Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TTSX i 9.3
#1
Nogen som har prøvet 250grs TTSX i NKT [?]

[Image: 1317196625.jpg]

http://www.hjemmelading.no/produkter/1188467871/1207747548/1213962320/250gr_tsx_tp

Eventuelle erfaringer og opskrifter - med alle de forbehold de nu skal tages - modtages gerne.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#2
nej men 'tæt på' kalibermæssigt: 375 Ruger/250gr TTSX ..ingen erfaring på vildt endnu..men kunne lave 3skuds grupper på ca 5cm @ 200m..ladet lidt hot. V5 på knab 880 m/s..ikke så dårlig ud af 20" løb.

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Tror du ikke det er en for hård kugle ude på 100 meter. Har selv en NKT og det er jo ikke verdens hurtigste kaliber. Ved ikke om en TTSX vil ekspandere nok og afgive nok chokeffekt. Men et gennemskud med en langsom kugle uden voldsom ekspansion gør jo også det en NKT er lavet til. Kraftig ekspansion fremmer jo ikke gennemskud.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#4
Hullet til tippen er bredere i TTSX ift hullet i TSX og det skulle/burde give hurtigere ekspansion, i samarbejde med tippen naturligvis. Ved impakt skubbes tippen vel tilbage og starter ekspansion umiddelbart. Så jeg forventer absolut ikke at den er hård (ift TSX).

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by wolf_skate

nej men 'tæt på' kalibermæssigt: 375 Ruger/250gr TTSX ..ingen erfaring på vildt endnu..men kunne lave 3skuds grupper på ca 5cm @ 200m..ladet lidt hot. V5 på knab 880 m/s..ikke så dårlig ud af 20" løb.

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone



Lyder godt - jeg har et .375 H&H projekt under opsejling hvor disse projektiler indgår...

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by wolf_skate

nej men 'tæt på' kalibermæssigt: 375 Ruger/250gr TTSX ..ingen erfaring på vildt endnu..men kunne lave 3skuds grupper på ca 5cm @ 200m..ladet lidt hot. V5 på knab 880 m/s..ikke så dårlig ud af 20" løb.

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone



Lyder godt mht præcision.

Nu lokker du[Smile] Hvilken riffel har du i 375 Ruger [?]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#7
Så ville en MRX nok være at foretrække da den ikke fylder så meget, så kan der være lidt mere krudt.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by pete1234
Lyder godt mht præcision.

Nu lokker du[Smile] Hvilken riffel har du i 375 Ruger [?]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]


tja går ikke altid lige ud af lendevejen..så det custom m ZG47 lås (den har jeg også på min 8x68S ..så samme sikring..'man spænder hanen' = trækker tilbage for aktivere). Pipen er lavet som kopi af Rugers Alaskan. Hatting drejerer i alt jernet og der er bla en lille trut mund på som flammehæmmer - Hatting har den pt i værkstedet til at lave lidt større trutmund = 'Elmer Fjot' eller lidt er henad.

Skæftet er Ulrik Hentzers 'aflagte', dvs org Ruger Alaskan der så er tilpasset ZG47 låsen (den har relative bredt beaver tail forskæfte lidt hen ad hvad jeg har lavet på både min 8x68 og 6,5x55 = igen noget med samme fornemmelse i skæfte hold)

Toppet op med Z6i 1,7-10 + aim point micro på siden så man gå på nærkontakt (når skæftet tiltes) uden at skrue på kikkert.

Når de sidste jern modifikationer er lavet .. skal der ceracoates..så skulle der være lige så vejr robust som Rugers Alaskan.

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)