Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington700 eller Tikka T3
#21
Yes


*** Lakelander 389 / Kongsberg 393 KØBES! i cal. 243 - 6,5x55 ***

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#22
Hvordan vurderer I Tikkas M55/M65 sammenlignet med de nyere 59X/69X?
Som jeg har forstået det, var de gamle helt uden plast, men ellers kender jeg ikke så meget til M55/M65.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Hvordan vurderer I Tikkas M55/M65 sammenlignet med de nyere 59X/69X?
Som jeg har forstået det, var de gamle helt uden plast, men ellers kender jeg ikke så meget til M55/M65.
vh Lars



Nu går tråden jo egentlig på en "grøftegraver riffel" til min kammersjuk...
Der gik bare lidt nostalgi i det - fra tider hvor plast var bandlyst på en riffel =M65/M55, over i 690/695 serien i midthalvfemserne hvor plast begyndte at indfinde sig på rifler.
Jeg har ejet en del M55/M65 og 595/695 - alle rigtigt gode våben. M'erne var fra før Sako købte Tikka og er stemplet Tikkakoski Oy - ingen plast, men gedigent håndværk - ligesom de gamle Husqvarna 1900 og Sako Finnbear/Finnwolf og Vixen

Personligt er jeg ikke begejstret for rifler med plast i større eller mindre omfang, men kan godt se det praktiske i det. Men de ligner nu engang sommetider noget fra en legetøjsforretning.

Nogle af de smukkeste rifler er efter min smag en Steyr Mannlicher, fuldskæftet med snoet pibe og grade AAA træ [:p]


*** Lakelander 389 / Kongsberg 393 KØBES! i cal. 243 - 6,5x55 ***

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#24
Nu gik spørgsmålet på Tikka eller Rem 700.

I enten 243 eller 6,5x55.

Hvis det er valget er det en Tikka i 6,5x55
Kunne han overveje en 308 er en tyk Rem 700 også et fornuftigt valg.

Er han typen der kan finde på at pimpe den, er det en Rem 700 i 308 der er smartest. Og ja åbningsvinklen klares med en tactical bolt knob leveret og monteret at fx GT eller Hatting. Det har aldrig givet mig grund til at overveje noget andet end Rem 700(bortset fra den nye badger lås[:p][:p][:p])

Bare mine så neutrale points trods min egen overbevisning.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#25
Klart en Remington!
H
Hogmeister
Svar
#26
Vi skal på en lille "turné" i weekenden vejret tillader - så kan han selv få lov at rykke de 2 spader lidt rundt - tak for de mange input.

Så ellers en lækker Parker Hale eller måske var det en midland i 308Win med en flot lys pind på - det kan være han snupper den - drømmeriffel - muuuhahahaha [:p]


*** Lakelander 389 / Kongsberg 393 KØBES! i cal. 243 - 6,5x55 ***

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#27
Der er flere T3 bud rundt omkr.

http://www.guloggratis.dk/sport/frilufts...t3-cal243w

[:I][:I]
Vh.P
Svar
#28
Begge de foreslåde rifler er jo normalt super rifler, hvad angår præsision ! Ulempen ved tikka'en er den ikke kan lades ovenfra til magasinet. Dette anser jeg som et problem ved evetuel drivjagt (som jeg aldrig har prøvet !) Har lige solgt min 700 police, havde super aftræk, dog ikke Sako, men meget tæt på. Man kan jo bare købe alt til Remmington, så det er ikke undskyldningen.

Hilsen Steen
Svar
#29
Klart en streg i regningen at t3 ikke lades fra toppen.
Men lige i de nævnte cal. er drivjagt vist ikke det riflen er tænkt til[?]

Vh.P
Svar
#30
Nej - bestemt ikke til drivjagt - manden har aldrig været på riffeljagt og det er en begynderriffel til råvildt pürsh - så kan han altid købe sig en kartoffelkaster senere [Smile]

Nu skal han lige lære at skyde først


*** Lakelander 389 / Kongsberg 393 KØBES! i cal. 243 - 6,5x55 ***

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#31
jeg er ikke rigtig inde i remington men jeg mener og have hørt at de ikke låser bundstykket når man sikre.
det syntes jeg der er et must ved en jagt riffel det er sq trælst at gå med riflen på ryggen og høre bundstykke gå op.
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by høker

jeg er ikke rigtig inde i remington men jeg mener og have hørt at de ikke låser bundstykket når man sikre.
det syntes jeg der er et must ved en jagt riffel det er sq trælst at gå med riflen på ryggen og høre bundstykke gå op.



UPS - det duer ikke til en grøn jægersmand - kan Remington'en ikke aflades i sikret tilstand?


*** Lakelander 389 / Kongsberg 393 KØBES! i cal. 243 - 6,5x55 ***

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by mvk

Citat:quote:

Originally posted by høker

jeg er ikke rigtig inde i remington men jeg mener og have hørt at de ikke låser bundstykket når man sikre.
det syntes jeg der er et must ved en jagt riffel det er sq trælst at gå med riflen på ryggen og høre bundstykke gå op.



UPS - det duer ikke til en grøn jægersmand - kan Remington'en ikke aflades i sikret tilstand?


*** Lakelander 389 / Kongsberg 393 KØBES! i cal. 243 - 6,5x55 ***



Det er jo lige præsis det den kan, men hvis ikke din ven kan aflade mens han peger piben i en sikker retning, og holder alle ti tommelfingre fra aftrækkeren, skal han nok overveje om han enig skal have en riffel.
Bare min maning.

Mvh. Loft
Svar
#34
Jeg har haft min remington nogle år efterhånden. Og jeg har ikke oplevet at jeg har fået åbnet bundstykket når jeg har gået med den.

Og remington kan godt aflades i sikret tilstand.

Statistikker er som mini-skirts.
De giver dig gode ideer, men skjuler det vigtigste.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#35
ok - så er den på plads.
@LOFT: Jo, han kan såmænd godt håndtere et våben.... han har bare ikke haft riffel før...


*** Lakelander 389 / Kongsberg 393 KØBES! i cal. 243 - 6,5x55 ***

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#36
Nu går et Remington bundstykke jo så sejt i forvejen at risikoen for at det åbner uforvarende nærmest ikke er tilstede ...[8D]

Det værste bundstykke jeg nogensinde har prøvet var på en Remington - det havde en underlig overfladebehandling nærmest som meget tynd maling og jeg skal da lige love for at det hang fast når man repeterede... [}Smile]

Men det er da korrekt at en bøssemager kan få en Remington til blive helt god blot han bruger en hel del tid og samtidig udskifter væsentlige komponenter [Big Grin]

[Image: t3tactical.gif]
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Nu går et Remington bundstykke jo så sejt i forvejen at risikoen for at det åbner uforvarende nærmest ikke er tilstede ...[8D]

Det værste bundstykke jeg nogensinde har prøvet var på en Remington - det havde en underlig overfladebehandling nærmest som meget tynd maling og jeg skal da lige love for at det hang fast når man repeterede... [}Smile]

Men det er da korrekt at en bøssemager kan få en Remington til blive helt god blot han bruger en hel del tid og samtidig udskifter væsentlige komponenter [Big Grin]

[Image: t3tactical.gif]



Er det den samme maling de bruger i aftrækkerhuset ? [8)][8)]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#38
Vi skal på turne i morgen - så bliver det nok en T3 i 6,5Træls eller 270win [Smile]


*** Lakelander 389 / Kongsberg 393 KØBES! i cal. 243 - 6,5x55 ***

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#39
Ja, han valgte så en T3 Lite Stainless i cal. 270 Win [Smile]
Suuuuper skøn allround patron den 270'er!

[Image: t3lite.jpg]


*** Lakelander 389 / Kongsberg 393 KØBES! i cal. 243 - 6,5x55 ***

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#40
Stakkels mand

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)