Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjembringelse af projektiler fra USA?
#1
Jeg rejser ind i mellem til USA og kunne godt tænke mig at tage projektiler med hjem til eget brug (ikke færdigladet ammo eller krudt).

F.eks. Winchester PP 64 grs til 223, som er meget billigere i USA. [:p]

Er der nogen som ved, om
1) det er muligt som dansker overhovedet at købe dem i USA?
2) om det lovligt og muligt at tage dem med i kufferten tilbage til Dannevang?

Selvfølgelig under forudsætning af, at jeg forinden afrejsen har fået den danske tilladelse til import af våben/ammo.

Jeg har søgt grundigt herinde, men selv om der er mange tråde vedr. import fra USA, så er der ikke rigtigt nogen, der dækker denne variant. [Smile]

Jeg håber, at der er nogle af medlemmerne, som kan bidrage.
På forhånd tak!

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#2
Jeg tror det eneste reelle problem du vil få er "exporten" ud af USA, samt transporten... Jeg ved ikke om du må have projektiler med i den indcheckkede baggage i flyet...

Jeg kunne forestille mig at flyselskabet ville brokke sig om ikke andet så af uvidenhed eller "better safe than sorry"
Læg dem i kufferten, og spil dum hvis de opdager dem i USA. Forvent at de bliver konfiskeret...uden erstatning..
Ved toldkontrol ind i DK viser du bare dine import tilladelser..
Men du kan jo risikere at skulle betale told og moms!!!!

Du kan uden videre købe dem i USA, det er helt frit at købe genladnings komponenter der ovre.

Lad HELT være med at spekulere i den slags hvis du skal transit gennem England... De er reelt sindsyge derovre med den slags, alt der bare lugter lidt af våben bliver bare konfiskeret og destrueret, uanset om du har nok så mange tilladelser. OG du kommer GARANTERET for sent til dit fly videre...
Jeg har hørt eksempler på konfiskerede rensesæt og tomme tasker/hylstre til våben..[:0][xx(] UDEN erstatning.....

You gotta ask yourself... is it worth it .....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
@Dravis: Tak for godt input!

Man kunne jo prøve på forhånd at undersøge om flyselskabet vil tillade projektiler i kufferten. Hvis de vil, så er den tilbageværende risiko jo blot, at US Customs kunne finde på at konfiskere dem.

Jeg skal ikke over England, så det kunne evt. være interessant at købe en enkelt kasse for at prøve systemet af. [Wink]

Mvh Tommy

PS. Den danske moms/told må man jo så bare betale - så galt er det nok heller ikke. [}Smile]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#4
Der er et toldfrit beløb på tror det er 3000.- for ting man tager med hjem fra rejser.

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
Du skal passe meget på, for det kræver en exporttilladelse at tage projektiler og hylstre med ud af USA
Svar
#6
Det var pokkers! jeg henter jævnligt krudt, kugler og hylstre i USA, og er aldrig blevet spurgt af myndighederne. For det først spørger ekspedienten ikke om ens statsborgerskab/bosiddelses tilladelse ved købet,(med mindre man handler med en tolk) for det andet aner de ikke, eller krontollerer ved grænsen hvad man tager ud af landet.
Køb det og læg det i kufferten, og lad ellers være med at fortælle hvor meget du har sparet i forhold til Danmark. 'Let sleeping dogs lie' som man siger herovre.
Om du behøver en import tilladelse til DK skal jeg ikke udtale mig om.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#7
Som jeg læser de tekster jeg har set fra USA, så er projektiler til jagtvåben ikke underlagt begrænsninger i eksport, men er stadig underlagt restriktionen på exporttilladelse hvis beløbet overstiger 100 dollars i værdi.
Jeg ved fra bekendte der er udrejst af USA med registrede våben og ammo, at US toldere og Airport Security er helt ligeglade med ammoen, tomme hylstre og andre løse dele, når bare papirerne på våbnene er i orden.

De nye tiltag i forbindelse med Export restrictions går på "taktiske" militære kalibre, som f.eks 338LapMag, 408CheyTac og 50BMG, hvor man kan få bøvl med eksport.

For selve indførslen i DK, skal man have en import-tilladelse, uanset mængden og kaliberen.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)