Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Herretur anno 1880-90
#1
[Image: scan0039600.jpg]

Dette velkomponerede albumen-foto fra omkring 1880-90 er den seneste tilføjelse til min efterhånden store samling af originale jagtfotos. Jeg synes, at det er et af de mere heftige. Jeg ser ingen elefant men tre næsehorn, tre løver, fire plettede katte (formentlig alle leoparder), en bøffel, adskillige sables, elands, kudus, impalas, vortesvin og mindst én oryx og en zebra. Billedet må være taget i området, som i dag er det nordlige Sydafrika, Botswana eller Zimbabwe.
Jeg hælder mest til grænselandet mellem Sydafrika og Botswana. Både på grund af oryxen men også på grund af arterne som ikke er med på billedet. Input modtages med tak!!!

De hvide i baggrunden af billedets højre side er tydeligvis boere og formentlig de tre engelske jægeres outfittere. De andre hjælpere er primært "coloured people" formentlig fra kapprovinsen og en enkelt fuldblods sort med det eneste umiddelbart synlige skydevåben - en massiv kaliber 2 bøsse til at stoppe tykhuderne på stedet....

Jeg har netop bestilt en 40x60 cm fotoplakat på silkemat papir. Billedet er både skarpt og detaljeret.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)