Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3 søer skal tømmes for gedder ASAP
#21
Rovfiskene er ret vigtige for den biologiske balance - så jeg vil godt mane til besindighed. Når det så er sagt, så er fiskeri efter gedder skam en hyggelig forteelse... Smid et par ruser i vandet og fang en stor del af skidtfiskene samtidig....
Det er utopi at tro på, at en geddebestand kan holdes væk fra ferske vande. Der kommer en ny bestand indenfor få år... Derfor er det måske bedre at nøjes med at fjerne de største eksemplarer af gedderne løbende og så samtidig holde skidtfiskebestanden i ave, for at sikre en nogenlunde balance. Hvis der skal sættes ænder ud - tilføjes der jo næringsstoffer, som alt andet lige vil booste alger - derefter dafnier og derefter skidtfisk - og som følge deraf rovfiskene.... Prøv evt. at tage en snak med en biolog om biomanipulation og få lidt råd og uvildig vejledning inden du går i gang... Og ellers skal du have rigtig gd fornøjelse... Havde du boet i Trekantområdet var jeg nok kigget forbi med ungerne for at fiske skaller og gedder hen over foråret og sommeren... :-) Husk i øvrigt at gedden er fredet i april... :-)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#22
jeg vil os gern komme med en ven og fiske gedder ved dig Smile
med stang og agn hvornår kan vi komme ?
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Citat:quote:

Originally posted by RINCON

Den her er den sidste vi fangede for et par år siden.
[Image: IMG_0487.jpg]



Er det en slotssø?

K&B Claxel [Wink]

Åh, en ny wobler, model slots classic[Big Grin]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...




"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#24
Takker for alle tilkendegivelserne og de gode råd.

Jeg må indrømme at jeg tænkte at det var umuligt at fange ALLE gedderne med stang og det tror jeg stadig at det er. Det er heller ikke hensigten. Men vil gerne have de store væk og antallet ned så der er andet der har en chance. Bla. andet aborre og karper.

Har noget video hvor der blir taget en ælling på vandet. Efter at have set det nogle gange, forstår man hvorfor ænderne ikke gider ruge på søerne.

@Boryx, ja selvfølgelig må du vente til Maj. Der skylder jeg dig vist en forårsbuk alligevel[8D]

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
[Image: Mauser_m03_1-1.jpg]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Hvad med at få fat i en lille generator og så el-fiske Dem tomme for de uønskede fisk?

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62


Her i Michigan....DNR fiske people brugt rotenone-chemi- på grassgedde,gargedde og carp i små søen.
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#26
Gedde tager ælling

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)