Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SHOT SHOW Las Vegas lige nu
#1
Vader lige lidt rundt på SHOT Show, så her er lige lidt indtryk:

Ikke lige så mange kommentarer, da jeg skriver disse linjer fra selve showet og jeg skal lige videre og se lidt mere skrammel....

[Image: IMG_0953.jpg]

[Image: IMG_0955.jpg]

[Image: IMG_0959.jpg]

[Image: IMG_0961.jpg]

[Image: IMG_0957.jpg]

[Image: IMG_0965.jpg]

[Image: IMG_0963.jpg]

[Image: IMG_0970.jpg]

[Image: IMG_0972.jpg]

[Image: IMG_0974.jpg]

[Image: IMG_0997.jpg]

[Image: IMG_0996.jpg]

[Image: IMG_0995.jpg]

[Image: IMG_0994.jpg]

[Image: IMG_0993.jpg]

Jerry - en flink mand at sludre med
[Image: IMG_1001.jpg]

[Image: IMG_1000.jpg]

[Image: IMG_0999.jpg]

[Image: IMG_0998.jpg]

[Image: IMG_1009.jpg]

[Image: IMG_1039.jpg]

[Image: IMG_1040.jpg]

[Image: IMG_1047.jpg]

The Gunny. Fra Full Metal Jacket.
[Image: IMG_1044.jpg]

[Image: IMG_1054.jpg]

Der er en M14 der inde et sted..
[Image: IMG_1058.jpg]

[Image: IMG_1056.jpg]

[Image: IMG_1063.jpg]

[Image: IMG_1064.jpg]

[Image: IMG_1065.jpg]

[Image: IMG_1066.jpg]

[Image: IMG_1068.jpg]

[Image: IMG_1072.jpg]

[Image: IMG_1075.jpg]

[Image: IMG_1074.jpg]

[Image: IMG_1073.jpg]

[Image: IMG_1078.jpg]

[Image: IMG_1089.jpg]

[Image: IMG_1082.jpg]

[Image: IMG_1081.jpg]

[Image: IMG_1079.jpg]

[Image: IMG_1086.jpg]

[Image: IMG_1087.jpg]

[Image: IMG_1085.jpg]

[Image: IMG_1084.jpg]

[Image: IMG_1092.jpg]

[Image: IMG_1093.jpg]

KRISS
[Image: IMG_1094.jpg]

[Image: IMG_1096.jpg]

[Image: IMG_1103.jpg]

[Image: IMG_1101.jpg]

[Image: IMG_1100.jpg]

[Image: IMG_1097.jpg]

[Image: IMG_1104.jpg]

[Image: IMG_1099.jpg]

Messen her er MANGE gange større end IWA og man må pille, rode og rage ved det hele, så der er en del stande at besøge endnu.....
Svar
#2
sjovt nok, men hvorfor fokuserer du netop paa alt det man ikke maa, eller kan i Danmark?
H
Hogmeister
Svar
#3
Det er længe siden, jeg sidst har set en mini-UCI! Mange fine billeder af mange spændende legesager!

VHS Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Og nu må vi her i DK ikk engang have en 22er halvaut.mere!

Mig bekendt er der ikke mere kiminalitet med de våben i USA,end der er med alm.jagtvåben

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#5
Det meste af det er noget irrelevant skrammel, medmindre man bor i USA eller lige har en krig man skal have udkæmpet[Big Grin].
Walnut
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Det meste af det er noget irrelevant skrammel, medmindre man bor i USA eller lige har en krig man skal have udkæmpet[Big Grin].
Walnut



Jeg er [:0], du skal da vist have besøgt en hjernevrider[:o)], det er muligt at nogle skydere er noget skrammel[}Smile], men de kan aldrig være irrelevante[Wink][Big Grin]

[Image: IMG_1063.jpg]
Pink Lady gen.2

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#7
Hvad er det de har skruet på toppen af denneher?

[Image: IMG_1074.jpg]

Og hvis man har en lidt ældre model, kan man så få monteret samme bagkappe som sidder på denneher? [Big Grin]

[Image: IMG_1066.jpg]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
Det er en nat kikkert! Eller mere korrekt en Image intensifier, da der jo allerede er en kikkert paa riflen. Men under alle omstændigheder til natbrug.
H
Hogmeister
Svar
#9
Udvalget af billeder er meget repræsentativt for SHOT Show. IWA i Nürnberg er mere for os, som primært interesserer os for jagtvåben.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Det er muligt Høgh, men da jeg selv har været paa SHOT show'et i Las Vegas ved jeg ogsaa at der er mange andre udstillere med det sidste nye som danske jægere kunne have glæde af at se/høre om. Rifler, haglbøsser, ammunition, krudt og kugler, Cammo tøj, Riffel kikkerter, haand kikkerter, knive, Støvler, kronografer, vildt cameraer, Ja, nævn det, og det er der. Saa hvorfor ikke fortælle noget om det frem for at vise militær/politi udstyr som slet ikke kan købes i DK, endsige maa besiddes. Og udvalget af billederne er IKKE primært det repræsantive ved udstillingen kan jeg godt betro dig.
H
Hogmeister
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Det er muligt Høgh, men da jeg selv har været paa SHOT show'et i Las Vegas ved jeg ogsaa at der er mange andre udstillere med det sidste nye som danske jægere kunne have glæde af at se/høre om. Rifler, haglbøsser, ammunition, krudt og kugler, Cammo tøj, Riffel kikkerter, haand kikkerter, knive, Støvler, kronografer, vildt cameraer, Ja, nævn det, og det er der. Saa hvorfor ikke fortælle noget om det frem for at vise militær/politi udstyr som slet ikke kan købes i DK, endsige maa besiddes. Og udvalget af billederne er IKKE primært det repræsantive ved udstillingen kan jeg godt betro dig.
H



Findes der en hjemmeside over dette Shot Show, hvor man kan kigge ind og se, hvad der tilbydes jægere på det amerikanske marked?
Walnut
Svar
#12
http://www.shotshow.org
H
Hogmeister
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

http://www.shotshow.org
H



Mange tak [Smile]
Walnut
Svar
#14
Du behøver ikke at betro mig noget. Jeg var selv på SHOT Show sidste år og planlægger ikke at komme tilbage. Udvalget af relevant jagtudstyr for europæiske jægere er BETYDELIGT mindre end på IWA (hvor jeg har været i alt 8 gange).

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#15
Er der nogen særlig idé bag, at de fleste skydere ligner noget, der er bygget af LEGO? [}Smile][8D]

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#16
Høgh, vi kan da hurtigt blive enige om at der er meget udstyr der ikke er relevant for europæiske jægere der, ligesaavel som der paa IWA showet sikkert er baade Furst Pless horn, hattenaale med og uden fjer og gummistøvler udstillet som ikke ville interessere en amerikansk jæger en bønne.
Det være sagt, saa undrer det mig stadig, at Scout fokuserer paa alt det skrammel som Walnut saa fornemt betegner det, for du maa da indrømme at der er meget der har interesse for selv danske jægere.
H
Hogmeister
Svar
#17
Hellere have retten til, at selv bestemme hvad man evt. har brug for, end blive nedvardigt gjort med andres opfattelse over hvad man har brug for...eller burde interessere sig for ikke.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#18
Tak for billederne..... Endnu en gang, bekræftes man i, udfoldelsesmulighederne med interesse for våben er meget små her i Dannevang.

Har været på IWA. Ville nu gerne til Vegas og se dette show også....
Svar
#19
aaaargh... nu igen...[V] "våben der ikke er relevante for danske jægere .. bl. bla. blaaaaa...."

Jeg troede dette var "VTF" "Våbenteknisk forum" [?] samtlige viste billeder omhandler "Våben-teknik"[B)]

Det er vel ikke kun "relevante jagtvåben" vi må diskutere, nedgøre, savle over eller skrupgrine af i dette forum...[?]

Jeg har været på IWA messe, og en meget stor del af de våben jeg så der, ville heller ikke være lovlige til jagt i DK. En hel del af dem var slet ikke jagtvåben, men "historiske våben" kan man vel kalde dem.
en del af de "relevante jagtvåben" var så "effektivt-grimme" at de ville passe nydeligt ind mellem "Scout"s billeder fra SHOT-show[Big Grin]

Jeg har ikke været på SHOT-show, men hvis jeg engang befinder mig i USA på det rette tidspunkt, så kunne jeg da sikkert sagtens bruge et par dage på at kigge på "Våbenteknik" og "tekniske våben" [:p][Big Grin]

(Men nu er jeg jo også for længst kommet helt ud af skabet som våben-nørd, "wannabee-sniper" "Team Headshot" medlem og alt muligt andet slemt..[Wink] Jeg kan endda finde på at skyde med pistoler[:0])
Jeg indrømmer det blankt og ærligt: Jeg er interesseret i våben, lige fra stenalder-økser til Rail-guns ... henover langbuer, ringhanepistoler og 89'ere ... selv de 20mm MG FF/M maskinkanoner der sad i en Messerschmitt Bf109... Jeg ved ikke lige hvor meget jagtlig relevans DE har....[:I][?]

At andre kun gider interessere sig for spejlblanke bruneringer og "tyrkisk åndenød" er deres sag...

Et lettere overset faktum i DEN diskussion er jo at moderne teknologi for længst har overhalet og uddistanceret blanke bruneringer og hundedyrt valnøddetræ... Den slags bliver jo KUN købt nu om dage fordi man kan prale af hvor dyrt det er... lidt ligesom den der superfantalastiske tyske "træk og slip riffel"

Man KAN stadig fiske efter laks i River Dee med en Hardy Splitcane, men sjovt nok er der ret langt mellem dem....

Helt bortset fra det, så synes jeg jo at der er en del fokus på en særdeles relevant ting i de billeder, nemlig LYDDÆMPERE!!!!

Det er ihvertfald et sted hvor vi reelt er "bagefter" her i DK... også i jagtlig sammenhæng.

Enhver der aldrig har prøvet at skyde med en lyddæmpet jagtriffel, bør undlade at udtale sig om deres relevans!!! Har man først prøvet det, ved man hvor meget forskel det gør for mange ting ved det at skyde med riffel!
Det dæmper rekylen, det dæmper ubehag fra "trykbølgen" fra mundingen og fjerner det meste af mundingsglimtet, når man er på natjagt efter f.eks. vildsvin = man kan faktisk SE noget når man har skudt....
Alle ville ramme bedre med en dæmper på riflen!
Alligevel skal vi kæmpe med allehånde fordomme omkring lyddæmpere[xx(][V]

At de så på billederne sidder på "irrelevante våben" er en anden sag[:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#20
Arrhhh. Jeg må vel have lov til at give udtryk for, at jeg rent ud sagt kedede mig på SHOT-Show? Det samme gjorde de to jeg fulgtes med. Det er da helt ok at der er forskellige interesser og det ene er ikke bedre end det andet. Som hogmeister skriver var der da også masser af fint jagtudstyr på shotshow - bare ikke så meget som ikke også er på IWA.

Den primære forskel på de to messer er at SHOT-Show har valgt at lægge hovedvægten på udstyr til bekæmpelse af mennesker, mens IWA i højere grad fokuserer på udstyr til jagt på dyr. Rent våbenteknisk er der ikke den store forskel og der ligger hverken forargelse eller smagsdommeri i min holdning til SHOT-Show versus IWA. Jeg kedede mig bare gudsjammerligt på SHOT-show, det er det hele....

Med hensyn til hvad der er relevant for europæiske jægere afgøres det vel af ting som efterspørgsel og lovgivning. I Danmark er NV-sigter, skydelamper, lasersigter, helautomatiske våben, pistoler, slugs, elektroniske vildtkald, rævesakse, og armbrøster ikke fantastisk relevante - ligesom tåregas og skudsikre veste næppe heller indgår i standardsortimentet i en jæger garderobe? Derfor kan det da godt være interessant - bare ikke i så høj grad for undertegnede....

I øvrigt har du fuldstændigt ret m.h.t. til lyddæmpere - men her er det ikke i Nordamerika du skal lede efter den mest fremskredne teknologi... [Smile]

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)