Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tæt på !
#1
http://www.youtube.com/watch?v=QBDNrPzr9iM

Jeg har ikke dyrket gravjagt, men hoppede alligevel i stolen, da jeg konstaterede hvor tæt, der afgives skud i retning af anden jæger(e).
Jeg synes ikke, det bliver meget bedre at blive gengivet i slow[xx(]
Walnut
Svar
#2
Det minder mig faktisk ret meget om de "gode gamle dage" med gravjagt for ca 25 år siden. Min den gamle (og de fleste andre jægere på den tid faktisk så vidt jeg husker) havde en teori om at man skulle stå max 10m fra graven, for ræven kom jo som skudt ud af en kanon så man havde travlt inden den kom for langt væk [B)]....... Og når en rævebælg kostede 3-500 kr ja så skulle man pine død mig have ræven med hjem!!!
I dag ville jeg nok sige min 20m fra graven for at få ræven ordentligt fri, og så stå på en linie max 3 mand. Men ved skud på 5-10m 's afstand kan man jo da ikke blive beskyldt for at skyde på for langt hold [Big Grin]

Jeg synes godtnok det på filmen ser lidt tilfældigt ud og en anelse for "spændende" ud efter min mening, men jeg hra jo også fået kone og børn siden så man bliver måske en smule pylret [Wink].....

Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#3
Yep, - så er det jo bare at læne sig tilbage og vente på, at I to får en ordentlig 'disney-tur' af 'Gran Tourismo'... [Wink][}Smile]
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Klaasehaans

Yep, - så er det jo bare at læne sig tilbage og vente på, at I to får en ordentlig 'disney-tur' af 'Gran Tourismo'... [Wink][}Smile]



????????????? Ejjj?

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by fqvist

Citat:quote:

Originally posted by Klaasehaans

Yep, - så er det jo bare at læne sig tilbage og vente på, at I to får en ordentlig 'disney-tur' af 'Gran Tourismo'... [Wink][}Smile]



????????????? Ejjj?

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!


Nå ja, godt ord igen. Spøj til side. Jeg har selv dyrket en hel del gravjagt på ræv og har vel i virkeligheden et lidt ambivalent forhold til det. Hvis først ræven(e) holder hårdt kan det jo være en ganske 'hård oplevelse' for såvel ræv(e) som hunde. De fejl jeg oftest har set begået har været:

1. For megen larm på vej mod og ved graven.
2. Færden mod graven i dårlig vind.
3. Placering af jægere så ræven kan se/lugte skytterne når den 'lurer i hullet'.
4. For dårlige, utrænede hunde der alene anvendes med afsæt i 'genetisk egnethed'...

Lige så godt, hurtigt og 'smertefrit' det kan gå - ligeså langvarigt med 'opgravning af kedler', skadede jagthunde osv. kan det jo være i den anden grøft. Men super spændende og effektivt er det jo under alle omstændigheder.

Her har ræven jo af en eller anden grund helt tydeligt luret, at der ikke er nogen vej tilbage:

http://www.youtube.com/watch?v=TP7zwpp2KG8

og ud over, at det potentielt kan øge risikoen for en tur til dyrlægen bagefter er det jo ikke nødvendigvis nogen fordel hvis man har mange grave man skal rundt til samme dag.

At sikkerheden selvklart skal være 100% i forhold til opstilling af skytter osv. må være en absolut selvfølge. Jeg har i øvrigt ALDRIG nogensinde hørt nogensomhelst her på VTF plædere for andet!

Go' weekend
Klaasehaans
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)