige militær projektiler, men hvad nytter det naar jeg endelig har en ladning der rammer nogenlunde, saa skal begynde forfra men helt andre komponenter og ladninger samt indskydning naar jeg vil paa jagt..............Saa megen træning har jeg nu heller ikke behov for.
Jeg betragter det som spild af min tid at fjumre rundt med det stads.
@ M@X snakker du om projektiler eller fabriksammo? Hvad med billederne, fik du dem?
H
Hogmeister
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by 22-250

her er de til ca. 1.3kr stk 150 grain, RN, ProHunter, Sierra Art.-Nr.: 1850
http://www.wiederladen-alzey.de/shop/Alz...rra-1.html
skal du til og bestille, så vil jeg gerne have nogle med fra tyskland.



Tak for linket, kikker lige nærmer på det[Smile]
Skal nok sige til hvis jeg laver en bestilling.

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#9
[quote]Originally posted by dravis

For slet ikke at tale om priserne på krudt til genladning...[:0][xx(][V]

Hvad med dkr 1080,- for 4 kg VV N135 .... eller 550,- for 2,5 kg Reloder 22 ...

Hvorfor er det liiiige at VV krudt skal koste det dobbelte (mindst) her i DK???
Kan det have noget at gøre med hvem der er "eneimportør" måske, og som stort set "ikke lige kan skaffe det VV krudt man står og mangler"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
[/quote

Vedr. krudt: er der nogle af jer der ved hvorfor Østjysk har fået alt deres krudt konfiskeret af politiet?
Der skulle efter sigende være mødt 10-12 politifolk op i forretningen til en stor kontrol, og det endte med at de tog det hele. Krudtet altså. Bare så priserne ikke begynder at st...
Mons
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

@ M@X snakker du om projektiler eller fabriksammo? Hvad med billederne, fik du dem?
H



Det var for en kasse med 20 stk. fabriksladet Remington Corelocked 150gr .270 købt i Scheels i Rapid City.

Og tak for billederne. De nåede skam frem. Skal jeg lægge dem på i den rette tråd?

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by mons

[quote]Originally posted by dravis
Vedr. krudt: er der nogle af jer der ved hvorfor Østjysk har fået alt deres krudt konfiskeret af politiet?
Der skulle efter sigende være mødt 10-12 politifolk op i forretningen til en stor kontrol, og det endte med at de tog det hele. Krudtet altså. Bare så priserne ikke begynder at st...
Mons



Apropos - var lige forbi KO Skov idag, de var helt hysteriske.... Man måtte kun komme ind i "ammunitionsrummet" med ledsager, ellers var det aflåst - højst usædvanligt....... Endvidere blev der ført 2x20 LeverEvolution på våbentilladelsen, noget der ikke er sket for mig i de sidste 20 år...

Hvad sker der????

Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#12
Hvad skal der til for at man kan hente sit genladningsudstyre i Tyskland.
Det er jo helt en anden pris dernede.

Zazu
Svar
#13
Vedr. krudt: er der nogle af jer der ved hvorfor Østjysk har fået alt deres krudt konfiskeret af politiet?
Der skulle efter sigende være mødt 10-12 politifolk op i forretningen til en stor kontrol, og det endte med at de tog det hele. Krudtet altså. Bare så priserne ikke begynder at st...

ifølge mine rygter var det pga manglende opbevaring i skafor rød [B)]
jeg hørte nu også et mindre antal blåklædte herrer.

og Skov har også haft gæster

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#14
@"zazu"

genlade "Udstyret" altså dies, presser, og andet værktøj, kan frit købes og tages med hjem.

Hylstre, projektiler, fænghætter og krudt kræver blot en dansk import tilladelse... den er gratis...

Så bare op på jernhesten og afsted ...[Big Grin]

@ politi hos kr. O .Skov og østjydsk... har de politifolk ikke noget mere relevant at tage sig til end at kontrollere overholdelsen af regler der ingen som helst reel betydning har for kriminalitet i DK???

Tror de rockerne kommer og stjæler 42 dåser røgsvagt riffelkrudt???
det er f.ndeme sørgeligt...

Vorherre til hest... endnu en gang...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#15
Det var manglende fornyelse af tilladelse til opbevaring af krudt!

Selvsamme våbenkontor, der foretog ransagningen, var et halvt år om at forny forhandlertilladelsen til Skyttebutikken, og altså indirekte skyld i ulovlig våbenhandel, med det gør åbenbart ikke så meget, når det er dem selv, der ikke har styr på tingene!

Hilsen JM
Svar
#16
@ M@X. Var lige i Detroit idag og saa i Meijer supermarket, Remington Corelocked .270 Der kostede de nu $ 19.95
H
Hogmeister
Svar
#17
Citat:quote:


Vedr. krudt: er der nogle af jer der ved hvorfor Østjysk har fået alt deres krudt konfiskeret af politiet?
Der skulle efter sigende være mødt 10-12 politifolk op i forretningen til en stor kontrol, og det endte med at de tog det hele. Krudtet altså. Bare så priserne ikke begynder at st...
Mons



sidste dag jeg var deroppe i butikken var beskeden fra Østjysk havde fået taget det krudt at der var flere faktorer der spillede ind..
Skabet til krudt var ikke låst, der var for meget krudt, de kunne ikke finde tilladelsen til at sælge det.
Og der kom mere eller mindre "antiterror korps" ind med en indsatsleder med videokamera og filmede alt.
Det er direkte fortalt af en af de ansatte deroppe.

Statistikker er som mini-skirts.
De giver dig gode ideer, men skjuler det vigtigste.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#18
Hold kæft.danmark bliver mere og mere skørt.

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#19
...........og bare til sammenligning, her staar krudtet i et uaflaast træskab midt i forretningen, og man hjælper sig selv til det fabrikat og kvantum man vil købe, og bringer det til kassen og betaler. Det er som at købe et kg sukker hos købmanden!
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#20
nu er det jo bare sådan at krudt i lille dk er under lagt springstofregulativet og ikke brandstofregulativet og der for er det meget farligt hvis der "bare" var nogle som kunne forklare den som skal bestemme noget at det bare er et drivmidet som feks benzin så kunne den jo måske købes på tanken eller i brugsen [Wink]

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)