Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sjæfte
#1
nogen der kan lave nyt skæfte til mig i træ
Svar
#2
Prøv en PM til Walnut'ten, kan være at han kunne bruge lidt lommepenge til sin næste tur.

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#3
Der er uden tvivl nogle herinde som vil lave et skæfte til dig. Hvis du er villig til at betale det, det reelt koster at få et håndlavet skæfte.
Du kan også vælge at gå på nettet og kigge efter næsten færdigtlavede skæfter, hos f.eks Richards microfit.
Der passer til dit våben, og så få råd og vejledning herinde om hvordan du selv kan lave finish arbejdet på skæftet.

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
#4
ja det er jo mange der laver et meget flot arbejde her inde! og ved da os godt det koster penge men hvad ligger prisen på for en nyt skæfte ca? Det med og købe et der næsten er færdig det kun os være en ide men har bare ikke noget grej til og lave de udskæringer og alt det lier som ser fedt ud plus jeg tror ikke jeg har tolmodighed til det Wink
Svar
#5
Hvis du skal have lavet et skæfte til en riffel vil prisen nok ligge omkring 4000 kr. + træ.

Ja, der er flere her på VTF som i tidens løb har lavet skæfter så du kan evt. søge oplysninger her.

Jeg er flere gange blevet spurgt om jeg ville lave skæfter for andre. Hver gang har jeg svaret nej. Årsagen har været at jeg bruger imellem 50 og 100 timer på et skæfte, så hvis jeg skal have en blot lidt anstændig timeløn for mit arbejde, bliver prisen højere end jeg vil være bekendt at forlange. Derfor har alle de skæfter jeg har fremstillet kun været til mit eget private brug.

mvh. Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#6
men hvis man holder det op i mod hvad et fabriks lavet koster nu ved jeg ikke hvad de ligger i ca
Svar
#7
Det kommer an på hvilket gevær du har.
Men et gæt er alt lige fra 1500 kr til 10.000 kr alt efter fabrikat, materialevalg og æstetisk udseende. Du er nu nødt til at blive mere konkret med dine ønsker, omkring hvad det er du vil, for at vi kan hjælpe dig videre.

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
#8
det er et Wetherby riffel. Har ikke tænkt så meget hvordan det skal se ud men det skal selfølgelig være noget specielt når man skal ha det lavet træet må gerne Hz meget spil og gerne mørk over i noget sort samt nogen lyse
Svar
#9
Du har vel også fulgt med i tråden 5 "numre" under denne (Sako slankekur)- er det ikke bare at bestille en magen til, blot med Winterby indletting .-)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
Ja det har jeg det ser godt ud må jeg sige
Svar
#11
Træet du beskriver er et Grade A, som minimum. Dvs. At du kommer af med mindst 2000 kr for træet. hertil kommer så omkostningen ved at få lavet et skæfte.

Hvad har du af økonomi til at få lavet et skæfte for?
Weatherby er jo ikke en af de dyreste rifler på markedet, så spørgsmålet er jo også om du VIL have et håndlavet skæfte. Og har pengene til det.
Eller om det bare er en drøm om et håndlavet skæfte?

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
#12
Undskyld men kan ikke se hvad rifflens pris har med og gøre om jeg VIL ha et håndlavet skæfte eller om min økonomi er til og betale et ?..Men lyder jo til du ved meget om det så kom da op med en pris på det evt. nogen billeder af noget du har lavet det vil jo være på sin plads
Svar
#13
Det var ikke for at fornærme dig at jeg spørger til din økonomiske formåen. De fleste herinde inkl mig selv, er ikke millionærer. Det er blandt andet en af årsagerne til at vi selv laver skæfter. Og af og til hjælper andre med deres projekter.
Jeg vil ikke give dig en pris på hvad jeg vil have, for et skæfte, for jeg vil ikke lave et skæfte for dig.
Men jeg vil gerne give dig vejledning omkring hvordan du selv kan lave et.
Såfremt du ønsker det.

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
#14
nej det ved jeg godt men kom bare til og lyde sådanWink..jeg vil skam os gern lave et selv men når man ikke har noget grej til og lave det af og med så bliver det lidt svært og nok dyre en og betale sig fra det ? men hvis en fin pind koster 2000 kr og 4 for en til og lave det er det jo 6 det tror jeg da de fleste vil gi for et smukt stykke håndværk?
Svar
#15
Jeg er ikke helt af samme overbevisning, som swift, i at du kan få lavet et skæfte fra bunden, til 4000 kr.+ træets pris.
Men jeg er ret enig med ham i hans anslåede timeforbrug, for os hobby skæftemagere.
Det kan sikkert gøres meget hurtigere af en faglært skæftemager. Men det er jo bare en hobby ting for os.
Så hvis du ser på hvad du selv arbejder til i timen, og regner med at det f.eks tager 74 timer at lave et skæfte. Så tror jeg det er der omkring prisen vil lande. Hertil skal du så lægge omkostningerne på forbrug af sandpapir, fræsejern og andet værktøjsslitage. Samt olie eller lak til overfladebehandling.

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
#16
Kan så lige tilføje at en god bekendt netop har fået et tilbud hos en skæftemager, til erstatning for hans knækkede.

11 kilo i Standard Grade træ.
værsgo og spis

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by eske

Jeg er ikke helt af samme overbevisning, som swift, i at du kan få lavet et skæfte fra bunden, til 4000 kr.+ træets pris.
Men jeg er ret enig med ham i hans anslåede timeforbrug, for os hobby skæftemagere.
Det kan sikkert gøres meget hurtigere af en faglært skæftemager. Men det er jo bare en hobby ting for os.
Så hvis du ser på hvad du selv arbejder til i timen, og regner med at det f.eks tager 74 timer at lave et skæfte. Så tror jeg det er der omkring prisen vil lande. Hertil skal du så lægge omkostningerne på forbrug af sandpapir, fræsejern og andet værktøjsslitage. Samt olie eller lak til overfladebehandling.

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf



Den gang jeg var ung og uerfarren, hjalp jeg lidt hos NP. når han skulle blære sig lidt, lavede han 2 riffelskæfter om dagen. Det var så dog på de dage hvor han ikke var i det snaksalige hjørne. Men på den anden side, så var han jo heller ikke skæftemager, med derimod uddannet møbelsnedker. Det gjorde nu heller ikke arbejdet dårligere.
Svar
#18
Det gælder jo ikke.
En ægte nørd SKAL bruge to uger for at kunne forsvare prisen[Big Grin][Big Grin]

Det er sku nemmere at ringe til McMillan og få den ægte vare[Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#19
Jeg tror ikke at 4000 kr. for et færdiglavet skæfte er helt urealistisk. Timeprisen hos de fleste ”Bøssemagere” ligger jo ofte på 400 – 600 kr., så det giver ham jo 6 – 10 timer at fremstille skæftet på.[Big Grin]

Det betyder selvfølgelig en reduktion af timeforbruget, hvis skæftemageren anvender en kopifræser.

Men den bedste måde at få løst ”mysteriet” på er da at få et tilbud fra f.eks. N.P.Nielsen.[Wink]

mvh. Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#20
Jeg fik for nogle år siden af skæftemageren i Fangel en pris på ca 2500, for et bagskæfte til en O/U. Han var på det tidspunkt efterlønner/pensioneret, så det kan måske have haft en indflydelse på prisen.
Manden lever dog ikke mere, så det bliver ret problematisk at få en opdateret prisliste....

Mvh

Otterup
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)