Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MultiCatch til halvauto'en
#1
Er der nogen som har prøvet dette vidunder [Smile] på deres halvauto og evt kan berette hvor godt den i virkeligheden virker?

http://multicatch.com/

http://www.youtube.com/watch?v=cWq5zk8eoyc

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#2
D´fame smart.....

hvis det virker.

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
[Image: Mauser_m03_1-1.jpg]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#3
Quote: "is not recommended for loads less than one ounce and will not work with 3 inch shells or hunting loads."

Det er da på jagt, der er brug for den. På banen kan man jo bare bukke sig ned og samle dem op.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Det er da på jagt, der er brug for den. På banen kan man jo bare bukke sig ned og samle dem op.


Lige netop og specielt på havjagt / pramjagt, på lanjagten kan man jo også bare bukke sig ned og samle dem op, men jeg havde såmænd tænkt mig at bruge den til det hele, men det er jo så ikke muligt Undecided

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#5
Det kan man da også på jagt.
Det tager ikke mange sekunder lige at samle hylstrene op.

For mig at se, at stå og fumle med sådan en gadget på standpladsen - kontra at samle hylstrene op... tager vist lige meget tid.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

For mig at se, at stå og fumle med sådan en gadget på standpladsen - kontra at samle hylstrene op... tager vist lige meget tid.


Ja nu har i jo sikkert ikke så mange træer deroppe [Smile] men på en af de baner hvor jeg skyder er der buske rundt om standpladserne og så er det knap så nemt

Men nu var det beretninger fra det virkelige liv jeg søgte og ikke formodninger [:o)]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#7
Total unødvendig gadget. Just my 50 cent..

(Og det sagt af een, der iøvrigt sætter stor pris på gadgets [Wink])
Svar
#8
D
Citat:quote:

Originally posted by Klaasehaans

Total unødvendig gadget. Just my 50 cent..

(Og det sagt af een, der iøvrigt sætter stor pris på gadgets [Wink])



Det siger du kun enten fordi du ikke har prøvet havjagt eller fordi du er ligeglad med at der er hylstre overalt på vandet[Big Grin][Big Grin]

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
[Image: Mauser_m03_1-1.jpg]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by RINCON

D
Citat:quote:

Originally posted by Klaasehaans

Total unødvendig gadget. Just my 50 cent..

(Og det sagt af een, der iøvrigt sætter stor pris på gadgets [Wink])



Det siger du kun enten fordi du ikke har prøvet havjagt eller fordi du er ligeglad med at der er hylstre overalt på vandet[Big Grin][Big Grin]

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
[Image: Mauser_m03_1-1.jpg]



1. Nej. Har aldrig prøvet havjagt.
2. Synes i udgangspunktet ikke om plastichylstre i naturen.

Må indrømme, at jeg mere tænkte i retning af skytter der generelt var for dovne til at samle deres hylstre op...

Godt ord igen. Hvis det virkelig er det der skal til for at forhindre hylstrene i at forlade Mopa'en så by all means... [Smile]
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Explorer

Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

For mig at se, at stå og fumle med sådan en gadget på standpladsen - kontra at samle hylstrene op... tager vist lige meget tid.


Ja nu har i jo sikkert ikke så mange træer deroppe [Smile] men på en af de baner hvor jeg skyder er der buske rundt om standpladserne og så er det knap så nemt

Men nu var det beretninger fra det virkelige liv jeg søgte og ikke formodninger [:o)]

MVH Bjarne



Korrekt - ingen træer eller buske her i Grønland.

Men er født og opvokset i Dk, og har brugt de første 3/4 af mit liv dér, med sportsskydning og jagt.
Herunder lerdueskydning, kort/langdistance riffelskydning (15-850m), jagt...

Har stort set kun skudt med halvauto siden jeg var 14, og jaget med dem siden jeg var 16.
Skulle det være en af de bedre fællesjagter, kom s/s'en dog frem.

Alle steder jeg har skudt lerduer, har der været langt græs eller buske, og det er intet problem at samle de få hylstre op hurtigt - mens næste skytte står og gør klar.

På visse buske på skydebanerne var der lige lagt et fintmasket fiskenet ud, samt rundt omkring standpladserne som lettede opsamlingen af hylstre.
Den løsning havde ALLE skytter glæde af, så de bare smed hylstrene på nettet.

Til havjagt kan jeg måske se et formål med sådan en gadget, men kan formode at et deflector-skjold som fører hylsteret ned i en netpose kunne være langt bedre.

Måske ikke nær så "tjekket", men det vil ikke give risiko for at et tomt hylster sætter sig fast.

Personligt ville jeg ikke bruge noget der giver risiko for at et hylster sætter sig fast, specielt ikke til havjagt hvor et opfølgningsskud/fangstskud sker oftere end jagt fra standplads.

Citat:quote:

Quote: "is not recommended for loads less than one ounce and will not work with 3 inch shells or hunting loads."


Frit oversat :

ANBEFALES IKKE TIL :
Patroner med ladning mindre end én ounce (28 gram)

VIRKER IKKE MED :
3"/Magnum..... ELLER
Jagtladninger.

Der er sku ikke ret mange patroner der passer ind i dét kriterie - pardon me for saying so.

Et sted skriver de også, at den kun kan bruges til 1 - 1 1/8 Oz loads, at 1.200 fps.
Det begrænser ligesom patronudvalget.

Et andet "put-off" er jo at den kun findes til visse Beretta AL390 og 391-modeller. Dog ikke alle.
Samt det virker spøjst, at producenten har haft øvrige haglgeværsmodeller på vej "Coming soon", "under way"... i nogle år.

Meeeeen, nej, jeg har ikke prøvet den - så betænkningerne tæller alligevel ikke Wink

Men køb den bare - og lad os vide hvad DU syntes.

Det virker til at du har bestemt dig. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#11
http://www.shotgunworld.com/bbs/viewtopi...2&t=235639 - Søgt frem ved at google "MultiCatch shell catcher review"

Det ser ud til at skytter i USA mener at den virker fint - omend nogle mener at den er lidt "fiddly" når man skal lade den.
Da patronen ikke kan puttes i ejectorporten hvor som helst, men skal holdes et bestemt sted, for at bundkappen kan gå imellem ståltrådene.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Men køb den bare - og lad os vide hvad DU syntes.

Det virker til at du har bestemt dig. =o)


Ja for ikke at købe den hvis det er noget skrammel og jeg samler altid mine hylstre op igen uanset hvor, på havjagt bruger jeg et fiskenet, men er der lidt bølger på er der altid noget der går til bunds og det kunne jo så undgås med denne gadget

Dit sidste indlæg fra SGW var der jo så noget mere kød på [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Klaasehaans

1. Nej. Har aldrig prøvet havjagt.



Kan du så fortælle noget om det virkelige liv som havjæger som vi ikke allerede ved? [Smile]

Citat:quote:

Originally posted by Klaasehaans

Hvis det virkelig er det der skal til for at forhindre hylstrene i at forlade Mopa'en så by all means... [Smile]



Med halvauto og pump er det svært at undgå hylstre i vandet

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#14
Og hvordan kender vidunderet så forskel på lerdue- og jagtladninger? Hvis den virker med 12-70 ladninger over 32 gram, mon så ikke det fungerer overalt???

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#15
Det kan kun have noget at gøre med, hvor hårdt et gevær repeterer med en given patron - og hvor hurtigt hylsteret bliver vippet ud af mekanismen.

Prøv at læse kriterierne igen.

Det anbefales ikke at bruge ladninger under 1 ounce/28gram - og dette er spekulation : måske fordi de er for svage til at blive vippet helt ud i vidunderet og blive grebet - for derefter at give funk-fejl.

Det anbefales ikke at bruge den til Magnum-patroner eller jagtladninger...- igen spekulation : måske fordi våbnet repeterer så hårdt, at patronen bliver vippet helt ud af gribemekanismen og den dermed ikke virker som tiltænkt.

Der er ret specifikke krav til patronen 1 - 1 1/8 ounce ladninger, skudt afsted med 1.200 fps, før de vil garantere at den virker.
Eller omregnet : 28-32 gram ladninger, med 365 m/sek.

Det lader til at siden den kun er udviklet til visse udgaver af Beretta AL390/AL391'ere, så er det noget de har erfaret med dét gevær - og over årene er de ikke kommet længere med modeller til andre våben.

Så kravene til patronerne, samt at de ikke er kommet videre med en shellcatcher til andre våben... syntes jeg siger lidt om hele setuppet.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)