Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Program til kopiering af dvd??
#1
Da min datter skal på en skoletur, hvor de har fået lov til at medbringe et par dvd'er til aftenunderholdning, leder jeg efter et program til at kopier en dvd (hvilket jeg mener er lovligt nok da det jo er hendes dvd i forvejen)..

Det skal selvfølgelig både være til at finde ud af og helst være gratis..[8D][8D]

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by farT4

Da min datter skal på en skoletur, hvor de har fået lov til at medbringe et par dvd'er til aftenunderholdning, leder jeg efter et program til at kopier en dvd (hvilket jeg mener er lovligt nok da det jo er hendes dvd i forvejen)..

Det skal selvfølgelig både være til at finde ud af og helst være gratis..[8D][8D]

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..



Det er godt nok lang tid siden jeg har brugt det, men Handbrake burde kunne hjælpe dig til dekodning til de fleste formater (optimeret til hhv smartphone, PS3, you name it...)

http://handbrake.fr/

Men prøv at google "backup DVD with handbrake"

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#3
DVD Ripper

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar
#4
Langt det nemmeste er nok :
ANYDVD og CLONE DVD

Begge programmer findes i en 100% fuld installation, gratis på deres hjemmeside - i en 30 dages prøveperiode.

AnyDVD fjerner kopibeskyttelse og regionskode. (skal køre i "baggrunden")

CloneDVD er meget brugervenligt og er det program man bruger til selve kopieringen.

CloneDVD Mobile - kan lave en fil der kan afspilles på mobiler/spillekonsoller m.v.

Jeg har nok kørt 600+ film igennem AnyDVD/CloneDVD selv, med kun ét eneste problem (Junglebogen 1 ville ikke).

Jeg samler nemlig ALLE mine film i fuld DVD-kvalitet på en QNAP NAS-server, og bruger en QNAP-medieafspiller til at vise filmene. Så slipper jeg nemlig for at skulle bladre dvd-kassetter igennem for at finde noget jeg gider se - og jeg kan starte samtlige film direkte med et tryk på en knap, præcis som hvis jeg satte skiven i afspilleren.

Har pt ca 5.500 Gb data liggende, og har 12.000 Gb i Raid5-HotSpare, så der er da plads endnu.

QNAP afspiller også mine MP3-filer samt viser mine billeder direkte på tv'et.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Fint setup Happy :-) - Jeg bruger selv DVDFAB + wdtvlivehub til at lagre, som er genial til lige det formål.

FarT4: Nu kommenterer du jo selv på lovligheden i det, og det er en gråzone. Man har ikke umiddelbart lov til at kopiere en DVD, og dermed omgå en kopispærring, men hvis der er tekniske forhold der gør at du ikke kan afspille DVDerne på det udstyr du vil, så er det tilladt at bryde en kopispærring med det formål.

Det gælder fx. hvis man bruger linux, og DVDen så ikke kan afspilles derpå.

At kopiere ens egen ejendom er dog næppe det første Antipiratgruppen(der har beføjelser der ikke hører hjemme i et demokrati) kaster sig over :-)

Hlsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq
og bruger en QNAP-medieafspiller til at vise filmene.



Hææj!

Har selv lige fået en QNAP 210. Hvilken medieafspiller har du?

Mvh

Otterup

PS: Har også selv rigtigt gode erfaringer med AnyDVD og CloneDVD
Svar
#7
Jeg bruger QNAP NMP-1000 i stuen og NMP-1000P i soveværelset (NMP = Network Media Player).
Hver NMP indeholder en 2 Tb harddisk også.

Begge streamer fra QNAP Ts-659 Pro+ Turbo NAS-server, hvilket 210'eren også sagtens kan.

Bruger AnyDVD da NMP'en ikke er så glad for regionskodede film, så idet jeg både køber kode 1 og kode 2 film - så må jeg fjerne dette, for at lægge det ind på systemet. Det har så også gjort, at mit formål med at have ALT samlet ét sted er blevet opfyldt. Hvis jeg ikke kunne fjerne regionskode kunne det ligesom være ligemeget.

Samtlige film der ligger på NAS'en har jeg naturligvis i original og de få gange jeg har solgt en lille stak film, er de da også blevet slettet fra NAS'en igen. Jeg har ingen film på NAS'en som jeg ikke har originalt.

At de ligger på NAS'en og kan afspilles via NMP'en, er udelukkende et bekvemmelighedsspørgsmål - for så slipper jeg for at have et sted hvor jeg nemt kan rode samtlige film igennem fra gang til gang, de fylder af høvled til i en lille lejlighed som min - og så mange film passer ikke ligefrem ind i et i forvejen trangt miljø som dét.

I dag kan jeg bare "bladre" med fjernbetjeningen og klikke "Ok"... så starter filmen.

Jeg ved CloneDVD kan bruges til at brænde informationerne ud igen, til en skive - da det naturligvis skulle prøves i forbindelse med en kort rejse, så jeg kunne have lidt gode film med, men endte med at købe nogle USB-harddiske i stedet for at skulle slæbe skiver med.

NAS-serveren er krypteret, password-reset deaktiveret (knap bagpå) og den virker kun med NMP'erne, samt mine computere på det lukkede/kablede hjemmenetværk.

NMP'erne står for at tolke data'ene på NAS'en, hvor film, billeder og musik ligger.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Kombinationen af AnyDVD og CloneDVD kan forøvrigt tage en dobbeltlag's-dvd og kopiere over på en enkeltlags-dvd.
Altså fra en 8.5 Gb dvd-skive, over på en 4.7 Gb skive.

Nu fylder hele filmen jo ikke de fulde 8.5 Gb, men måske snarere 6-7Gb.

Men programmet kan sættes til at skulle begrænse hvilke info den skal tage med over.

Så eks kun dansk/engelsk lydspor - og dansk/engelsk undertekst kommer med.
Menu'erne kan fjernes, så filmen starter umiddelbart.

Og begrænsningen virker ved at den gennemarbejder filmen, og fjerner så meget info som den kan, uden at kvaliteten egentlig forringes. Meget data er gentaget.

Med NAS'en har jeg valgt at lægge alt ind i fuld kvalitet. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#9
Hej Happy!

Tak for svaret.

Gemmer du i dvd-format eller .iso format?

Mvh

Otterup
Svar
#10
Jeg gemmer i DVD-format, altså VOB

Det eneste der sker, er at hele dvd'en kopieres over på NAS'en, dog hvor regionskode og overflødige undertekster og lydspor frafiltreres.

Alt andet ligger som originalt på NAS'en, og NMP'en kan umiddelbart starte dét op - præcis som hvis man stoppede dvd'en i afspilleren.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)