Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Optik
#1
Hvad bruger i til og rense/pusse jeres kik med ?
Svar
#2
En lense pen til mild rengøring, og en micro fiber klud, med brille rens, hvis den er meget beskidt.

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#3
Nøjes med at "spule" med brillerens.

Jeg kan nemlig ikke nære mig for at bruge linsepennen til alle muligt andre ting, så den er fuld af småtterier der kan ridse coatingen/linsen.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
Vaskes under vandhanen med sulfo og rindende vand (ikke børste) - det gjorde jeg også ved min Tasco Titan som blev brugt fast som køkkenkikkert, hmm åbenbart ikke helt vandtæt, nå men kan det komme ind kan det sikkert også komme ud - en time i ovnen ved små 100 gr.C[^]

CP

Har nu fået ny køkken kikkert - der er åbenbart en del lim i en Tasco (og sikkert andre) der ikke tåler 100 gr.C[:I]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"

Ps bruger kun i absolut nødstilfælde linsepen, microklud, brilleservietter eller lign. til at "tørre rundt" med, jeg tror simpelthen ikke på man kan holde noget fri for støv og støv er RIGELIGT til at slibe linser med.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
T shirten [:I]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Lensepapir og isopropyl alkohol

Statistikker er som mini-skirts.
De giver dig gode ideer, men skjuler det vigtigste.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#7
Bruger nye skærmrensepudseklude(den var sku lang)......

Har alieret mig med en som bruger dem som "give away" /reklame.....

Men sætter vi ikke Santo på opgaven så vi kan lave et storkøb samlet

Vi vil ha "DRALFKLUDE"

Mvh Lars
Mvh Lars
Svar
#8
Stryhns[Big Grin]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#9
Henover mit våbenskab ligger der et gammelt brilleetui med en renseklud til briller. Denne klarer normalt det meste.

Til felten både jagt og skydebane, har jeg sådan nogle små engangsrenseklude til briller, som ikke fylder noget som helst. Jeg har købt en pakke i Lidl, og det smarte er, at man altid kan have et par i lommen, og så er jeg fri for at bruge en eller anden tilfældig klud eller papir jeg har i lommen. De koster ikke mange penge, og kan fjerne det værste i en fart.

Christian
Svar
#10
Bruger nogle imprægnerede engangsbrillerenseklude som de vist nok sælger i Netto. De hedder " Mr.Magic " og virker fint på både briller og kikkerter.

Men allervigtigst: forebyggelse med Butler Creek eller Leupolds egne Aluminia flip back covers, som alti´alti´ er lukket, med mindre jeg skal skyde.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Caps er vigtige........ hvis der alligevel kommer skidt på linserne bruger jeg en gummibold (købt i en fotoforretning) til at rense fotolinser med. Den har en lille "strålespids" og en "indsugningsventil" i modsatte side, man kan også købe en gummibold til at skylle ører med på apoteket, eller trykluft på spray, men jeg synes førstnævnte er mest effektiv - den er også konstrueret til formålet.
Fedt og vandskjolde fjerner jeg med brillerens - som jeg lader virke lidt, før jeg pudser efter med en blød bomuldsklud eller brillepudseklud fra optikeren. Jeg gør det ikke så tit, men bruger caps som Lasse beskriver - de tager det værste.
Jeg brugte tidligre Butler Creeck caps, men har nu i et stykke tid benyttet Bushwacker. Jeg blev træt af at de (BC) er så hårde i plasten, og jeg knækkede faktisk et par stykker i hængslet. Bushwacker er bløde i det gummi som skubbe ind over linse og okular, og selve cap'en er hård og gennemsigtig, og sidst så koster de ca. det halve af BC - en win. win. situation[Big Grin]

Bruger i Butler Creeck eller andet godt[?][?]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#12
Mange linser ødelægges af jægere som blot tager et stykke papir og gnider støv og skidt rundt på linserne.
Har 3 leupold kikkerter med deres egne Leupold Alumina Flipback
Har ikke set noget bedre - må så nøjes med Butler creek på mine S&B og Nikon.
Det er mig en gåde af eks. Zeiss og S&B ikke har udviklet egne beskyttelsesdæksler
Bruger brillerens og optikkerklude.

[Image: opplanet-leupold-flipback-covers-collage.jpg]

[Image: t3tactical.gif]
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by LAM

Bruger nye skærmrensepudseklude(den var sku lang)......

Har alieret mig med en som bruger dem som "give away" /reklame.....

Men sætter vi ikke Santo på opgaven så vi kan lave et storkøb samlet

Vi vil ha "DRALFKLUDE"

Mvh Lars



Naj, na r lidt snttet pt, så na ka not nonere nogne nude mæ di r bnugte[8D]

Nilsen

Nanto
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#14
Indgroet raseri, et ærme, en tommelfinger, helst i storm og pi.... regnvejr eller snestorm!

Og ellers det rense kit man kan få fra Zeiss med pen, klud og rensespray.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#15
Jeg bruger en fiber klud og lille børste enten linse,eller en make up børste og engangs optik renseklude som opbevares i en lille plast pose med "lynlås" i lommen .Der ud over har jeg
et optik rensesæt med i jagtasken eller i lommen på riffel futeralet
og endelig har jeg lige nu en swarovski plast dæksel fra en håndkikkert som linse beskytter på min sigtekikkert har kun brugt det en 1 måneds tid men synes det er klart bedre en andet,det beskytter og er lydløs at tage af og sætte på[Big Grin] ikke som butler creek[xx(]det er rigtig nice på jagt.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)