Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffel hjem fra Sverige
#1
Jeg har set mig lun på en riffel hos Lauritz i ørebro, Sverige. Er det en bekostelig og besværlig omgang at hive sådan en laban hjem ?. Det er en gammel tellriffel i kal. 6,5x52R og de er ikke nemme at finde herhjemme. Ihvertfald ikke til den pris.... Hvad gør jeg?

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#2
Du skal have en eksporttilladelse fra det svenske politi. Den koster vistnok et par hundralapper, kan ikke huske det præcise beløb. Når du har eksporttilladelsen vedlægger du den ved din ansøgning om importtilladelse hos det danske politi (koster gratis) og almindelig ansøgning om våbentilladelse (koster 840 eller 420 kr).

Det er en smule omstændeligt, men ikke værre end at det sagtens kan lade sig gøre hvis du er hooked på riflen.

Jeg har en god jagtkammerat der købte riffel i Sverige da den svenske krone var billigst for et par år siden. Det sænkede lige prisen fra 15.000 kr. til 10.000, og så er den smule bureaukrati da til at leve med.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Det lyder ikke så galt[Smile] Det er ok. Men hvordan får jeg skidtet hjem ? Det er helt oppe ved stockholm, så det bliver for bekosteligt, hvis jeg skal helt derop og hente den[Sad]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#4
Fra DK til Sverige gælder følgende:
1. Få en importtilladelse i SVE
2. Få en eksporttilladelse i DK
3. Vis 2. til sv politi, og når de har lavet våbenlicens henter du kanonen i DK

Så skal man bare vise papirerne i tolden ved broen og sende 2. til det danske politi, så de ved at kanonen har forladt landet.
Køber man kanonen i en butik, så fixer de 2.
Prisen for dette er 700 for den første licens og 250 for de resterende.

Kunne forestille mig at det var lidt det samme den anden vej.

Jeg har i hvert fald ikke haft nogle problemer med at få mine geværer over sundet.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#5
Det pågældende auktionshus har filialer i Helsingør eller Malmø. Prøv at spørge om de vil transportere våbnet dertil.
Er enig med de øvrige indlæg: det er nemt men langsommeligt da det svenske politi en gang imellem tager sig god tid. Prisen på den svenske eksporttilladelse står i auktionshusets beskrivelse af købsvilkår (700 SEK)og det vil være auktionshuset der skaffer den tilladelse; men du skal have din danske importtilladelse først. Jeg har aldrig haft lejlighed til at bede en dansk våbenhandler om at importere et våben og dermed spare de 700 SEK, men det kunne måske være en interessant finte?

9,3*57
9,3*57
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)