Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad giver i, i jagt leje
#1
Hej,

Iforb. med at jeg har noget jagt på hånden, omkring Slagelse på vestsjælland, kunne jeg godt tænke mig at høre fra jer hvad i giver hektaren, for det i evt. lejer.
Reviret er på 120 hektar, og beståer af agerjord, nogle mindre remiser og 2 store, plus lidt læhegn, og et par små vandhuller. Der er ikke nogen hytte eller andet i den retning.
Så hvis i har noeget "sammenligneligt" så vil jeg meget gerne høre jeres hektar pris. Der er sikkert mange af jer der bytter jer til noget osv. og det er bare super, men det er desværre ikke så relevant i denne sammenhæng.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#2
Mener vi giver ca 86.000,- for ca 152 ha.. Og det er på "midtsjælland"...
Jeg tror det er meget billigt da konsortiet er meget gammelt (60 år på samme kontrakt)..

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#3
Sammenligneligt - bortset fra det er i midtjylland. 100 hektar = 14.000,- pr. år (total)
90 hektar = 5.000,- pr. år (total) (midtjylland = svinebønder = meget lidt vildt, men man kan da gå en tur)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
Hej,

Og tak for svarene. Jeg håber ikke det er sammenligneligt med den midtjyske beskrivelse, for så bliver vi da godt nok tørret [:o)]

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#5
Stykket på de 100 hektar ser nogenlunde sådan her ud:
1 skovstykke på ca. 10 hektar ( var indtil for 2 år siden 15 hektar, men de sidste var ikke fredsskov, så det er jo ryddet af naturmishandlerne) 2 remisser á ca. 1 hektar og lidt hegn tilbage (der ryddes hegn hvert år) 2 små vandhuller - den ene bruger de til fylde de hegn i de rydder så den er intet værd, den anden er der så sumpet omkring de ikke kan køre til den [Big Grin]- der kan vi skyde lidt ænder. Der er lidt råvildt - fuglevildt er der jo generelt meget meget lidt af i midtjylland.
De 90 hektar er mere "nøgent", men det er på noget federe jord, så her er faktisk lidt vildt.

Nå ja - så har jeg ca. 60 hektar ved en økologisk mælkeproducent - lidt længere vestpå, lidt kronvildt, råvildt, mange ræve, og godt andejagt. 5.000,- pr. år

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

men man kan da gå en tur

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Når man tænker på størrelsen, må du have gået meget på jagt Claus [^][Big Grin]

Sorry, kunne ikke lade være[:o)]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#7
Er det min størrelse du hentyder til? ellers forstår jeg den ikke.?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Har lidt nord for sorø. Vi giver i kommende år 909kr/ha for en super jagt, 1/3 skov/eng/mark

Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Kokken

Har lidt nord for sorø. Vi giver i kommende år 909kr/ha for en super jagt, 1/3 skov/eng/mark

Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..



Hej Kok,

Er det ren jagtleje, eller er der også feks. såning og pasning af vildtafgrøder på nogle arealer incl.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#10
Jagtlejeprisen falder i takt med afstanden væk fra København..

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Flemming

Citat:quote:

Originally posted by Kokken

Har lidt nord for sorø. Vi giver i kommende år 909kr/ha for en super jagt, 1/3 skov/eng/mark

Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..



Hej Kok,

Er det ren jagtleje, eller er der også feks. såning og pasning af vildtafgrøder på nogle arealer incl.

Det er ren leje, godset har forpagtet jorden ud og landmanden er ikke til at have en fornuftig samtale med. Vi slår selv engene og for en ok rabat for selv at gøe det.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]



Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)