Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kvinde kvæstet ved påkørsel af krondyr
#21
Citat:quote:

Originally posted by pern

Farmor har ret, desværre !!
Kvinder er bedre bilister
Mænd er bedrevidende bilister.

Jeg arbejder som kørerlærer, og det er et faktum at pigerne generelt er mere fornuftige bilister.
Og det er desværre også sådan at når jeg har generhverv kursus, så er det 19 ud af 20 der er mænd.
Så mænds større rummelige sans, der bla gør dem bedre til baglænskørsel, falmer jo en hel del i det samlede regnskab !!!
Bare min mening

Mvh Per



Pernille? [Wink]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#22
Hvis man ser på uheldsstatistikken burde unge mænd betale ca 50.000 kr. årlig præmie - så dårlige billister er mænd i den alder...der er sikkert nogen af Jer som kan mindes denne tidsperiode [8D]

[Image: t3tactical.gif]
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Hvis man ser på uheldsstatistikken burde unge mænd betale ca 50.000 kr. årlig præmie - så dårlige billister er mænd i den alder...der er sikkert nogen af Jer som kan mindes denne tidsperiode [8D]

[Image: t3tactical.gif]


Det gør de da næsten også - især hvis de har et mellemøstligt navn.

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar
#24
@Pern: Du er min nye bedste ven [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Jeg kommer da helskindet til Ulfborg og retur og den eneste klaphat jeg har mødt på de ture er sgu da en mand!!!! Havde jeg ikke været så vaks bag et rat havde hverken jeg eller min veninde overlevet hans halsbrækkende manøvre foretaget med over 120 km/t [}Smile]

En kronhind slap da også helskindet fra at vælte sig over vejen lige foran mig lige før Ulfborg ..... så deeet... [Wink]

Mvh Farmor [Smile]

PS: Håber den kvindelige billist slipper uden alvorlige mén. Sådan en kronfætter er jo tung og slår hårdt når den rammer.

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#25
@Farmor gælder færdselsloven overhovedet på Bornholm ? ;-)

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by pern

Kun 2 stk. Santo.
Så har du jo hermed bevist at Farmor og jeg har ret [Big Grin]



Ud af de 2 uheld jeg har haft på 32 år[^] statistikken taler vist for sig selv[Wink][Big Grin]

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#27
Jeg kendte engang en pige - hun var til køreprøve fire gange, før hun bestod efter et hav af køretimer... De efterfølgende unge år som bilist havde hun flere skader, heriblandt dummeskader - får en bil i fødeselsdagsgave efter kørekortet og bakker lige ud i den glade givers bil første gang hun sætter nøglen i... så var der dengang hun kørte ind i en smal port og klemte venstre forskærm - så bakkede hun tilbage og klemte højre bagskærm...., en gang rullede hun ned af skrænt og lander på bilens tag på en frossen sø... og så videre.... ;-)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by ran

Jeg kendte engang en pige - hun var til køreprøve fire gange, før hun bestod efter et hav af køretimer... De efterfølgende unge år som bilist havde hun flere skader, heriblandt dummeskader - får en bil i fødeselsdagsgave efter kørekortet og bakker lige ud i den glade givers bil første gang hun sætter nøglen i... så var der dengang hun kørte ind i en smal port og klemte venstre forskærm - så bakkede hun tilbage og klemte højre bagskærm...., en gang rullede hun ned af skrænt og lander på bilens tag på en frossen sø... og så videre.... ;-)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Hun er med garan10 ikke lesbisk [Big Grin]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#29
Citat:quote:


Hun er med garan10 ikke lesbisk [Big Grin]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...




NIX! ;o)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#30
Arrr... Når der skal bakkes med den store trailer, overgiver jeg rattet til Bestemmeren. Hun har mange gange efterladt en hel perleräkke af kloge-åger med nedfaldne underkäber, når hun kaster hestetraileren rundt blandt biler og bygninger uden nogensinde at lave en skramme.

For år tilbage var jeg på industrimesse i Hannover. Mercedes havde en kämpe udendörs stand til demonstration af deres terrängående köretöjer - fra Geländewagen til store 4WD lastbiler. Der havde bygget en "umulig" bane, som pressede mekanikken helt ud i ekstremerne. Der stod en ködrand af brovtende tyske mänd og ventede på demonstrationen imens de udvekslede gode råd om hvordan forhindringerne skulle gribes an. Der blev MEGET stille, da fire unge lyshårede piger i Mercedes-dragter klatrede ind i bilerne og fräsede banen rundt i et häsbläsende tempo. Der blev om muligt endnu mere stille, da et af pigebörnene med et ubekymret smil på läberne bakkede banen rundt med en unimog.

Der findes ingen begränsninger for dem som tör!

Desvärre tör mange kvinder kun at väre co-pilots, som fra passagersädet uddeler köreinstruktioner til deres mänd bag rattet. Det öger da også helt klart sikkerheden, at man konstant får klar besked om "at man körer meget tät på kanten", "for stärkt" eller min klare favorit; "UUuhhhhh PAS PÅ!.... nå jeg troede ikke du havde set katten/cyklisten/koen ude på marken"....

Jeg håber den ulyksagelige bilist med kronhjorten slipper fra sammenstödet uden skrammer.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#31
Her i området var der en familie hvor først den ene søn var ude og køre stærkt og døde - og så et år senere lavde næste søn samme nummer...[xx(]

Når man ser på perioden 2007-2009 så døde der 994 i trafikken (15 - 85+) - heraf var de 720 mænd! det svarer til godt 72% af dødsfald i relation til trafik[xx(]

Hvis man blot tager gruppen af de 15-24 årige så udgør mændene ca 80% af alle dødsfald[xx(]

Jeg nægter at tro, at der er så stærk en afbøjning, at man kan sige at mænd kører henholdsvis 80% & 72% af alle km i DK .....

kilde: dst.dk

[Image: t3tactical.gif]
Svar
#32
Det er en grim statistik... For at gøre ondt værre, så er det ikke engang sikkert, at de forholdsvis få kvindelige trafikofre bærer ansvaret for deres dødsulykker i samme udstrækning som mændende....det kan med andre ord sagtens være at 90% af alle dødsulykker i aldersgruppen 15-24 skyldes de unge mænd bag rattet.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#33
Tror at unge mænd har større tilbøjelighed til at køre spritkørsel - hvilket formentligt er blandet ind i mange af ulykkerne....

Det kunne være sjovt at se fordelingen renset for den slags dumheder, som dybest set ikke har med evnen til at køre bil at gøre - men mere evnen til at tænke sig om INDEN man sætter sig bag rattet...
(Alkohol får jo ikke ligefrem drengebørnene til at køre bedre ...)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Her i området var der en familie hvor først den ene søn var ude og køre stærkt og døde - og så et år senere lavde næste søn samme nummer...[xx(]

Når man ser på perioden 2007-2009 så døde der 994 i trafikken (15 - 85+) - heraf var de 720 mænd! det svarer til godt 72% af dødsfald i relation til trafik[xx(]

Hvis man blot tager gruppen af de 15-24 årige så udgør mændene ca 80% af alle dødsfald[xx(]

Jeg nægter at tro, at der er så stærk en afbøjning, at man kan sige at mænd kører henholdsvis 80% & 72% af alle km i DK .....

kilde: dst.dk



Nu er statestik og procenter taknemlige, man skal altid forholde sig lidt kritisk og se på hvordan er disse ulykker sket.

Jeg tror, at der er flere unge mænd end kvinder der har bil og derfor kører mest/flest km. Man skal også inden der laves en endelig konklution, ses på om, hvordan og hvis skyld, der er årsag til ulykkerne, bare fordi at unge mænd bliver dræbt i trafikken behøves det ikke at være deres egen skyld.

Et tænkt eks:

En ung kvide holder og skal ud på en større vej, hun har både tavle og hajtænder, hun kører så frem, samtidig kommer der en bil fra hendes venstre side som hun overser den undviger og ender i grøften. Et stk ung mand dræbt, hun har skylden, men han ender i i statestikken som 1 stk dræbt ung mand, man glemmer hurtigt årsagen til hans død i statestikken (de efterladte glemmer det aldrig).

mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#35
Hejsa

Der findes en bunke interessante rapporter om emnet her:

http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Unge%20trafikanter/Undersoegelser%20og%20statistik%20om%20unge%20trafikanter.aspx

I aldersgruppen 18-24 tegner mænd sig for 82,3 % af samtlige ulykker i perioden 1996-2000...

Emnet er grundigt belyst... Der er både statistik, mere tilbundsgående analyse af 115 tilfældigt udvalgte uheld og en psykologisk rapport over hvad der er årsagen bag adfærden.

Det er ikke sjov læsning, hvis det er vigtigt for ens selvværd at mænd skal være de bedste (altså dem med færrest uheld) bilister [8D]

Mvh.
Anders
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)