Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montage af baser
#1
Hej.

Jeg har købt et nyt Sauer 202 system som er ilaflon behandlet, og i den forbindelse skal jeg til at montere nye stål baser.

Jeg har hørt fra en større våben-handler i det jyske at ilaflon-coatningen skal slibes/pusses af, før montering af basserne, som selvfølgelig skal limes på.

Mit [?] er: Kan dette være rigtigt [?] Og hvis det er nødvendigt, er der så nogle der har erfaring med dette.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#2
Limet paa? Det lyder sgu da helt af Georg Gearløs!
H
Hogmeister
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Limet paa? Det lyder sgu da helt af Georg Gearløs!
H



Limet og skruet på er helt normalt i DK.

Jeg har efterhånden oplevet masser af baser der går løs med tiden. En god fugedannende lim fylder de eventuelle hulrum der er under basen og sikrer at skruerne ikke arbejder sig løse.

Jeg bruger UHU Endfest 300 og varmer det lidt med min varmeblæser,
så kan trækstyrken fordobles.

Mindre kalibre har dog ikke samme behov for stærk lim, men det er altid en god ide at fylde imperfektions med lim.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0det er altid en god ide at fylde imperfektions med lim

Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Lim er et kompromis. En ægte håndværker eliminerer vel imperfektions [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0det er altid en god ide at fylde imperfektions med lim

Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Det ville jeg osse gerne, men jægere bliver pisse sure når jeg spænder deres graverede Sauer op i formsliberen og sliber konturen perfekt efter at en Tysker har filet den ud af facon [B)]


--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
What happened to Locktite??
H
Hogmeister
Svar
#7
Citat:quote:

Limet paa? Det lyder sgu da helt af Georg Gearløs!
H


Det er nødvendigt når visse våbenproducenter har for store tolerancer på deres radius på låsestolen, så er det umuligt at få en base til at passe 100 procent. Derudover er der også en del af producenterne som har forskellig radius til foreste og bagerste base. Mange gange ligner det at den bagerste radius er noget der er fremkommet på en båndpudser....useriøst efter min mening.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0Det ville jeg osse gerne, men jægere bliver pisse sure når jeg spænder deres graverede Sauer op i formsliberen og sliber konturen perfekt efter at en Tysker har filet den ud af facon [B)]



Folk er sku også så sarte. Og så må de leve med en riffel der er limet sammen [^].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#9
Magen til gang plidder og pladder[Wink]
Der er ingen på denne guds grønne jord, der er i stand til at skabe en pasning mellem 2 overflader der matcher den limning/bedding der kan skabes med en 2 komponent fugedannende lim.
Så kan i ellers kævle i ugevis, uden at kunne finde en der er i stand til at lave 2 så perfekte overflader, med så god både form og overfladeruhed, at det kan sammenlignes med en Limning/bedding .
Limning/bedding har yderligere den fordel at den virker som en "død" samling, med chockabsorberende egenskaber.

Alt i alt en løsning, der på 3 minutter, på alle områder overgår det mest ihærdige flere timers forsøg fra en ekvilibrist.
Eneste teknik der overgår limning/bedding, er lodning, begge dele selvfølgelig kombineret med de medfølgende skruer.

Eneste problem med den bedste løsning, er at man ikke får styrket sit ego, samt at man egentligt ikke kan være bekendt at kræve nogen speciel stor betaling, og hvordan skal man så få financieret sin næste jagtrejse[Wink][:I]
Svar
#10
Hej

Jeg tror at der er nogen der har misforstået mit [?] (spørgsmålet er ikke om der skal lim på, eller ikke lim på)

Mit spørgsmål er: Kan det være rigtig at ilaflon overfladen skal slibes/pusses af for at få montagen til at holde og er der nogen der evt. har erfaring med dette set iforhold til, om dette ER nødvendigt [?]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#11
Lim oven på ilaflonen og falder den af, så fortæller du os det.
Det kaldes videreformidling af erfaringer [Smile]

mvh
Svar
#12
Det maa jo saa være et fænomen paa europæiske rifler hvor man værdsætter udsenet af riflen mere end det den skal brues til. Maaske lige med undtagelse af SAKO, eller vil I ogsaa lime baserne paa en SAKO??
Hvis det er tilfældet kan det kun styrke min teori om at I skyder alting med alt for tunge kalibre.
H
Hogmeister
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Nemo

Hej.

Jeg har købt et nyt Sauer 202 system som er ilaflon behandlet, og i den forbindelse skal jeg til at montere nye stål baser.

Jeg har hørt fra en større våben-handler i det jyske at ilaflon-coatningen skal slibes/pusses af, før montering af basserne, som selvfølgelig skal limes på.

Mit [?] er: Kan dette være rigtigt [?] Og hvis det er nødvendigt, er der så nogle der har erfaring med dette.

Mvh. Nemo



Jeg tror næppe, at du behøver og slibe noget teflon belægning af den lås. Lim de baser fast, og tag ud og skyd.[Wink]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#14
Lige ud ad landevejen...

Ingen Epoxy baseret 2-komponent "fugedanner" jeg kender til vil hæfte på en teflon-belagt overflade.....

limning af PTFE overflader er en videnskab og kræver helt specielle forholdsregler.. det indebærer blandt andet ætsning af overfladen med nogle væmmelige syre-forbindelser og lignende "kemi"

Dermed ikke være sagt at det ikke kan betale sig at bruge 2-komponent limen i det tilfælde, da den stadig vil forbedre udjævningen og kontakten mellem låsestol og baser. Den vil bare ikke hæfte på teflon overfladen og det vil dermed være skruerne der skal holde hele belastningen fra den "dansker-kakkelovnsrør-kikkert" som jo ikke kan undværes her i DK... alt under "x56" er jo for lidt ...[Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#15
Hej.

Baserne er nu monteret med lim [:p] og ilaflon-belægningen er ikke hverken pusset eller slebet af.

Jeg skal nok give en tilbagemelding hvis ikke det holder, men det håber jeg da selvfølgelig at det gør. Baserne skal kun holde til rekylen fra en NKT. [Smile]

Takker for indputs.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#16
Dravis.

Tak du posterede lige imens jeg sad og skrev.

Urk det var faktisk noget ala det som du skrev, jeg frygtede [Sad!]

Nå, men baserne er monteret hos en større østjysk pusher, så jeg vil da håbe at de ved hvad de har med at gøre. Jeg ved at ilaflon-belægningen ikke fjernet. Jeg ved tillige også at de er limet men ikke med hvilken lim.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#17
Hvis ikke Ilaflon belægningen kan holde fast på nogetsomhelst, hvordan holder den så på riflen ?

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#18
Det er en slags "maling" [8D]
Det er en større videnskab at lægge teflon overflade på metal, f.eks. som det sker på køkkenudstyr/pander og gryder.
Der er flere indviklede og patenterede metoder.

prøv f.eks at google "ilaflon" og "teflon coating"

@hogmeister og "georg Gearløs" : check lige denne her... den er LIMET sammen...

[Image: virginglobalflyer.jpg]

Kaklerne på undersiden af Space Shuttle er limet på...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#19
Det klæber fortrinligt på huden....

Jeg har i hvertfald haft adskillige chefer med Ifalon på skuldrene[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
accoat har en afdeling i nabolaget af hvor jeg bor.
den er lavet til indvendig belægning af borerør. der er et ret stort maskineri der først sandblæser rørene indvendigt for afrensning og vedhæftning, så bliver de sprøjtemalet for afsluttende at bliv hærdet i en pizza ovn så stor at det kan gøre enhver mujaffa misundelig.

Mvh Høker
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)